Голямата част от водачите на моторни превозни средства сменят маслото според предписанията на самата смазка или тези на производителя на колата. Принципно, това е най-правилното решение - маслото се сменя на определен пробег или на време, защото с течение на времето смазочната течност губи някои от свойствата си, независимо от изминалия пробег на колата.
Знаете ли обаче, че това са условни величини? Точното време за смяна на масло не се измерва в километри, а в т.нар. моточасове. 15 000 километра пробег се равняват (в зависимост от условията на шофиране) на, от 200 до 400 моточаса. С други думи има значение дали колата се движи основно в задръствания, защото тогава работата на празен ход на двигателя е многократно по-дълга.
Ако искате да сте перфектни по отношение на смяна на маслото и да предпазите двигателя възможно най-добре, то специалистите съветват, предвид нашите климатични условия, да извършвате "операцията" два пъти в годината - пролет и есен. При това зимата трябва да се налива "по-тънко" масло, а лятото - по-гъсто. Важно е и смазочната течност да е изцяло синтетична. Въпреки тези съвети обаче, трябва да знаете, че с хубаво масло и следвайки предписанията - също няма да сбъркате.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ссср
Коментиран от #5, #21, #75, #115, #117, #128
12:39 04.01.2019
2 Караиванов
Коментиран от #29, #140
12:40 04.01.2019
3 оня с коня
Коментиран от #10, #42, #85, #107, #113, #141
12:40 04.01.2019
4 BRABUS
Коментиран от #8, #124
12:40 04.01.2019
5 Марто
До коментар #1 от "ссср":
Този който ще кара колата си повече от теб. Съветът е правилен, но и аз не го спазвам.12:40 04.01.2019
6 джими
12:42 04.01.2019
7 дедо
12:43 04.01.2019
8 NikNay
До коментар #4 от "BRABUS":
И на закрито. . . . . 😅Коментиран от #15
12:44 04.01.2019
9 Анонимен
12:49 04.01.2019
10 Random
До коментар #3 от "оня с коня":
Щото гори по-тънкото масло(по-новото). Като доливаш караш на масло на n-брой километри и моточасове и ще замине съвсем.12:50 04.01.2019
11 К.К.
12:51 04.01.2019
12 А БЕ
Коментиран от #27, #72
12:56 04.01.2019
13 Цвъки
Коментиран от #17, #126
12:57 04.01.2019
14 полиненаситени в олиото
Коментиран от #138
13:04 04.01.2019
15 Деянов
До коментар #8 от "NikNay":
Следим теКоментиран от #19
13:05 04.01.2019
16 Катетър
13:06 04.01.2019
17 джими
До коментар #13 от "Цвъки":
като цяло си прав, с изключение на тънкото и дебелото масло. Ако като теб се сменя маслото по-често, попрочети за обочначенията на маслото. Първата цифра показва минималната температура на околната среда при която колата се пали, минус 40. Втората цифра е вискозитета, като той е важен за температурата, при която работи двигателя. С една дума 5W30 за зимата или целогодишно. За лятото и особено за дизели 5W40 е най-добреКоментиран от #23
13:06 04.01.2019
18 арогантен
13:06 04.01.2019
19 NikNay
До коментар #15 от "Деянов":
Ще внимавам ! 😎Коментиран от #43
13:13 04.01.2019
20 Дръндеф
Коментиран от #110
13:25 04.01.2019
21 Емил
До коментар #1 от "ссср":
Аз минавам 38-40000 км/год. Колко пъти мислиш, че го сменям? Ако си "неделен" шофьор, защо изобщо се обаждаш!Коментиран от #25, #38, #104
13:29 04.01.2019
22 Цвъки
13:33 04.01.2019
23 Цвъки
До коментар #17 от "джими":
Предния коментар е отговор до номер 1713:34 04.01.2019
24 ПИЧА С МОСКВИЧА
13:36 04.01.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Йкво
14:05 04.01.2019
27 Анонимен
До коментар #12 от "А БЕ":
Купих един ситроен ц4 от Италия като никога не му бяха сменяли маслото и се наложи да правя основен ремонт но пък го взех доста евтино.14:17 04.01.2019
28 кралицата
14:19 04.01.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 AMG
Изчистен боклук от белите Европейски държави, трошляци по който пръскате пари за ремонти и мислейки се за вървежни, каквото и когато масло да сложите сте прецакани!!!... Защото и маслото е ментак, частите и консумативите ви са ментаци, горивата ви са менте и вие сте ментосани както и живота ви е реплика... Шушляци... Бате, бате...
Коментиран от #88, #122
14:45 04.01.2019
31 Руснак
15:00 04.01.2019
32 ключаря
До коментар #25 от "Цвъки":
Ела да видиш Фиата ми - купих го на 370 000 и го карам вече 95 000 без да съм сменям масло - до сега съм доливал 270 пъти по около 300-350 грама или около 100 литра масло, но колата ми е метанова - фабрична и на 97 000 без смяна маслото е тъмно, но не черно.На тебе явно също не е нужно да ти се обяснява, щото всичко знаеш, но от мене запомни едно - 97-98% от М10Д е основно масло и по малко от два процента са добавки - при наличие на филтър кое му е опасното, кое изгаряло, че не се сещам?
Коментиран от #37, #133
15:06 04.01.2019
33 Apple
Коментиран от #57
15:07 04.01.2019
34 Оржам сини от тука с ваше масла
15:09 04.01.2019
35 Ужас
Коментиран от #40
15:16 04.01.2019
36 Почвам от утре
15:17 04.01.2019
37 Цвъки
До коментар #32 от "ключаря":
Ама ако искаш даже и преработено масло му сипвай, бе човек. На мен ми е все тая - написал съм ясно "ВСЕКИ СИ ЗНАЕ" аз нямам акъл за себе си, камо ли да давам на другите. Купил съм си Зафирата от собственика , закупена в България на 170 000 км. На 4 години за 12 000 лв. за осем години съм минал 380 000 км. на газ, сменям си масло на 10 000 и нямам проблем със "скапания" ЕКОТЕК.... Така съм решил, така правя и не съжалявам. А ако карах като тебе - сигурно на втората година да е заминала на вторични. Та мисля, че 300-400 лв. годишно за масла и филтри ми е по добре от 8-10-12 000 лв за друга кола през 2-3 години, а?Коментиран от #41
15:18 04.01.2019
38 ключаря
До коментар #21 от "Емил":
И колко пъти го сменяш, Емо?Не го сменяй - ефектът е същия.
Чувал съм смешници, които са ми казвали, че след смяна на маслото шумът на двигателя се променял - то не един такъв смешник съм чувал, явно е лаф, някакъв.Оставяме, че са си объркали работата смешниците - по добре да започнат работа във филхармонията с този слух.Ако наистина чуват разлика в работата, преди и след смяната значи само едно - закъснели са
15:27 04.01.2019
39 Расулюлах
15:28 04.01.2019
40 Чурулик чурулик
До коментар #35 от "Ужас":
Евалата брачето ми утрепа гииии тука не знаят че скъпо и ефтино масло вътре у тубата е едно и също сичко щото сме у бг хахахха ама балъците викат даи да дадем повече пари да спим спокоино хаха15:31 04.01.2019
41 ключаря
До коментар #37 от "Цвъки":
Щото не е комунизъм брат, затова сменяме масла.Прочети за ел.крушките - първите произведени преди 100 още светят - нищо им няма.При СОЦА беше така - сега всичко се произвежда за да се сменя - ние от старото поколение си позволяваме да даваме акъл.При СОЦА имаше в София институт за маслото - работеха седем - осем души.От тези колеги знам - "Важно е маслото да го има, а не дали си го сменял."И затова си карам кола, за която казват, че трябва да се слага само полу-синтетика с руско масло - аналог на нашето М10Д и те така, вече 100 000.
Коментиран от #44, #136
15:36 04.01.2019
42 Вуте
До коментар #3 от "оня с коня":
Намаай мотора с грес и си пей !15:37 04.01.2019
43 Деянов
До коментар #19 от "NikNay":
В разработка сиКоментиран от #68
15:38 04.01.2019
44 Цвъки
До коментар #41 от "ключаря":
Даже съм ти сложил плюс. Пак казвам - не знам и не споря! Може и да си прав. Така съм си решил - така си правя.Коментиран от #45
15:50 04.01.2019
45 ключаря
До коментар #44 от "Цвъки":
Чест ти прави,че поне се заслушваш, че ми писна от промити мозъци.Все по трудно стана да се оцелява в съвременната джунгла.
16:24 04.01.2019
46 Ventura
колата.
16:37 04.01.2019
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Отчето
Коментиран от #70
16:53 04.01.2019
49 проф коста тазобедрев
17:48 04.01.2019
50 Бат Мишо
18:17 04.01.2019
51 Бат Мишо
18:19 04.01.2019
52 opela
i moderatora da spre da trie che kazvam isitnata we
18:26 04.01.2019
53 бай хой
18:54 04.01.2019
54 hmhmhm
Коментиран от #89, #95
19:10 04.01.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 vasik atanasova
19:58 04.01.2019
57 IKL
До коментар #33 от "Apple":
Лонг лайф се казва заради това, че ти съхранява двигателя Лонг, а не че маслото е с Лонг живот.Коментиран от #90
20:26 04.01.2019
58 honda
Коментиран от #65
20:29 04.01.2019
59 vasik atanasova
това е истината
всяка година се сменя
но веднъж годишно
20:33 04.01.2019
60 аож
20:58 04.01.2019
61 Масловчо
20:59 04.01.2019
62 Разбирача
21:19 04.01.2019
63 Тихомир 1
21:33 04.01.2019
64 Бай ПЕШО
21:35 04.01.2019
65 hmhmhm
До коментар #58 от "honda":
На производителя можеш да търсиш отговорност особено когато те ти я сервизират. Обикновено 0W 20 в случая при теб са го дали предполагам защото колата е чисто нова. 20 е температурния диапазон който е малък което ще рече че не е хубаво да я вкарваш във високи обороти защото тогава се дига температурата. 0 обикновенно се сипва на често нови коли защото частите още не са улегнали и напаснали една спрямо друга а на 6000км са ти дали защото когато е чисто нова при работата може да се отделят струшки и други механични частички който са в следствие напасване на двигателя. Това е мое мнение аз не съм специалист.Коментиран от #91
21:43 04.01.2019
66 Бург
Смятам да я покарам още някоя годинка :)
Малко хора дават по 200 лв за масло и филтър на 18 год. барака, но тя се отплаща.
Поздрави и безаварийна година!
22:01 04.01.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 NikNay
До коментар #43 от "Деянов":
Не разпространявай класифицирана информация. 👮22:33 04.01.2019
69 Зимно време само старо и тънко
Зимата трябва да е тънко или старо масло и чак на пролет се сменя
00:34 05.01.2019
70 Разбирача
До коментар #48 от "Отчето":
Колега по добре слагай 5 на 40 да не умориш турбината. Разликата в парите не е голяма не прави цигании ако държиш на колата си и не е последен сезон😉02:22 05.01.2019
71 123.300д
Коментиран от #103
07:40 05.01.2019
72 Жабара
До коментар #12 от "А БЕ":
Ти кога си бил в Италия бре шиле?09:22 05.01.2019
73 Бай ПЕШО
10:05 05.01.2019
74 Гост
Коментиран от #76
11:06 05.01.2019
75 ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
До коментар #1 от "ссср":
Най-качествените масла са Мотул,Шел,Мобил и Кастрол.Много нашенци обаче,поради селско-ганювския си манталитет търсят някакви евтини боклуци,без да съобразяват че с тях съсипват двигателя и в крайна сметка може да им излезе по-скъпо.
11:10 05.01.2019
76 Гост,ти си тъп и консервативен!
До коментар #74 от "Гост":
И вероятно още ползваш минерално масло,а не синтетика.Да ти припомня - сега е 2019 г.,а не примерно 1979- та. А ти вероятно си въобразяваш че живееш по времето на бай Тошо.И те е яд че не можеш да си купиш Москвич или пък в."Работническо дело".Прибери се в мизерната мухлясала панелка,пийни домашна греяна ракия и се успокой.
11:16 05.01.2019
77 Росен
11:16 05.01.2019
78 Човека с опелите
11:55 05.01.2019
79 Защо така
12:40 05.01.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Хора😎
13:56 05.01.2019
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 гост
До коментар #3 от "оня с коня":
Не разбрах кое точно сменяш на коня, ечемика ли?15:26 05.01.2019
86 мдаа
15:28 05.01.2019
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 gjnbv
До коментар #30 от "AMG":
Парите няма да те направят по-умен. А кат си прост минаваш транзит покрай множество ситуации правещи живота пълноценен и смислен. Най- вероятно нищо не разбра но съм длъжен да опитам да те изведа от заблудите ти.Коментиран от #94
17:07 05.01.2019
89 Гад
До коментар #54 от "hmhmhm":
ГЛУПОСТИ!17:59 05.01.2019
90 Гад
До коментар #57 от "IKL":
И ТУК ГЛУПОСТИ!18:00 05.01.2019
91 Гад
До коментар #65 от "hmhmhm":
ОЩЕ ПО ГОЛЕМИ ТЪПОТИИ!18:01 05.01.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 ТИР
Те карат със същите масла.
Сменят ги 2 пъти годишно на 5, 6 хил. км.
21:48 05.01.2019
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Ханко Брат
До коментар #54 от "hmhmhm":
Точно обратното е братме. Зимно време, на студа маслото се сгъстява - вискозитетът се повишава и може да се наруши омазняването по детайлите - затова маслото трябва да е по-течно, с по-нисък вискозитет. А лятото на горещо се втечнява още повече - представи си примерно течащите свойства на пакетче бутер, а пуснато в горещ тиган - вискозитетът падя рязко. Та за машини, примерно трактори, които трябва да работят в пустинята се произвеждат примерно изключително гъсти масла, за да се омаслява правилно агрегата.00:36 06.01.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Енцо
10:48 06.01.2019
99 Пю13
16:59 06.01.2019
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Вечната наносмазка в примат двигателя
Тънко, дебело масло?!:)
На пробег, без пробег?!:)
Обичайно маслото само си показва кога - започва по-усилена консумация от двигателя и го сменяте веднага, особено ако замирише на изгоряло и почернее...:)
23:52 06.01.2019
103 Айде сега ново 20
До коментар #71 от "123.300д":
Тоя двигател отзад е за задното предаване шъ знайш! А кът отвориш отпред капака кво има там : пробит чувал със жито и десетина плъха да се карат сигурно. Той пича по-горе ви го каза : Давате по 300 лева за цигари на месец пък за масло от 10 лв.литъра се циганите. Кой както си го слуша главата така я кара! И най-вече ние не търпим някой да ни казва какво да правим - национална черта ни е това .00:10 07.01.2019
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 гощо
07:29 07.01.2019
106 Иван
Коментиран от #108
10:32 07.01.2019
107 проф коста тазобедрев
До коментар #3 от "оня с коня":
ахилесов ,добре ли си моито момче ; а професоре не така ,невижда те ли че аз сьм станал танформар ; какво си станал , трансформар , ох маико не се казва трансформар а трансджендьр ; трансформьр е камион които става на робот ,а тиси станал на идиот с грим и пола ; ти зна зна ма недеи толкова зна; зачитаите ми правата професоре ,живеем в евруу пеиска дьржава ; мито ти не приличаш на нищо бе здравко , приличаш ама на нищо не приличаш, ти вьв средната тоалетна ли ходиш , между мьжката и женската , ахилесов ти си уникален тьпак моито момче ивиняваи момиче тиси един прост тьпак, транс тьпак ,които се чуди по какьв начин да му подаря изпита , писнами от тебе трьгвам си довиждане16:49 07.01.2019
108 германеца
До коментар #106 от "Иван":
то които неразбира да си я поправя щея кара на сервизКоментиран от #109
16:55 07.01.2019
109 Иван
До коментар #108 от "германеца":
Прав си ! Безпаричието ни направи кандидат космонавти с инженерни способности, политолози и топ спортисти във всякакви дисциплини17:17 07.01.2019
110 висок
До коментар #20 от "Дръндеф":
Мойто е 246 000 км. Ма то и маслен филтър ли имало? Щото въздушния го махнах и тъй се карам вече 10-та година!14:01 09.01.2019
111 Мартин маринов
19:44 10.01.2019
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Неизвестен
До коментар #3 от "оня с коня":
Има хора, като мен, които въртят по около 40 000 на година. Какво ли ще стане, ако го сменям само лятото?!?!?!?10:22 11.01.2019
114 Arthureasex
Интернет магазин уникальных футболок. Мы предлагаем Вам только качественные и уникальные товары. На Ваш выбор толстовки, футболки, головные уборы, чехлы, посуда, аксессуары и вещи для интерьера.
Вы с легкостью сможете подобрать рисунок, который Вам нравится или же сделать свой уникальный с помощью конструктора.
Приобретя товр Вы можете воспользоваться услугами доставки на очень выгодных условиях.
Заходи и заказывай:
http://supermayki-ok.ru - Майки
02:58 12.01.2019
115 PlimP
До коментар #1 от "ссср":
ем ако правиш по 40, 50 000, като повечето хора на запад, ще смениш и 3 пъти21:39 17.01.2019
116 Yordan
09:49 24.01.2019
117 Митко
До коментар #1 от "ссср":
Сигурация има! Не ние обикновенните хора, а НСО. Въртят километри даже за четири смени.11:50 02.02.2019
118 Ленин
18:11 19.11.2019
119 Алфонс
Коментиран от #130
21:37 12.01.2020
120 Иван
21:54 12.01.2020
121 kia
23:57 12.01.2020
122 АМG ti kola ne si vijdal
До коментар #30 от "AMG":
На такива ограничени като теб които и Кола не са виждали да не коментират тук Стойно на майка ти полата и си трай07:39 13.01.2020
123 АМG ti kola ne si vijdal
07:39 13.01.2020
124 Не е верно това!
До коментар #4 от "BRABUS":
Всички много добре знаят, че е по-добре да се сменя преди пладне. На слънце!08:59 13.01.2020
125 Пешо
09:28 13.01.2020
126 Случаен
До коментар #13 от "Цвъки":
Тук не сте съвсем прав. Според климата на съответната държава се определя и вискозитета на маслото. Има го разписано в сервизната документация :)18:16 13.01.2020
127 Бобчо
18:37 13.01.2020
128 Любански
До коментар #1 от "ссср":
Ако всеки ден навърташ минимум двеста километра до работа и обратно, а в събота и неделя излизаш някъде, просто ей така, колко пъти в годината, според теб, трябва да се сменя маслото? Двеста километра ежедневно не е някакво абсолютно изключение - и в България съм го правил.20:52 13.01.2020
129 Оня
21:25 13.01.2020
130 ХХХ
До коментар #119 от "Алфонс":
Търси краварката в долния ъгъл.21:48 13.01.2020
131 Бай Иван
22:05 13.01.2020
132 Gazarite
00:38 14.01.2020
133 Гост
До коментар #32 от "ключаря":
Нещо не схващам каква е идеята да не сменяш масло и да набутваш 10л на 10 000 км вместо 3,5 4 . Осве ако това не е шега, твърде тънка за моят интелект.18:03 15.01.2020
134 Гост
18:09 15.01.2020
135 Селяндури
23:26 15.01.2020
136 Сър Стенли Ройс
До коментар #41 от "ключаря":
Не е лошо и на доктор да отидеш.Аз дъртия ми тропел му сменям маслото на 10-15, когато имам време, колата се кара градско по 200-400 км на ден, извънградско 10% от цялото каране в месеца се случва. Маслото на 15000 км градско каране на газ е бистро и светло, само оригинално GM.
11:02 17.01.2020
137 Каруцаръ
09:36 19.01.2020
138 Каруцаръ
До коментар #14 от "полиненаситени в олиото":
Употребявано-още по евтино е.09:40 19.01.2020
139 Капитана
10:12 22.04.2020
140 Рекох да ти кажа
До коментар #2 от "Караиванов":
Ти Тея 129 с + сте умниците явно завършили с хендсфри.Маслото освен че смазва до 2 000 км. отделя канцерогенни в-а които вредят на двигателя.Та затова ако така практикуваш няма имаш дв.на 1 000 000 км.
15:15 22.04.2020
141 Ти си смешник
До коментар #3 от "оня с коня":
Тдс а да вземеш и да го засилиш в някое дере... И не казвай че си карал тая кочина... Смърт за дизела... НАФТОВИ ПЕЧКИ14:17 23.04.2020
142 kolьо
15:11 18.04.2021