Отидете към основна версия

4 711 15

Германците идват с три премиум всъдехода на ток

  • bmw-
  • next-
  • audi-
  • e-tron-
  • mercedes-benz-
  • eqc

След повсеместния бум в електрифицирането на автомобилите и след ударното развитие на американската компания Tesla, консервативните германци започнаха да се замислят по-сериозно по въпроса за електрификацията на колите. Що се отнася до трите немски премиум марки, които открай време задават автомобилната мода в цял свят, то те позакъсняха, но това най-вероятно ще се промени. Audi реагираха първи, Mercedes-Benz показаха електрически всъдеход веднага след тях, а BMW намекна за подобно возило с много интересна концепция. Става дума за моделите EQC, Vision iNext и e-tron, съответно представени от марките Mercedes-Benz, BMW и Audi.

Audi e-tron


Кросоувърът e-tron е първият сериен електромобил от германското премиум трио. Той е снабден с два електромотора, електрическа 4х4 система, както и с уникална система за рекупериране на енергията, разполагаща с три режима на работа. Дължината на e-tron е 4 902 мм, широчината - 1 938 мм, а височината - 1 664 мм. С тези габарити e-tron се позиционира между моделите Q5 и Q7. В салона се побират до пет пасажера, а обемът на багажното отделение е 600 литра. Дизайнът на e-tron е в стила на останалите модели на марката, като сред особеностите му е осмоъгълната радиаторна решетка с активни ламели.

Mercedes-Benz EQC


EQC се появи веднага след аналога на Audi. Той също е кросоувър на ток, който е дълъг 4 761, широк 1 884 и висок 1 624 мм при база 2 873 мм. Това го прави 105 мм по-дълъг, 6 мм по-тесен и 15 мм по-нисък от GLC. Междуосията на двата автомобила са еднакви. Електрическият модел обаче тежи почти половин тон повече от върховия GLC 63 S със 150 к.с. - 2 420 килограма. EQC има два електромотора за всяка от осите. Сумарната им мощност е 300 кВт/408 к.с., а въртящият момент - 765 Нм. Захранват ги йон литиеви батерии с капацитет 80 кВтч и тегло 650 кг, разположени в пода.


BMW iNEXT


Баварците не бързат със серийно изпълнение, но демонстрираха мускули чрез прототипа BMW iNEXT. Той все още е под формата на концепция и е предвестник на очаквания през 2021 година сериен електрически кросоувър. Това ще е втората електрическа иновация след iX3 - електромобили с марка BMW от пето поколение. По думи на председателя на съвета на директорите на BMW, това ще е автомобил, който ще обедини в себе си всички ключови технологии на бъдещето - електрически силов тракт, постоянен контакт с глобалната мрежа и автономно управление.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини