Германската асоциация на сервизните работници честа излиза с различни съвети към водачите на моторни превозни средства. Тези препоръки идват от самите майстори в сервизите и се базират на дългогодишния им опит. Три от тези съвети са свързани с изтощен акумулатор, повишен разход на гориво и разработване на нов автомобил.
Ако ви "падне" акумулатора на колата на място, където няма кой да ви даде ток или да ви "бутне", то пробвайте следното: Изключете автомобила, след това включете на контакт, изчакайте 2-3 секунди и дръпнете лоста за дългите светлини. Дръжте фаровете включени 5-10 секунди и след това пробвайте да запалите. Ако не се получи, повторете операцията. По този начин има шанс батерията да се "възбуди" от реакциите между електролита и пластините.
Ако забележите, че без видима причина разхода на вашата кола се увеличи, постарайте се да разберете сами от какво е продиктувано това. Коригирайте начина си на шофиране, проверете налягането в гумите, заредете на друга бензиностанция и не забравяйте за най-важното - въздушният филтър. Ако е задръстен с мръсотия, то разходът неминуемо се повишава. И чак след като извършите гореописаните операции и проблемът не се реши - потърсете помощ в сервиз.
Дилърите на нови автомобили ни уверяват всеки път, че новите коли не трябва да се разработват. Просто се качваш и започваш да караш. Ако обаче искате по-дълъг живот за вашия нов автомобил и не планирате смяната му след 4-5 години, то бъдете нежни с него през първите поне 1000 километра. Или с други думи дайте шанс на детайлите да се напаснат един към друг, като това трябва да става възможно най-неагресивно.