ФАКТИ.БГ

Кога се сменя маслото на колата?

Публикувана: 4 Януари, 2019 12:35
118 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 89156
Кога се сменя маслото на колата?
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 19 гласа.

Голямата част от водачите на моторни превозни средства сменят маслото според предписанията на самата смазка или тези на производителя на колата. Принципно, това е най-правилното решение - маслото се сменя на определен пробег или на време, защото с течение на времето смазочната течност губи някои от свойствата си, независимо от изминалия пробег на колата.

Знаете ли обаче, че това са условни величини? Точното време за смяна на масло не се измерва в километри, а в т.нар. моточасове. 15 000 километра пробег се равняват (в зависимост от условията на шофиране) на, от 200 до 400 моточаса. С други думи има значение дали колата се движи основно в задръствания, защото тогава работата на празен ход на двигателя е многократно по-дълга.

Ако искате да сте перфектни по отношение на смяна на маслото и да предпазите двигателя възможно най-добре, то специалистите съветват, предвид нашите климатични условия, да извършвате "операцията" два пъти в годината - пролет и есен. При това зимата трябва да се налива "по-тънко" масло, а лятото - по-гъсто. Важно е и смазочната течност да е изцяло синтетична. Въпреки тези съвети обаче, трябва да знаете, че с хубаво масло и следвайки предписанията - също няма да сбъркате.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ссср
1 Отговор
кой ще сменя маслото два пъти в годината????? тия луди ли са???

Коментиран от #5, #21, #75, #115, #117


Оценка:
-36 +218

Караиванов
2 Отговор
Така е, но излиза доста скъпичко. Това се отнася за онези, които искат да карат колата си до милион километра.

Коментиран от #29


Оценка:
-14 +110

оня с коня
3 Отговор
чшшшш алоууу кои го сменя маслото бре доливам само тедееса харчи по кило на 100 закво да го сменям

Коментиран от #10, #42, #85, #107, #113


Оценка:
-21 +112

BRABUS
4 Отговор
Следобед, около 15 часа е хубаво да се сменя.

Коментиран от #8


Оценка:
-12 +221

Марто
5 Отговор

До коментар #1 от "ссср":


Този който ще кара колата си повече от теб. Съветът е правилен, но и аз не го спазвам.

Оценка:
-7 +65

джими
6 Отговор
Всичко зависи как се кара колата. Ако колата е бързооборотна и я вкарваш в лютеницата по-често, съответно сменяш маслото на 6000-8000, като слагаш най-доброто. За останалите - висок клас на 10-15000

Оценка:
-4 +85

дедо
7 Отговор
Добри са съветите,но малко хора тук ги спазват. А и няма нужда като повечето от нас карат умиращи коли в терминална фаза.

Оценка:
-12 +110

NikNay
8 Отговор

До коментар #4 от "BRABUS":


И на закрито. . . . . 😅

Коментиран от #15


Оценка:
-5 +43

Анонимен
9 Отговор
Еее и кое му е скъпото бе келеши? Иначе давате по 300лв месечно за цигари

Оценка:
-37 +138

Random
10 Отговор

До коментар #3 от "оня с коня":


Щото гори по-тънкото масло(по-новото). Като доливаш караш на масло на n-брой километри и моточасове и ще замине съвсем.

Оценка:
-8 +16

К.К.
11 Отговор
На нито едно масло не съм видял след какъв пробег да се сменя, нито в книжката на автомобила. Някакви сервизни прегледи през 30-50хил км.

Оценка:
-28 +11

А БЕ
12 Отговор
Ако питаш някой със сервиз за смяна на масло , ще те посъветва всяка седмица да го сменяш , а този тук ще му е платено . В Италия ги карат без да им сменят маслата след гаранционния срок, и като пристигнат при нас продължават да вървят що годе добре !

Коментиран от #27, #72


Оценка:
-30 +64

Цвъки
13 Отговор
Абе, хора, такава пък глупост не бях чел! Аз като минавам по около 4 000 км на месец как да сменям маслото 2 пъти годишно? То идва да го сменям на 25 000. Масло се сменя на 10000 км. Или за такива , дето изкарват колата да идат веднъж до морето и до пазара два пъти в месеца - сменя се веднъж годишно, без оглед на пробега. Това е!!! А и тая глупост - зимата по-тънко, лятото по-дебело.... ужас! Производителя съвсем ясно и точно е описал на всеки двигател какво масло с какъв вискозитет , както и какви спецификации трябва да покрива и точка!!! Особено за двигател с турбо - ще му сипваш ти каквото масло ти е кеф "тънко" и "дебело" ама друг път! Глупости на кубици!!!

Коментиран от #17


Оценка:
-15 +165

полиненаситени в олиото
14 Отговор
Слагайте олио по евтино е

Оценка:
-8 +43

Деянов
15 Отговор

До коментар #8 от "NikNay":


Следим те

Коментиран от #19


Оценка:
-5 +7

Катетър
16 Отговор
Още малко и ще ме посъветват да си сменя маслото на колата едва ли не всеки месец? Тя колата не е като жената бре , умници!!

Оценка:
-8 +31

джими
17 Отговор

До коментар #13 от "Цвъки":


като цяло си прав, с изключение на тънкото и дебелото масло. Ако като теб се сменя маслото по-често, попрочети за обочначенията на маслото. Първата цифра показва минималната температура на околната среда при която колата се пали, минус 40. Втората цифра е вискозитета, като той е важен за температурата, при която работи двигателя. С една дума 5W30 за зимата или целогодишно. За лятото и особено за дизели 5W40 е най-добре

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +16

арогантен
18 Отговор
Много масла ги дават да се сменят на по 15000км. Аз лично го сменям на 10000км или на годината веднъж, ако не съм завъртял 10000км.

Оценка:
-6 +41

NikNay
19 Отговор

До коментар #15 от "Деянов":


Ще внимавам ! 😎

Коментиран от #43


Оценка:
-3 +7

Дръндеф
20 Отговор
Аз не го сменям само доливам, квото ми падне, филтър никога не съм сменял, Рено Туинго на 200000 км. Всичко е за да ви вземат парите.

Коментиран от #110


Оценка:
-40 +23

Емил
21 Отговор

До коментар #1 от "ссср":


Аз минавам 38-40000 км/год. Колко пъти мислиш, че го сменям? Ако си "неделен" шофьор, защо изобщо се обаждаш!

Коментиран от #25, #38, #104


Оценка:
-7 +19

Цвъки
22 Отговор
Незнам и не споря, но понеже едната ми кола (не тая с която въртя многото километри) е бензинов петак с турбо , дават му 5w30 , и аз тъй питах не е ли по-добре поне лятото да го карам с 5/40 и ми казаха освен, че НЕ трябва да му сипвам друго (най вече заради турбото) но и трябва да му гледам спецификациите - дават му А5/В5 , понеже има много масла 5/30, но не покриват съответните спецификации. Да не говорим, че маслата у нас са със доста съмнително качество и то не само тези, дето ги продават в интернет магазините. Ама това е друга тема. Та с две думи - колкото по-често, толкова по-добре. В границите на разумното разбира се, не да сменяш масло и филтри на 2000 км. Защото познавам и такива хора - минава 4 000 годишно и сменя масло пролет и есен....ама всеки си знае. Аз лично ако минавам по-малко от 5-6 000 годишно няма да си правя и труда да поддържам кола - ще се возя с такси.

Оценка:
-5 +23

Цвъки
23 Отговор

До коментар #17 от "джими":


Предния коментар е отговор до номер 17

Оценка:
-7 +2

ПИЧА С МОСКВИЧА
24 Отговор
Моята всеки месец си сменя маслото сама, като нова е все още!

Оценка:
-3 +28

25
Този коментар е премахнат от модератор
Йкво
26 Отговор
То маслото не се сменя то се долива и караш зимаите пример от италиянците и без тва само италиянски банги карате

Оценка:
-18 +16

Анонимен
27 Отговор

До коментар #12 от "А БЕ":


Купих един ситроен ц4 от Италия като никога не му бяха сменяли маслото и се наложи да правя основен ремонт но пък го взех доста евтино.

Оценка:
-2 +31

кралицата
28 Отговор
Аз маслото с го сменям всяка седмица.Като закарам Хамъра на седмичния реглаж на гумите.Хвърлям им 2 хилки на момчетата и готово.

Оценка:
-20 +14

29
Този коментар е премахнат от модератор
AMG
30 Отговор
На вашите 10 - 15 годишни кошове кошове, дрънгели навъртяли километраж от Земята до Луната и обратно.
Изчистен боклук от белите Европейски държави, трошляци по който пръскате пари за ремонти и мислейки се за вървежни, каквото и когато масло да сложите сте прецакани!!!... Защото и маслото е ментак, частите и консумативите ви са ментаци, горивата ви са менте и вие сте ментосани както и живота ви е реплика... Шушляци... Бате, бате...

Коментиран от #88


Оценка:
-57 +42

Руснак
31 Отговор
Как кога, когато свърши...

Оценка:
-4 +15

ключаря
32 Отговор

До коментар #25 от "Цвъки":


Ела да видиш Фиата ми - купих го на 370 000 и го карам вече 95 000 без да съм сменям масло - до сега съм доливал 270 пъти по около 300-350 грама или около 100 литра масло, но колата ми е метанова - фабрична и на 97 000 без смяна маслото е тъмно, но не черно.
На тебе явно също не е нужно да ти се обяснява, щото всичко знаеш, но от мене запомни едно - 97-98% от М10Д е основно масло и по малко от два процента са добавки - при наличие на филтър кое му е опасното, кое изгаряло, че не се сещам?

Коментиран от #37


Оценка:
-25 +13

Apple
33 Отговор
Има скъпи лонг лайф масла, с които спокойно може да караш 25000 км.

Коментиран от #57


Оценка:
-8 +23

Оржам сини от тука с ваше масла
34 Отговор
Аз на моя трябва да го сменям 3 -4 пъти годишно защото му правя километрите, но е много скъпо тука в дойчланда и чат пат на 1-2 години в България като се прибера го сменям барабар с едни лагери на коляновия вал. Гадинката не спира. Посше ще я набутам на някой българин и готово схахахахахаха

Оценка:
-24 +13

Ужас
35 Отговор
Кой ти сменя масло на над 5 годишна кола в западна европа? Знаете ли че в щатите за чисто нови тойоти и ГМста, мустанги се чудят масло от 4 долара галона да вземат или от 2 и 50 и вземат от по евтиното защото е по евтино. А вие тука за 15-17 годишни голфове бмвта аудита и мерцедеси давате по 15 20 лева литъра за да спите спокойно

Коментиран от #40


Оценка:
-14 +29

Почвам от утре
36 Отговор
Аз имам една която ще реставрирам, изобщо не я карам но и сменям маслото и филтрите веднъж в годината, сега почвам по два пъти в годината маслото и ще редувам тънко и дебело, само не знам дали може филтрите само веднъж в годината или да си ги сменявам често за да съм спокоен.

Оценка:
-4 +21

Цвъки
37 Отговор

До коментар #32 от "ключаря":


Ама ако искаш даже и преработено масло му сипвай, бе човек. На мен ми е все тая - написал съм ясно "ВСЕКИ СИ ЗНАЕ" аз нямам акъл за себе си, камо ли да давам на другите. Купил съм си Зафирата от собственика , закупена в България на 170 000 км. На 4 години за 12 000 лв. за осем години съм минал 380 000 км. на газ, сменям си масло на 10 000 и нямам проблем със "скапания" ЕКОТЕК.... Така съм решил, така правя и не съжалявам. А ако карах като тебе - сигурно на втората година да е заминала на вторични. Та мисля, че 300-400 лв. годишно за масла и филтри ми е по добре от 8-10-12 000 лв за друга кола през 2-3 години, а?

Коментиран от #41


Оценка:
-3 +22

ключаря
38 Отговор

До коментар #21 от "Емил":


И колко пъти го сменяш, Емо?
Не го сменяй - ефектът е същия.
Чувал съм смешници, които са ми казвали, че след смяна на маслото шумът на двигателя се променял - то не един такъв смешник съм чувал, явно е лаф, някакъв.Оставяме, че са си объркали работата смешниците - по добре да започнат работа във филхармонията с този слух.Ако наистина чуват разлика в работата, преди и след смяната значи само едно - закъснели са

Оценка:
-23 +9

Расулюлах
39 Отговор
Маслото се сменя като има промоция на куфланда от онова ефтиното червената туба 6 литра за 30 пари и тва е

Оценка:
-7 +25

Чурулик чурулик
40 Отговор

До коментар #35 от "Ужас":


Евалата брачето ми утрепа гииии тука не знаят че скъпо и ефтино масло вътре у тубата е едно и също сичко щото сме у бг хахахха ама балъците викат даи да дадем повече пари да спим спокоино хаха

Оценка:
-12 +19

ключаря
41 Отговор

До коментар #37 от "Цвъки":


Щото не е комунизъм брат, затова сменяме масла.Прочети за ел.крушките - първите произведени преди 100 още светят - нищо им няма.При СОЦА беше така - сега всичко се произвежда за да се сменя - ние от старото поколение си позволяваме да даваме акъл.При СОЦА имаше в София институт за маслото - работеха седем - осем души.От тези колеги знам - "Важно е маслото да го има, а не дали си го сменял."
И затова си карам кола, за която казват, че трябва да се слага само полу-синтетика с руско масло - аналог на нашето М10Д и те така, вече 100 000.

Коментиран от #44


Оценка:
-16 +31

Вуте
42 Отговор

До коментар #3 от "оня с коня":


Намаай мотора с грес и си пей !

Оценка:
-4 +13

Деянов
43 Отговор

До коментар #19 от "NikNay":


В разработка си

Коментиран от #68


Оценка:
-1 +4

Цвъки
44 Отговор

До коментар #41 от "ключаря":


Даже съм ти сложил плюс. Пак казвам - не знам и не споря! Може и да си прав. Така съм си решил - така си правя.

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +18

ключаря
45 Отговор

До коментар #44 от "Цвъки":


Чест ти прави,че поне се заслушваш, че ми писна от промити мозъци.
Все по трудно стана да се оцелява в съвременната джунгла.

Оценка:
-5 +14

Ventura
46 Отговор
Като стане на грес, и сменяш
колата.

Оценка:
-3 +12

47
Този коментар е премахнат от модератор
Отчето
48 Отговор
На 8хил го сменям миналата година 4 смяни му направих за 32-35 хиляди километра w10/40 1.9 тди

Коментиран от #70


Оценка:
-2 +7

проф коста тазобедрев
49 Отговор
ахилесов ; внимаваи в картинката само простотии вьршиш , абе нали трябва да се смени и масления филтьрзаедно с маслото ,за да не се запуши магистралата в системата ,щото ще задерат основните лагерите на коляновия вал и ще блокира мотора , това не тие камаз да му доливаш ,то и на него му се сменя маслото бе ахилесов , голям идиот си ти, и уникален тьпак , даи си студентската книжка да ти пиша поредната двоика, оеее

Оценка:
-1 +19

Бат Мишо
50 Отговор
Не лъжи чуека- ако турбото му го надува да са заминали семерините нема ко да сменя ....Др въпрос че аз турбина гарет заминала не съм виждал прледи 1 мил км - най често е запушен филтъра и кът се почисти спира да гори масло Тва на ТДС а една от мноооооогото болести с ТДС намразих БМВ - то рейка то хидравлична помпа то АДР клапан то Турбо - само първите турбини беа хубави дет бяха на митсубиши ма дан въ занимавам

Оценка:
-5 +12

Бат Мишо
51 Отговор
Говоря за оня теления филтър на ТДС 147 конъовицата дет е под капака на главата

Оценка:
-2 +3

opela
52 Отговор
na moite koli go smenam na 6000km pak vie si go smenaite na 20000km
i moderatora da spre da trie che kazvam isitnata we

Оценка:
-1 +6

бай хой
53 Отговор
след осн ремонт само.иначе само се долива

Оценка:
-7 +1

hmhmhm
54 Отговор
Всеки сам си преценява като цяло маслото при нашите коли се сменя на 10 000км до 15 000км поне аз така правя. Първата цифра според мен е вискозитета на маслото 5W 40 а втората цифра е температурен диапазон. Другите означения не са ми ясни само тези гледам. Маслото си сменям сам заедно с филтрите от майстори само търся акъл но без работа. Като цяла вискозитета на маслото е различно при различни температури и за това в статията казват че през зимата е по добре маслото да е с по голям вискозитет а през лятото с по-малък. Защото през зимата по-малкия вискозитет при -20 градуса е още по малък и следователно по малко смазване. През лятото ако вискозитета е голям то с увеличаване на температурата вискозитета се увеличава още повече от тук може да протече или да почне да гори масло от хлабини. Така аз си го обяснявам. Дано съм помогнал на някой

Коментиран от #89, #95


Оценка:
-12 +1

55
Този коментар е премахнат от модератор
vasik atanasova
56 Отговор
айде сега

Оценка:
-2 +1

IKL
57 Отговор

До коментар #33 от "Apple":


Лонг лайф се казва заради това, че ти съхранява двигателя Лонг, а не че маслото е с Лонг живот.

Коментиран от #90


Оценка:
-7 +6

honda
58 Отговор
Интересно. От сервизната документация за моята хонда ми препоръчват тяхното масло 0W20, което е към 40лв литъра, да го сменям на 6000км. А по нашите сервизи ми продават масло на 10лв за литър и ме съветват да го сменям на 15000км. Деа и тъпите японци от хонда! :)

Коментиран от #65


Оценка:
-2 +16

vasik atanasova
59 Отговор
маслото се сменя веднъж годишно
това е истината
всяка година се сменя
но веднъж годишно

Оценка:
-10 +5

аож
60 Отговор
голяма статия - няма що. нищо не казва

Оценка:
-2 +8

Масловчо
61 Отговор
Маслото се сменя през 10 000км,има и масла които са през 15 000км,кво го мислите толкова и смяната е задължителна приятели!

Оценка:
-1 +10

Разбирача
62 Отговор
Квикозитети кви 5лв.бе пичове значи слагаш му 5w40 това е най-подходящия вискозитет за нашата страна или 0w40 и един пън в годината се сменя туй е всесезонно масло.

Оценка:
-3 +6

Тихомир 1
63 Отговор
не съм много компетентен , ама аз моята я купих обслужена така , че не трябва да сменям още маслото нали ? тя колата си пали добре и върви .

Оценка:
-8 +1

Бай ПЕШО
64 Отговор
ПРИ НАС В ИТАЛИЯ НИКОГА НЕ СЕ СМЕНЯТ КАРАМЕ ДОКАТО БЛОКИРА​ МОТОРА СИПВАМЕ МАСЛО И Я ПРAЩАМЕ ЗА БЪЛГАРИЯ ЗАТОВА ТУКА СА ПО 100 ЕU АМЕРАКЛИИТЕ СА В БГ.

Оценка:
-2 +10

hmhmhm
65 Отговор

До коментар #58 от "honda":


На производителя можеш да търсиш отговорност особено когато те ти я сервизират. Обикновено 0W 20 в случая при теб са го дали предполагам защото колата е чисто нова. 20 е температурния диапазон който е малък което ще рече че не е хубаво да я вкарваш във високи обороти защото тогава се дига температурата. 0 обикновенно се сипва на често нови коли защото частите още не са улегнали и напаснали една спрямо друга а на 6000км са ти дали защото когато е чисто нова при работата може да се отделят струшки и други механични частички който са в следствие напасване на двигателя. Това е мое мнение аз не съм специалист.

Коментиран от #91


Оценка:
-7 +8

Бург
66 Отговор
Сменям на 15000 км,което при мен е 2 пъти годишно.Бухам само и единствено 5/30 twin power turbo за баварката и до тук съм на 450 000км.Нека да е стара кочина и нека да е 20 лв литъра.Почти всичко по окачването есменено,но двигателя не е докосван. Да не забравя и автомата- на всеки 100 000 км ново маслУ и нямай грижи (9 лтр по 20 пари и ремонтен комплект филтър и гарнит. за 90 гроша).БМВ 530д,2001.
Смятам да я покарам още някоя годинка :)
Малко хора дават по 200 лв за масло и филтър на 18 год. барака, но тя се отплаща.
Поздрави и безаварийна година!

Оценка:
-2 +22

67
Този коментар е премахнат от модератор
NikNay
68 Отговор

До коментар #43 от "Деянов":


Не разпространявай класифицирана информация. 👮

Оценка:
-0 +0

Зимно време само старо и тънко
69 Отговор
Маслото се сменя на пролет,
Зимата трябва да е тънко или старо масло и чак на пролет се сменя

Оценка:
-7 +4

Разбирача
70 Отговор

До коментар #48 от "Отчето":


Колега по добре слагай 5 на 40 да не умориш турбината. Разликата в парите не е голяма не прави цигании ако държиш на колата си и не е последен сезон😉

Оценка:
-0 +6

123.300д
71 Отговор
Моята няма масло в мотора...някой да ми каже защо на зазката в багажника има още един мотор,вартбурга ми нямаше

Коментиран от #103


Оценка:
-0 +4

Жабара
72 Отговор

До коментар #12 от "А БЕ":


Ти кога си бил в Италия бре шиле?

Оценка:
-1 +5

Бай ПЕШО
73 Отговор
ПРИ НАС В ИТАЛИЯ НИКОГА НЕ СЕ СМЕНЯТ МАСЛАТА . КАРАМЕ ДОКАТО БЛОКИРА​ МОТОРА СИПВАМЕ МАСЛО И Я ПРAЩАМЕ ЗА БЪЛГАРИЯ ЗАТОВА ТУКА СА ПО 100 ЕU А МЕРАКЛИИТЕ СА В БГ.КУПУВАТ И СЕ РАДВАТ ЧЕ СА КУПИЛИ ЕВТИНИ КОЛИ ЕВРО5

Оценка:
-3 +4

Гост
74 Отговор
Момчета едно време маслото беше м 8 с и м 10 д това беше как колите вървяха.

Коментиран от #76


Оценка:
-5 +5

ДА ВИ ОСВЕТЛЯ
75 Отговор

До коментар #1 от "ссср":


Най-качествените масла са Мотул,Шел,Мобил и Кастрол.
Много нашенци обаче,поради селско-ганювския си манталитет търсят някакви евтини боклуци,без да съобразяват че с тях съсипват двигателя и в крайна сметка може да им излезе по-скъпо.

Оценка:
-5 +11

Гост,ти си тъп и консервативен!
76 Отговор

До коментар #74 от "Гост":


И вероятно още ползваш минерално масло,а не синтетика.Да ти припомня - сега е 2019 г.,а не примерно 1979- та. А ти вероятно си въобразяваш че живееш по времето на бай Тошо.И те е яд че не можеш да си купиш Москвич или пък в."Работническо дело".
Прибери се в мизерната мухлясала панелка,пийни домашна греяна ракия и се успокой.

Оценка:
-5 +5

Росен
77 Отговор
Познайте кой инициира публикуването на материала.

Оценка:
-0 +3

Човека с опелите
78 Отговор
Ми аз на омегата го сменям на 8 000 км. Купувам това което ми е написано в книжката и го купувам от Опел Стефанов... И ми се събират поне три смени в годината ... Колицата е четири цилиндрова екотек и вече гони 650 000 км .. не знам правилно лие ама за тия пари не ме бърка...

Оценка:
-0 +8

Защо така
79 Отговор
Моята е на 6 месеца и 10 000км. Карам я в сервиза за смяна на маслото, а те от там НЕ та НЕ. Ще дойдеш да го сменим след 30 000км или след Две години за да ти важи гаранцията. Ужас!

Оценка:
-1 +11

80
Този коментар е премахнат от модератор
Хора😎
81 Отговор
Сменяйте си маслото както го е дал производителя бе какви глупости чета, ще се насера от смях все едно 12 годишни лапета коментират. Ахахах🙄

Оценка:
-2 +9

82
Този коментар е премахнат от модератор
83
Този коментар е премахнат от модератор
84
Този коментар е премахнат от модератор
гост
85 Отговор

До коментар #3 от "оня с коня":


Не разбрах кое точно сменяш на коня, ечемика ли?

Оценка:
-0 +4

мдаа
86 Отговор
Важното е да върви оборота за майсторите, че нали и те трябва да лапат.

Оценка:
-0 +3

87
Този коментар е премахнат от модератор
gjnbv
88 Отговор

До коментар #30 от "AMG":


Парите няма да те направят по-умен. А кат си прост минаваш транзит покрай множество ситуации правещи живота пълноценен и смислен. Най- вероятно нищо не разбра но съм длъжен да опитам да те изведа от заблудите ти.

Коментиран от #94


Оценка:
-0 +4

Гад
89 Отговор

До коментар #54 от "hmhmhm":


ГЛУПОСТИ!

Оценка:
-0 +2

Гад
90 Отговор

До коментар #57 от "IKL":


И ТУК ГЛУПОСТИ!

Оценка:
-0 +2

Гад
91 Отговор

До коментар #65 от "hmhmhm":


ОЩЕ ПО ГОЛЕМИ ТЪПОТИИ!

Оценка:
-0 +1

92
Този коментар е премахнат от модератор
ТИР
93 Отговор
Обяснете го това на камионите.
Те карат със същите масла.
Сменят ги 2 пъти годишно на 5, 6 хил. км.

Оценка:
-1 +0

94
Този коментар е премахнат от модератор
Ханко Брат
95 Отговор

До коментар #54 от "hmhmhm":


Точно обратното е братме. Зимно време, на студа маслото се сгъстява - вискозитетът се повишава и може да се наруши омазняването по детайлите - затова маслото трябва да е по-течно, с по-нисък вискозитет. А лятото на горещо се втечнява още повече - представи си примерно течащите свойства на пакетче бутер, а пуснато в горещ тиган - вискозитетът падя рязко. Та за машини, примерно трактори, които трябва да работят в пустинята се произвеждат примерно изключително гъсти масла, за да се омаслява правилно агрегата.

Оценка:
-0 +6

96
Този коментар е премахнат от модератор
97
Този коментар е премахнат от модератор
Енцо
98 Отговор
Ами , ако караш колата само в неделя , както е историята на повечето авто къщи,предлагащи стари трошки, санирани и ваксинирани и за тези 2 сезона си минал 1000 км. например , какво излиза ??? че си сменял маслото по-често , отколкото си наливал гориво ...

Оценка:
-1 +1

Пю13
99 Отговор
Вчера ма возиха на Дачия такси на скромните 430 000 км. Човека каза масло и филтри сменям 1 път годишно. Колата без проблем ще изкара половин милион км. Какво повече да иска човек. Останалото са само излишни харчове!

Оценка:
-4 +4

100
Този коментар е премахнат от модератор
101
Този коментар е премахнат от модератор
Вечната наносмазка в примат двигателя
102 Отговор
Лаици, и нищо за въздушния филтър?!:)
Тънко, дебело масло?!:)
На пробег, без пробег?!:)
Обичайно маслото само си показва кога - започва по-усилена консумация от двигателя и го сменяте веднага, особено ако замирише на изгоряло и почернее...:)

Оценка:
-1 +1

Айде сега ново 20
103 Отговор

До коментар #71 от "123.300д":


Тоя двигател отзад е за задното предаване шъ знайш! А кът отвориш отпред капака кво има там : пробит чувал със жито и десетина плъха да се карат сигурно. Той пича по-горе ви го каза : Давате по 300 лева за цигари на месец пък за масло от 10 лв.литъра се циганите. Кой както си го слуша главата така я кара! И най-вече ние не търпим някой да ни казва какво да правим - национална черта ни е това .

Оценка:
-0 +2

104
Този коментар е премахнат от модератор
гощо
105 Отговор
Тук сме свикнали на 10хил. да сменяме. На моята кола и маслото което дават за нея пише 20хил. или 2 години. Сменям веднъж в годината на 15хил. Преди години когато колите бяха други и маслата други съм сменял пролет и есен ама струваше 50-60лв с все филтърът. Последният път говорих с представителството на маслото което ми препоръчва производителят и те твърдят,че 2г не са проблем да го карам.Та сега мисля да опитам

Оценка:
-1 +2

Иван
106 Отговор
Как два пъти ?! Аз предлагам 5 дни колата да е в сервиз, а за уикенда да си я взимаш да я покарваш малко! Е така се развива стабилна икономика! И по един тол патрул пред сервиза да проверява за винетки задължително!

Коментиран от #108


Оценка:
-1 +0

проф коста тазобедрев
107 Отговор

До коментар #3 от "оня с коня":


ахилесов ,добре ли си моито момче ; а професоре не така ,невижда те ли че аз сьм станал танформар ; какво си станал , трансформар , ох маико не се казва трансформар а трансджендьр ; трансформьр е камион които става на робот ,а тиси станал на идиот с грим и пола ; ти зна зна ма недеи толкова зна; зачитаите ми правата професоре ,живеем в евруу пеиска дьржава ; мито ти не приличаш на нищо бе здравко , приличаш ама на нищо не приличаш, ти вьв средната тоалетна ли ходиш , между мьжката и женската , ахилесов ти си уникален тьпак моито момче ивиняваи момиче тиси един прост тьпак, транс тьпак ,които се чуди по какьв начин да му подаря изпита , писнами от тебе трьгвам си довиждане

Оценка:
-1 +2

германеца
108 Отговор

До коментар #106 от "Иван":


то които неразбира да си я поправя щея кара на сервиз

Коментиран от #109


Оценка:
-0 +1

Иван
109 Отговор

До коментар #108 от "германеца":


Прав си ! Безпаричието ни направи кандидат космонавти с инженерни способности, политолози и топ спортисти във всякакви дисциплини

Оценка:
-0 +1

висок
110 Отговор

До коментар #20 от "Дръндеф":


Мойто е 246 000 км. Ма то и маслен филтър ли имало? Щото въздушния го махнах и тъй се карам вече 10-та година!

Оценка:
-2 +0

Мартин маринов
111 Отговор
Ако имахте електромобили нямаше да имате тези проблеми с масла и филтри...

Оценка:
-0 +2

112
Този коментар е премахнат от модератор
Неизвестен
113 Отговор

До коментар #3 от "оня с коня":


Има хора, като мен, които въртят по около 40 000 на година. Какво ли ще стане, ако го сменям само лятото?!?!?!?

Оценка:
-1 +0

Arthureasex
114 Отговор
https://clck.ru/EtfqU - майки g unit


Интернет магазин уникальных футболок. Мы предлагаем Вам только качественные и уникальные товары. На Ваш выбор толстовки, футболки, головные уборы, чехлы, посуда, аксессуары и вещи для интерьера.
Вы с легкостью сможете подобрать рисунок, который Вам нравится или же сделать свой уникальный с помощью конструктора.
Приобретя товр Вы можете воспользоваться услугами доставки на очень выгодных условиях.

Заходи и заказывай:
http://supermayki-ok.ru - Майки

Оценка:
-1 +1

PlimP
115 Отговор

До коментар #1 от "ссср":


ем ако правиш по 40, 50 000, като повечето хора на запад, ще смениш и 3 пъти

Оценка:
-0 +1

Yordan
116 Отговор
Масло се сменя на 10к километра. След този пробег всички масла губят свойствата си за които се използват. Маслото не само смазва, но и охлажда определени звена в двигателя.

Оценка:
-2 +2

Митко
117 Отговор

До коментар #1 от "ссср":


Сигурация има! Не ние обикновенните хора, а НСО. Въртят километри даже за четири смени.

Оценка:
-0 +0

Ленин
118 Отговор
Не пишете измишлъотини.Четете си инструкциите на автомобила и не умувайте.На моя Тигуан пише 30 000км или 3 години.Честата смяна е вредна почетете малко проф. литература.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.