Отидете към основна версия

29 046 28

Петима сумо борци се връщат от ресторант

  • они-киян-
  • тунинг-
  • япония-
  • nissan-
  • cedric-
  • y33

Както всичко друго в Япония, някои тунинг стилове изглеждат доста странно в очите на чужденеца. Един от тях е VIP. Предпочитат го заможни собственици на големи лимузини със задно предаване, които не жалят средства за да превърнат колите си в "нещо по-така".

За целта се използват всевъзможни техники за снижаване на клиренса на автомобила, някои от които са откровено противопоказни на здравата инженерна логика. Такъв прийом е "они-киян". Превежда се като "дяволски наклон" и представлява екстремна доработка на окачването, за да може да се напъха възможно най-голямо колело в ограниченото пространство под калника.

"Они-киян" изисква специална техника на монтаж на високопрофилна гума върху несъразмерно по-широка и малка джанта, така че фланговете й да се разтегнат настрани и да се постигне трапецовидно напречно сечение.

Целта е да се използва и последният милиметър от капацитета на подкалниковото пространство, независимо от това, че заради отрицателния наклон гумата контактува с пътната настилка с около 10-ина процента от повърхността си.

"Они-киян" води началото си от 80-те, когато пионерите на дрифта опитват да подобрят контрола върху колата в зовой, но бързо изоставят идеята заради светкавичното износване на гумите. От тогава насам отрицателният наклон има единствено визуално предназначение.

При някои от най-крайните форми на стила ъгълът на колелата спрямо вертикалата достига 10 и дори 15 градуса, които се постигат с по-къси горни носачи (понякога до 10 и повече см). Ефектът наподобява рисунка тип манга или "петима сумо борци се връщат от ресторант". "Они-киян" се среща често при изложбени автомобили, но е практически неизползваем при движение по пътищата.

От клипчето по-долу обаче става ясно, че някои почитатели на VIP-стила не се вълнуват особено от инвестициите в нови гуми и компоненти по окачването. Собственикът на този Nissan Cedric си го кара по магистралата и вероятно е любимият клиент на вулканизаторите в околията. За да подчертае още повече какъв големец е, дори не е свалил лепенките от гумите.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Mugen разработи тунинг пакет за новия Civic Type R

    Mugen представи редица аеродинамични подобрения за Honda Civic Type R, която скоро ще се появи на пазара в Япония. Тези подобрения, показани преди пов ...
    09.05.2024
    1 826
    24
  • Mansory се развихри със старата G-Klasse

    Новият Mercedes G-Klasse вече бе показан, като преди няколко дни дори видяхме и изцяло електрическа версия, но тунинг студиата все още предлагат проек ...
    27.04.2024
    1 768
    9
  • Новата „петица“ получи тунинг от AC Schnitzer

    AC Schnitzer представи набор от подобрения, предназначени за 5 Series и i5, които внасят допълнителни аеродинамични елементи върху седана и комбито с ...
    26.04.2024
    1 378
    7
  • Запознайте се с новия Nissan Qashqai

    Nissan представи най-новата версия на популярния си кросоувър Qashqai. Обновеният модел се отличава с нов дизайн, усъвършенствани технологии и ново ни ...
    17.04.2024
    3 492
    17
  • Nissan представя новия Qashqai след седмица

    Изглежда, че е дошъл моментът най-продаваният модел на Nissan да бъде обновен, като фейслифтът на семейния SUV е планиран за представяне на 17 април. ...
    09.04.2024
    2 504
    7