Германските автомобили са известни със своето качество и издръжливост от десетилетия. През последните години обаче ситуацията се влоши драстично и в различни рейтинги за надеждност германските марки вече не заемат първите места. Журналистите на DW решиха да разберат защо се е случило това.
Германия се счита за родното място на автомобила - там Карл Бенц прави първия в света автомобил. През 70-те и 90-те години на миналия век колите от Германия имаха имиджа на неубиваеми. Такива модели като Mercedes W124 и W140 се превърнаха в символи на надеждност и често издържат повече от милион километра пробег без сериозни неизправности.
След това обаче качеството на немските автомобили започна постепенно да намалява, като при някои марки, това се случи доста рязко. В рейтинга за качество, съставен от агенцията JD Power за 2022 г. BMW заема девето място, Mercedes-Benz - 19-то, Porsche - 24-то, Volkswagen - 29-то и Audi - 30. Лидери са японски и корейски марки.
Вицепрезидентът на JD Power Джак Долан смята, че намаляването на надеждността се дължи на използването на съвременни технологии - иновациите винаги са трудни за прилагане. Освен това новите технологии направиха немските автомобили по-скъпи и за да се запази цената и да се запазят печалбите, е необходимо да се намалят разходите за разработка и да се използват по-евтини компоненти и по-нискокачествени материали.
В допълнение, модерните масови модели не са предназначени за дългосрочна работа. Берлинският търговец на ретро автомобили Буркхард Щайнс подчертава, че сега автомобилите имат ресурс не повече от 15 години. Преди инженерите поставяха много по-висока граница на експлоатация, просто защото колите не се сменяха толкова често, колкото в наши дни. Ретро колите с подходяща грижа могат да бъдат практически вечни.
Според бившия директор на BMW Motorsport Марио Тисен, преди половин век инженерите са имали последната дума, а търговците и маркетолозите са имали много по-малко влияние. Ето защо немските автомобили бяха толкова издръжливи, а сега вече не са. Към края на 90-те години на миналия век инженерите губят от търговците.
Именно тогава в стремежа към намаляване на разходите, парите за автомобилно инженерство бяха значително намалени. Освен това имаше изместване на фокуса сред инженерите: членът на борда на директорите на Volkswagen, Томас Улбрих, обяснява, че сега те са започнали да обръщат повече внимание на други аспекти - икономия и цифрови технологии.
Освен това през последните години се появи ново предизвикателство – електрификацията. Бързото въвеждане на нови електрифицирани силови трактове и нетестван достатъчно софтуер също крият риск от проблеми с надеждността. В тази ситуация германските автомобилни производители при равни условия с другите компании вече нямат предимство - всеки трябва да започне от нулата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Тошо
Коментиран от #55
09:40 23.03.2023
2 Абе
Коментиран от #27, #92
09:41 23.03.2023
3 Ами
09:43 23.03.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Ники
Коментиран от #42, #93, #104
09:45 23.03.2023
6 Факт
Коментиран от #86
09:46 23.03.2023
7 Забелязъл
Коментиран от #111
09:47 23.03.2023
8 да де
Коментиран от #10
09:48 23.03.2023
9 Коджа Бангиев
09:49 23.03.2023
10 уточнение
До коментар #8 от "да де":
Не е една от причините ,Колега ,ОСНОВНАТА причина е !09:51 23.03.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Механик
Не търсете надежден автомобил, произведен след 98-ма! И колкото по-нов, толкова по-ненадежден ще е.
Давам пример: Бус МЕРЦЕДЕС, произведен през 84-та - ОЩЕ ВЪРВИ / МЕРЦЕДЕС СПРИНТЕР, произведен 2018- вече няма двигатели и кутии за тях (втора употреба). Всичките са отдавна е изкупени и монтирани в замяна на оригиналните.
След 98-ма запада тръгна по пътя на свръх-потребителското общество. Стоките, дори и скъпите, като автомобили, самолети, кораби и пр. всичко се прави с цел да стане негодно за употреба след 3-7 години и да бъде заменено с ново.
Може да ви звучи конспиративно, но в развойните отдели на производителите, има на щат цели роти от "КРАШ-ИНЖЕНЕРИ". Тяхната работа е да измислят как стоката да се повреди след изтичане на гранцията.
п.п.
Точно днес имам такъв прецедент в сервиза (говоря за СПРИНТЕРА). Така, че си правете сметка.
Коментиран от #94
10:10 23.03.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Дедо
Коментиран от #78
10:13 23.03.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Йоско
10:16 23.03.2023
17 Анонимен
10:19 23.03.2023
18 Бамби
Колите като телефоните станаха.
Всяка година нови и нови модели.
Карат се година-две ,връща се в магазина за нов модел. А на кои ли му пука за 3ят свят имат ли пари за нова кола и колко ще е надеждна. До 2000 година имаше някакво качество,но сега се е занижило всичко,че дори и живота.
10:22 23.03.2023
19 Как и защо да са надеждни, като
10:22 23.03.2023
20 БгТопИдиот🇧🇬
Защото новите германци не са като туземните немци !
10:23 23.03.2023
21 Мишел
10:29 23.03.2023
22 Японците са казали
Немските таратайки се правят от Счетоводители Японските от мозъци!
Да обслужите или ремонтирате немски, френски търалясник ви трябват набори от 3 куфара с инстроменти.Да направите същото с Тойота, Хонда ви трябва:
1бр. кръстата отверка
1бр. ключ 10, 12, 14, 17, 19
😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Коментиран от #126
10:33 23.03.2023
23 Коко
Коментиран от #25
10:33 23.03.2023
24 Ами
Коментиран от #95
10:34 23.03.2023
25 хххх
До коментар #23 от "Коко":
... Киа, Хюндай, Субару, Ролс Ройс... Има още истински коли, не е съвсем западнала работата.Коментиран от #29
10:37 23.03.2023
26 Пловдив 1912
Коментиран от #39, #47
10:39 23.03.2023
27 Пешо
До коментар #2 от "Абе":
Абе,нали такава е статията,че всичко старо е надеждно. Киа,Хюндай...са от вчера,как да видиш стари автомобили?Беше Мерцедес и всички останали,а сега Лексъс-Тойота и всички останали.
Които разбира при Тойота се спира.
Коментиран от #43
10:39 23.03.2023
28 @@@
Коментиран от #31, #52, #96
10:41 23.03.2023
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Бранко
10:45 23.03.2023
31 Хари
До коментар #28 от "@@@":
Изпуснал си да напишеш Хюсеин,Ибрахим и Ахмет.Последните качествени автомобили останаха Lexus,Toyota,Honda Suzuki,но докога е друга тема. Който не слуша,че трябва да спадне качеството го гонят,за да дойде шеф да спадне качеството и да се наблегне на Трулей-строенето,което Тойота се опълчи,че няма бъдеще там.
Коментиран от #33, #41
10:52 23.03.2023
32 БОЗА
Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
Коментиран от #34
10:53 23.03.2023
33 @@@
До коментар #31 от "Хари":
Прав си10:55 23.03.2023
34 Оффф
До коментар #32 от "БОЗА":
Ами купи си Кьонигсег. Той се прави от инженери, ама гледам не ги карат много.Коментиран от #36
10:59 23.03.2023
35 Майсторо
Гаража ми е пълен с немски боклуци,но винаги са липсвали японски или е било нещо дребно. Идват предимно смяна на консумативи. И аз възнамерявам след Бавареца да мина на Тойота или Хонда,само здрави да сме.
Безаварайна да ви е.
Коментиран от #40
10:59 23.03.2023
36 БОЗА
До коментар #34 от "Оффф":
Предпочитам Дюзенберг...но винаги се радвам на раздаващи съвети... ;-)Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
11:02 23.03.2023
37 тук
11:10 23.03.2023
38 така
Символ на качество и евтина поддръжка беше МБ124, 5-ци отпреди 40 години. Символ за качество и премиум остана в съзнанието на хора без собствено мислене и критерии. Това използват още. Ама като го остави 3-4-5 пъти на магистралата към работа, друго взима да мисли.
11:11 23.03.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Другият майстор
До коментар #35 от "Майсторо":
Колкото по-бързо направиш това толкова по-добре за теб.😁😁😁😁😁+1 от мен.11:17 23.03.2023
41 Така е
До коментар #31 от "Хари":
И за мен това са марките с високо качество/качества.Лексъс-Тойота,Хонда,Сузуки. Само Хонда надува повечко цените и ще я изключа от класацията.11:17 23.03.2023
42 Тоз
До коментар #5 от "Ники":
Това което сте написал се казва клише. Не искам да обиждам. Всички са сложни, но опита и практиката показва, че някои се развалят примерно 2-3 пъти по-малко. Разходите по всеки ремонт е значително по-малък. Ремонтират се по-лесно, пригодени са по-добре за ремонти, не трябва сложна техника ,верификация от електроника, връзки със сървър и подобни сложнотии. Когато предлагат всичко друго еднакво, аз бих избрал по-нечупливите. А те от много време са японските.11:30 23.03.2023
43 Абе
До коментар #27 от "Пешо":
.. да ти Кажа Киа произвеждат самостоятелно автомобили от поне 30 години и кусур, та хич не са от "вчера", че да няма стари Киа ако бяха толкова здрави.Коментиран от #50, #98
11:30 23.03.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 отговор на бай Пешо
11:33 23.03.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 БАЙ ДАНЬО
До коментар #26 от "Пловдив 1912":
Ейй, ти така научно го обясни, че два пъти се връщах да прочета заглавието на статията, за леки коли ли беше или за нещо друго11:44 23.03.2023
48 Тираджия
Коментиран от #64
12:13 23.03.2023
49 бл.134 в Zап. парк
12:13 23.03.2023
50 Пешо
До коментар #43 от "Абе":
"Вчера" не е в буквалният смисъл на думата. Хюндай-ДЕУ/започнаха преди 30 години да правят по лиценз на Опел и GM.ДЕМЕК бяха копи/пейст.
12:26 23.03.2023
51 Майсторо от Люлин 1
При мен в сервиза с АУДИ-та. Скоростните им кутии са правени в Китай по трудово обучение,ама преди 20години.
Та и китайците са в пъти по качествени от швабите,макар,че и аз съм с швабска кола. Ремонт на ск.кутия 5К лв,смяна верига на швабска кола 3000-5000лв
Е,карайте швабско. За други части да пиша,нема място и време.
По всичко личи,че бъдещето е в опънатите очички.
Коментиран от #53
12:33 23.03.2023
52 Горан
До коментар #28 от "@@@":
Можеш ли да споделиш,каква китайска кола караш?Не е подигравка,просто любопитство.
Все пак нямаме почти,да не кажа никакви наблюдения на китайски коли.
Макар,че чета по западни форуми,че са на ниво корейско,че дори стигат по качество и надлежност и японското качество.
Та ще се радвам да споделиш доколкото можеш.
Коментиран от #63
13:31 23.03.2023
53 Майстор от Пловдив 2😁
До коментар #51 от "Майсторо от Люлин 1":
Мълчи,Мълчи тихо без ляб ша устанем бре.Купи си Тойота, Хонда или Сузуки,Митсубиши.Супер идиото устойчеви коли.Имам две Хонди и една Тойота имам приятел с магазин за авточасти и като ме види и започва да хока разкарай ги тез японски таратайки филтър ли да давам за 10лв. или крушка за 5лв. и ми вика като те видя и знам, че нищо няма да искарам.😁😁😁😁😁Казах му ми нали караш Мерцедес ще си правиш оборот😁😁😁Един ден отивам и гледам на мястото на мерцедеса тойота ,а викам ква е таз японска таратайка бре.И се хили само, а викам браво лошото е че го разбра по трудният начин.И сега само ги лъжи хорат, че е скапана тойотата и ми вика а бе тихо.Коментиран от #62
13:31 23.03.2023
54 Тпахназо
Коментиран от #61, #127
13:31 23.03.2023
55 Българин
До коментар #1 от "Бай Тошо":
Вървят защото от 50 години 45 са стояли в гаража и са навъртяли под 100 000км, които ненадеждните германски коли минават за една година.13:34 23.03.2023
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Факт
Коментиран от #59
13:37 23.03.2023
58 Карамфилов
Коментиран от #124
13:37 23.03.2023
59 Кристиян
До коментар #57 от "Факт":
Ама само в България и на други немски уж премиум марки. Комплексирани селяндури с джипове.13:40 23.03.2023
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Митко П
До коментар #54 от "Тпахназо":
И аз същото се питам.Даваш над 30-40.000€ за SUV или кола втора употреба,че цените им са над 50К € и вътре шумни. Толкова ли е скъпа тази шумоизолация? А цените хич не са ниски.
Ако не бяха толкова шумни,отдавна бих минал на нещо японско,защото шумоизолацията струва в България 4-5К лв. А и не зная да ли ще я сглобят правилно и после няма да цъкат пластмасите от счупени щипки да речем.
Ако се постараят в шумоуизолиранеро,ще им бъда най голям Фен.
13:49 23.03.2023
62 Майсторо от Люлин 1
До коментар #53 от "Майстор от Пловдив 2😁":
Мале,що съм прост!!!Верно,че че умрем гладни!!!
Хора,сбърках с коментаро да ме прощавате.
Купувайте немско и с колегата,че ви чекаме,че гладна мечка Уро не игра.
13:53 23.03.2023
63 @@@
До коментар #52 от "Горан":
Карам грейт уол . Китайски сбирщаин от японски коли реално , двигател на мицибуши купе и шаси на исузо , вътре всичко китай сглабяно в Италия . Може да се сетиш ,какъв мармалад е цялата тази продукция , но учудващо за 8к лв върви има всичко необходимо катк ненужни глезотии и държи на джаскане и гълта по 11л газ на 100 за 1.8 тона 4х4 Пак казвам като беден селянин не мога да имам претенции. Цена качество .Коментиран от #73
14:01 23.03.2023
64 Майстор от Пловдив-2
До коментар #48 от "Тираджия":
Няма МПС което да не пие масълце някой повече други по-малко поради различни дизайни на агрегатите.Другото е, че маслото се изпарява при загряване колкото е по скапано маслото и фалшиво толкова повече се изпарява при загряване и пуши.Не ти знам мотора в какво състояние ти е но можеш да сложиш 10w40 или 15w40 масло Motorex швейцарско Топ качество и няма фалшификат.Това масло го слагам на колите си и на мотора-двутактов не можеш да видиш че пуши мотора.При колата ще усетиш веднага как започва да работи по мазно и тихо и ако си е познаваш ще усетиш минимално подобрение в ускорението и няма да ти хапва толкова от това масло.Маслото е оцветено в син, зелен, червен цвят като по ниската серия не е оцветено.Това се прави с цел да няма фалшификация или подмяна на съдържанието на маслото.Дистрибуторите за българия са от Варна.Хайде и да почерпиш 🥃 Няма да се стискаш я!😁По магазините го няма ще те гледат като тръба като им кажеш моторекс. Ша има ко,каза,ко.Само по мото магазини го има но то е за мотори.И е много ценено от доста моторджии.Коментиран от #65
14:14 23.03.2023
65 @@@
До коментар #64 от "Майстор от Пловдив-2":
Извинявай не разбрах .Слагаш на автомобил , масло за 4 тактов мотоциклет ?
14:24 23.03.2023
66 васИк атанасова
частите се провят дори в българия
войната прави сурвините скъпи
чака се
бавят се
но нека да имам аз една такава нова ненадеждна немска кола да видим лошо ли е
лошо е че станаха по 300 000 лева
14:33 23.03.2023
67 смърфа
Коментиран от #70
14:50 23.03.2023
68 Пешо
14:55 23.03.2023
69 Петър Петров
14:57 23.03.2023
70 беше
До коментар #67 от "смърфа":
Все пак кажете за кои години Короли става въпрос. Вероятно преди 2012. Тогава имаше проблемни мотори. Напоследък няма информация за подобни дефекти.15:56 23.03.2023
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 ЯКО БОЙ
НЕМСКИ КОШОВЕ, СКРАП, НЕДОДЯЛАНИ ДЪРВЕНИ ТАЛИГИ АХАХАХАХ
Коментиран от #74, #84
16:01 23.03.2023
73 Горан
До коментар #63 от "@@@":
Isuzu е много яка марка,дори папата се вози в ISUZUЗа останалото не зная,но добре,че осведоми.
Да си я караш без произшествия до 1 милион км.
16:02 23.03.2023
74 Бени
До коментар #72 от "ЯКО БОЙ":
Първо пиши какво караш?Като няма пари за хубава кола и карате шкодички,дачии.... и започвате да хейтите.
Аз съм собственик на Mercedes W213 година 2017
На 276К км и нямам никакви проблеми.
Нищо не е пипано по нея,освен консумативи.
Дори и на скапаните ни пътища,окачването си е оригинално. Как може да нямате дадено нещо и да пишете без обективна и реална представа!?!?
Коментиран от #100, #108
16:07 23.03.2023
75 Траян
Общо взето не ги интересува толкова марката,колкото гаранцията.
На кой му пука за страните от 2ри и 3ят свят!!!
Техният интерес е да се купува и да върви икономиката. А после ,че ние си трошим главите по сервизите е дълга тема за коментиране.
Дано съм бил полезен.
Коментиран от #128
16:23 23.03.2023
76 шайзер
16:35 23.03.2023
77 Чак сега ли стоплихте!
16:45 23.03.2023
78 Тинтири -минтири
До коментар #14 от "Дедо":
Заслужават да се държат високомерно.Да стоиш и зиме,и в пек под някоя кола и някой всезнайко на стол да взема повече от тях..Станете и Вие автотехник,ама предпочитате службица някъде.Коментиран от #129
17:00 23.03.2023
79 Константин.
Коментиран от #83, #88, #89, #116
17:06 23.03.2023
80 ще стават още по ненадежни
Коментиран от #97
17:23 23.03.2023
81 Иванов
Коментиран от #101
18:29 23.03.2023
82 КАДИРОВ ЩЕ ДОКОПА ЗЕЛЕНСКИ
разработен от БАН
Крем Аврора от БАН
възстановява клетките на
кожата, стимулирайки
автофагията
Нова Светлина
18:31 23.03.2023
83 Кафала
До коментар #79 от "Константин.":
Аз не знам за другите,ама ги пишеш едни,че си майстор на късият разказ :-) и Йордан Йовков може да ти завиди :-DОще не е измислена и едва ли ще се измисли двигател с вечна гаранция,доживотна или каквото се сетиш. Дори простО киро не говори такива глупости.
Взимай медикаментите и гледай Сървайвър :-D
19:01 23.03.2023
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 паси предателя
19:18 23.03.2023
86 Яко шамари
До коментар #6 от "Факт":
Баща ти е трябвало да те изсипе на някой шипков храст.От теб файда нема да знаеш!
19:24 23.03.2023
87 Най-здравите ...
Коментиран от #99, #130
19:59 23.03.2023
88 Тото
До коментар #79 от "Константин.":
Абе пич,какви ги пишеш бре?Вечна гаранция,ти нормален ли си?
Кажи ми нещо вечно на този свят,освен Господ!!!
На извънземните им се развалят летящите чинии,че падат,ти ми говориш за някакви си корейски двигатели,че били вечни.
Коментиран от #109, #110
20:20 23.03.2023
89 Още в 8клас по физика се учи...
До коментар #79 от "Константин.":
...,че ,,Вечен двигател"(,,Perpetuum Mobile") - НЯМА...И НЯМА КАК ДА ИМА...!Защото физичните закони са неумолими...!Триене,износване...,умора на метала и т.н...,с течение на времето унищожават и най-здравите двигател...!
Коментиран от #122
20:30 23.03.2023
90 Иво
Коментиран от #103
20:45 23.03.2023
91 Банди
21:10 23.03.2023
92 авто фен
До коментар #2 от "Абе":
KIA и Hyundai вече има и на по 2 млн. километра таксита. Ти кон с капаци ли си? И то с оригинални агрегати, докато Фолксваген Кади масово чупеха скоростни кутии и масово имаха проблеми с метановите уредби,които са заводски,както и други електрически дефекти.21:37 23.03.2023
93 ала бала
До коментар #5 от "Ники":
И защо японските са здрави,като правят усложнени хибриди,а германските са трошки,като повечето са обикновени дизели.21:38 23.03.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Смешно
До коментар #24 от "Ами":
Ама то май френската баничарка им е от най-здравите модели на Мерцедес с най-малко дефекти.21:45 23.03.2023
96 Справка
До коментар #28 от "@@@":
При немските не е проблема в сглобката от фабриката,а в частта,която е разработвана и правена от немските инженери.21:47 23.03.2023
97 Тоз
До коментар #80 от "ще стават още по ненадежни":
Какви скъпи енергоизточници. Цените паднаха като преди 2 години. И не замръзнахме. Стига с тая Рассия.21:48 23.03.2023
98 Справка
До коментар #43 от "Абе":
Кой ти внасяше КИА преди 15 или 20 години,камо ли 30г,за да има много стари. То важни са километрите ,а не на колко години е. Таксита КИА на по 1 млн.километра колкото искаш - това е истинския тест,ащото и да е на 30 години колата и на 200 000км. какво от това,по-малко е карана от КИА на 1 млн.21:50 23.03.2023
99 така
До коментар #87 от "Най-здравите ...":
Тико в града гореше 7-8 при икономично каране. Извънградско 4. Иначе другото е вярно. Но и тогава се въртеше тази лъжа за разхода. Карах го 100х км лична кола.21:51 23.03.2023
100 Пич
До коментар #74 от "Бени":
Е то пък оставяше да си сменил нещо за тия километри. Аз карам Тойота Корола на 300 000км. с оригинално окачване и с един сменен термостат. Опита се да се похвалиш ли не разбрах.22:00 23.03.2023
101 ала бала
До коментар #81 от "Иванов":
Умилително е как си останал толкова елементарен с детско мислене. Ти книга някога отварял ли си?22:03 23.03.2023
102 Така е
22:04 23.03.2023
103 Пич
До коментар #90 от "Иво":
С тия смешни мерцедесчета на по 250 000км. сте ми най-смешни. Ама какво са тия километри, ти хвалиш ли се. Всяка КИА прави 1 млн. километра с оригинални агрегати и струва 3 пъти по-малко като нова от Мерцедес. Ама лукс,като искаш лукс купи си Лексус или Genesis> Супер луксозни са и са по-здрави от мерцедес.Коментиран от #107
22:08 23.03.2023
104 Пловдив
До коментар #5 от "Ники":
Нещата, които можеха да се прецакат, са еднакви като количество. Разликата е, че тогава колата продължаваше да се движи, сега спира.23:07 23.03.2023
105 йхнкхйких
23:17 23.03.2023
106 Р2Д2
23:59 23.03.2023
107 Ила
До коментар #103 от "Пич":
бе пичаго, да ти покажа оригинална И30-ка що за варел и лагерна количка е на оригинални 140 хил км купувана нова от БГ и карана от възрастен човек….Синхронизатори на 3-та няма от 100 хил км….ходова част хлопа като за световно….под уплътненията на рамките на вратите е тръгнала ръжда….
“Страшни” са….с 1.4-1.6 бензиновите мотори стават само за местене в града….комфорт и живец = 0…..
Коментиран от #115
00:02 24.03.2023
108 Ибрее Бен
До коментар #74 от "Бени":
тариката….с кои Шкодички сравняваш, г-н водител на Премиум!???Качи се в добре оборудвана нова Октавия 4 или Супърб и пак пиши…..
Пишман тарикати….
00:06 24.03.2023
109 Константин
До коментар #88 от "Тото":
Разбирам недоверието , може да се провери кампании PI1803, SC2002, P1326 ,неограничен пробег или възраст на автомобила, предполагах , че не сте наясно , но не е нужно да се използват обиди.485400:27 24.03.2023
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Мдаа
До коментар #7 от "Забелязъл":
Произвеждат се в РусияКоментиран от #123
00:48 24.03.2023
112 Аууу
04:56 24.03.2023
113 Амии
09:03 24.03.2023
114 Брей
09:14 24.03.2023
115 Мдаа потвърждавам
До коментар #107 от "Ила":
Исках да взема нещо надеждно и практично за 4-членно семейство и се спрях на И30 първа генерация, 2011 г., 1.6 бензин, без турбота и щуротии. Викам си 126 коня ще е ОК. Тази кола има най-отвратителната возия на света - твърдо вози, а не е спортна кола. До 100-110 км в час бива, след това в купето става много шумно, със 140 не може да си чуеш мислите вътре, все едно са забравили тотално за изолацията на шума от двигателя. Ускорение - трагедия (но аз идвам от турбо дизел 5так). В същото време си харчи 10-11 в града и 7-7.5 извън, което според мен е зле. Относно пословичната има здравина, остави ни на връщане от Гърция на пътя... Заминала бензинова помпа, по принцип може да се случи на всяка кола, но мен остави ли ме кола на пътя е Чао.... Имах надежди за Хюндай, но съм разочарован.09:33 24.03.2023
116 Йоско
До коментар #79 от "Константин.":
В северна Америка чакат по една година да си купят Тойота.Ако беше така,щяха да чакат по я година да си купят Киа.
Помисли малко преди да пишеш!
Коментиран от #120
11:32 24.03.2023
117 Тоз
13:24 24.03.2023
118 сърпи чук
14:49 24.03.2023
119 Див Селянин
Замислете се че от 1999та назад относно БМВ да кажем даден модел примерно е30, е36, е34, е39 и тн..
Масово моделите им вървят в производство по 10 години..
Днешните нови БМВ та какви са, всяка година или през година нов модел, от кенеф по голям кенеф..
Всичко се променя но в повечето случаи, към по лошо, (например колите от качествени стават НЕ качествени, преди години живота е бил по бавен и спокоен с по малко развита медицина но и с по малко болести, голям процент от хората като млади са здрави като остареят се разболяват) същото е с колите.. всичко е преходно
Но един ден след време ще бъда прав, (кенефите) за които говорих по горе ще бъдат надеждните коли в бъдещето, щото след 10 години новите и актуални за тогава, ще са още по големи боклуци от днешните прекрасни МПС та...
20:13 24.03.2023
120 Константин
До коментар #116 от "Йоско":
Йоско вече съжалявам , че се включих в дискусията аз работя за Киа от 2010 година , Chuck Olson Kia Seattle , може да провериш на страницата, подменяме около 20 двигателя на месец, коли които са на много мили например 160к имало е и с повече , провери на страницата в директорията meet our staff.Коментиран от #121
22:18 24.03.2023
121 Константин
До коментар #120 от "Константин":
Да добавя , че ние чакахме 8 месеца за колата на съпругата ми Kia Telluride.22:19 24.03.2023
122 Константин
До коментар #89 от "Още в 8клас по физика се учи...":
Не твърдя това , те признаха , че двигателите са дефектни и направиха гаранцията с неограничени мили или години .22:26 24.03.2023
123 пояснение
До коментар #111 от "Мдаа":
Ако руснаците бяха проектирали ангренажните вериги на БМВ , и Мерцедес . То щяха да направят веригите двойни , тройни , и поне два пръста широки , с доживотна гаранция , както на Москвича , или Ладата. Не както сегашните , като на велосипед. Слабата верига лесно се разтяга , буталото започва да удря по клапана , от друга страна се наранява и слабият колянов вал . Ако преди това веригата не се скъса , и събере всичко на куп , задира коляновият вал . Както караш на пътя и мотора изгасва . Пробваш да стартираш , запалва и изгасва. Звъниш на майстора , казваш му проблема , и какъв е модела , и двигателя . И той те съветва още на пътя да си търсиш нов двигател втора употреба , без дори да го е погледнал , просто знае какво се е случило . И след 30 000 лева ремонти за една година Мерцедеса ще бъде сменен за Хонда с 4 години по-нова. Защото руснаците не проектират и изработват веригите на тези автомобили( дараци) , само може да ги сглобяват -евентуално.07:18 26.03.2023
124 Антон
До коментар #58 от "Карамфилов":
Авенсис II или III?15:39 26.03.2023
125 Ами така е
21:53 26.03.2023
126 Веро
До коментар #22 от "Японците са казали":
Като собственик само на Тойоти за последните 24 години мога напълно да потвърдя думите ти. С малката забележка, че на мен ми трябват отверка и само два вида ключове - 10 и 14.15:50 30.03.2023
127 ДелКар
До коментар #54 от "Тпахназо":
Правилно разсъждаваш. Уловката е, че за различните пазари автомобилите (и всичко друго) се произвеждат по различен начин. Имам два японски седана вкарани от САЩ за да ги карам, когато съм в БГ. Като сменям масло механиците гледат окачването и се чудят защо лек автомобил има окачване на SUV. По пода, вратите, багажника, калниците, покрива и двигателния отсек има шумоизолиращи и антивибрационни материали по 3см дебелина.15:56 30.03.2023
128 дерек
До коментар #75 от "Траян":
Защото покупката на автомобил не е като покупката на тостер - да изкара до гаранцията, после в коша. Поне хората като мен така мислят.16:02 30.03.2023
129 Васко
До коментар #78 от "Тинтири -минтири":
Ами, механиците да станат хирурзи или инвестиционни банкери и няма да лежат лете и зиме под колите омазани в масло.Коментиран от #131
16:04 30.03.2023
130 ама друг път
До коментар #87 от "Най-здравите ...":
Едното е Опел , а другото Сузуки !17:28 30.03.2023
131 Буха ха
До коментар #129 от "Васко":
Тарикатите не са омазани с масло а цъкат на компа, диагностика, чипосване, изтриване на грешки и пр.16:24 23.04.2023
132 емил
22:09 23.04.2023
133 Александър
05:51 16.09.2024