Снаряд от трети калибър
Новата купе версия на баварската тройка впечатлява с изключителна устойчивост на пътя и с типичната умопомрачаваща динамика
Преди време автомобилите с две врати, построени на същата платформа, както тези с четири, не се ползваха с голям интерес от страна на купувачите. Те бяха и по-евтини от четиривратите си аналози. Сега обаче нещата се промениха и т.нар. купета се ползват с по-голям имидж. Те са силен притегател за млади хора с активен начин на живот, които гледат малко по-егоистично на средството за превоз, а именно - комфорт на предните две места, доста по-спортна визия и повечко коне под капака. Автомобилните компании също разбраха тази тенденция и превърнаха купета в по-имиджови и респективно по-скъпи возила. Подобен е случаят и с баварската трета серия. Разликата в цените между версиите с две и четири врати и с аналогично оборудване и двигател е в порядъка на 10 000 лева. Въпреки това BMW 3er coupe си е класика след уличните рейсъри.
Съвсем наскоро баварската компания обнови тройката купе, а този автомобил вече е и на нашия пазар. Една от иновациите е наличието на новия трилитров двигател, разполагащ с несъвместимите доскоро системи TwinPower Turbo Technology, High Precision Injection и Valvetronic. Тестът, който направихме, беше на модификацията 335i, оборудвана именно с този мотор. Както може би предполагате, впечатленията ни са предимно положителни. Новата купе версия притежава изключителна устойчивост на пътя и разполага с умопомрачаваща динамика и с отлично стилизиран дизайн.
Екстериор
Това, което е променено спрямо предходния вариант, в никакъв случай не може да се определи като радикално. Леките козметични операции обаче са си свършили работатата и обновената тройка изглежда още по-агресивно и същевременно стилно. Най-видимите промени са свързани с новите въздухозаборници, интегрирани в предната броня. Иначе и фаровете са леко видоизменени. Задните светлини са снабдени с иновационна LED технология, а предния и задния надвес са минимално увеличени. Отпред това решение е взето заради по-добрата безопасност при евентуален сблъсък на автомобила с пешеходц, а отзад - заради пропорционално изглеждащата профилна линия. Интерес в задната част представлява и една имитация на дифузьор, разположена в долната част на бронята. Ролята му е само визуална и подчертава спортното излъчване на автомобила. Предвид всичко това може да се заключи, че външният вид е спортен и авангарден и определено не оставя равнодушни случайните минувачи.
Интериор
След като отворите вратата на спортното купе, ще останете доволно удивени от лукса, който струи от интериора. Всички елементи са пипнати почти до съвършенство. Фирмената идентичност в салона е запазена. Контролните уреди са на обичайните за новите модели на марката места и са силно информативни и същевременно конвенционални. За разлика от по-луксозно ориентираните модели на BMW при този волана е с по-малък диаметър и е малко по-дебел.
Усещането е за едно доста по-спортно и директно управление. Седалките също впечатляват със силно изразена странична поддръжка и с доста място за краката отпред. Отзад е малко по-тясно. Въпреки големите врати, там се влиза по-трудно и има място само за двама пасажери. Настанят ли се обаче, комфортът е на добро ниво. Багажникът е функционален, но не голям, а за практичността на товарното пространство помага и асиметрично делимата задна седалка.
Като цяло интериора не впечатлява с иновации, но типичната немска прецизност си личи от всеки детайл.
Двигател и ходови характеристики
Тук вече идва и най-интересната част. Редовият турбо шестак притежава характерен режещ звук, който е истинска симфония за ценителите. В комплект със по-спортно ориентираната седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя, нещата стават сериозни. Натиснете ли педала на газта, не се усеща никакво замисляне. Моменталното ускорение е толкова фрапантно, че може да остави без дъх неподготвените пасажери. Хубавото на този агрегат е, че освен, че е мощен, е и доста икономичен. Каталожните данни за разхода на гориво могат да се видят в таблицата, но за пробег от 800 километра комбинирано каране - градско и извънградско - показанията на бордкомпютъра бяха 10.5. Не си мислете, че сме карали икономично. На магистрлта на няколко пъти скоростомера превишаваше отметката 200, а в града рядко се намираше някой да тръгне по-бързо от нас от място. Казаното дотук обаче едва ли учудва някого.
Спортно настроен автомобил с твърдо окачване и 306 к.с. под капака е абсолютно достоен за подобни подвизи.
Най-същественото предимство на варианта 335i Coupe се вижда, когато попаднеш с автомобила на гладък планински път. Устойчивостта на колата в остри завои и просто уникална. Твърдата возия и ниския център на тежестта са в основата на това усещане, но явно има и нещо друго. Баварското купе е като залепено за асфалта и това е качеството, с което определено превъзхожда преките си конкуренти от Audi и Mercedes-Benz. Иначе управлението е изключително директно и прецизно, а спирачната система е на познатото за немците върхово ниво.
Цена
Както вече стана ясно, цената е по-висока от тази на версията с четири врати. Базовата стартира от 69 900 лв с ДДС, а изпълнението М струва 141 460 лв. Спрямо конкуренцията нещата са сходни и отново всичко опира до вкус имидж и предпочитания.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател |
редови шестицилиндров |
|
Работен обем | 2 979 куб. см | |
Максимална мощност | 225 Kw/ 306 к.с. при 5 800 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 400 Нм при 1 300 - 5 000 об/мин. | |
Скоростна кутия | седемстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 10.2:1 | |
Маса на единица мощност | 5.3 кг/к.с. (7.2 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 580 мм | |
широчина | 1 782 мм | |
височина | 1 375 мм | |
Междуосие | 2 760 мм | |
Маса | 1 615 кг. | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
430 л | |
Вместимост на резервоара | 63 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 13.8 л/100км | |
извънградско | 7.0 л/100км | |
комбинирано | 9.5 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 5.7 | |
Максимална скорост км/ч. | 250 | |
Гуми отпред/отзад | 225/45 R17 91 W | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови вентилирани |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 92 300 лв.
Базово оборудване
Въздушни възглавници за предните места, Активни подглавници отпред, ABS, Шоков датчик, Двутонов клаксон, Динамичен контрол на стабилността (DSC), ASC+T, Изсушаване на спирачните дискове, Спирачна готовност при рязко отнемане на газта, Динамичен контрол на сцеплението (DTC), Въздушна възглавница за глава за предните и задните места, Странични въздушни възглавници за предните места вградени в седалката, Защита от страничен удар, Брони със сменяеми деформируеми елементи за удари до 15 км/ч, Външни детайли с цвета на купето включително брони дръжки на вратите и елементи
на покрива, Лети джанти, Runflat гуми, Runflat индикатор, Декоративни лайсни с надпис BMW M на праговете, М Спортно окачване, Сервоуправление, Система за почистване на фаровете, Фарове за мъгла, Ксенонови фарове за къси и дълги светлини, Светлинна сигнализация при отключване на автомобила, Функция Follow-me-home, Дневни светлини, Динамични спирачни светлини, Ел. регулиране на седалките с памет, Спортни предни седалки с ел. настройка за ширината на облегалката, Подлакътник за предните места на централната конзола прибиращ се с отделение за вещи, Система за закрепване на детска седалка ISOFIX за задните седалки, Задна седалка сгъваема и делима в отношение 60:40, Кожен волан, Мултифункционален волан, Регулиране на волана механично по височина и дължина, Климатроник, Тонирани стъкла, Алармена система, Централно заключване с дистанционно управление, Ел. стъкла, Подаващо устройство за предпазния колан за предните места, Отопляеми дюзи за чистачките, Бутон Start / Stop, Електронен имобилайзер, Асферични отопляеми странични ел. огледала, Скоби за закрепване в багажника, AUX-вход, Стерео озвучителна система с шест високоговорителя, бордкомпютър и др.
Цената на модела е за България с включени такси и ДДС