Автомобилната промишленост непрестанно усъвършенства технологиите и повишава нивото на безопасност в автомобилите. В голяма част от случаите обаче, това става за сметка на нови електронни помощници, но автомобилите, както и преди, продължават да разчитат на механика. Сега ще ви припомним някои от най-важните възли и агрегати, които трябва да се проверяват регулярно, а евентуални повреди по тях - да се отстраняват незабавно.
Спирачки
Даже и при съвременните "двустепенни" спирачни системи, ефективността на спиране при само един функциониращ канал се снижава значително и спирачният път се удължава. Повреда в спирачките може да се държи на теч на спирачна течност, повреда в спирачния цилиндър, износени накладки, неизправен вакуумен усилител, износени дискове и т.н. - все детайли, които редовно трябва да се проверяват.
Ходова част
Окачването също е един от опасните възли в автомобила, който ако не преминава регулярна диагностика може да доведе до последици с фатален край. Скъсан шарнир, счупена носач и подобни повреди водят често до катастрофи, които могат да бъдат избегнати с навременна диагностика.
Гуми
Спукването на гума с висока скорост е още една от опасните повреди в колата. Много често това се дължи на предишен удар в дупка, което води до скъсване на платното в гумата, появата на т.нар. "балон" и респективно отслабване на стената на гумата. Износени гуми също могат да ви изиграят роша шега на пътя. Проверявайте ги и ги сменяйте навреме.
Кормилна рейка
Излизането от строя на този възел може да се дължи на охлабени свръзки, на стари опорни втулки, на повреда в гумения маншон и навлизане на кал в подвижната част на рейката, както и от много други фактори. Най-опасното, което може да се случи по време на движение, е воланът да остане неподвижен в определено положение.
Горивни магистрали
Разливът на гориво в моторния отсек може да доведе до внезапен пожар по време на движение. Магистралите и техните свръзки трябва да се проверяват редовно, а това е едно от нещата, което най-много се пренебрегва при периодични прегледи, както от сервизните майстори, така и от водачите на МПС-та.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 004130
14:30 17.01.2019
4 кккк
До коментар #2 от "KNI1":
Кой в България работи с чекове?! марш от тука16:12 17.01.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Алекс
Причината е проста, купих я с валиден HU до август 2019 година!
А в Германия по отношение на техническите прегледи са безкомпромисни!
Коментиран от #12
18:23 17.01.2019
7 българин
Коментиран от #18
18:45 17.01.2019
8 АВС
Коментиран от #13
19:04 17.01.2019
9 АНАНИ от ЧАКАНЧЕВО
19:41 17.01.2019
10 Краси
21:38 17.01.2019
11 Ciganina
22:36 17.01.2019
12 никси
До коментар #6 от "Алекс":
те не само по сервизите са безкопромисни ,но и имат добри пьтища, в германия.23:11 17.01.2019
13 никси
До коментар #8 от "АВС":
и комплексарщината23:13 17.01.2019
14 AMG
До коментар #1 от "CUKOVSKI":
Кой ти е дилъра? Също и имаш ли завършен втори клас поне?23:44 17.01.2019
15 МАРКО
00:45 18.01.2019
16 Светлин
Коментиран от #17
06:08 18.01.2019
17 Jack Bauer
До коментар #16 от "Светлин":
За каква толерантност говориш, има си ЗДП и всеки трябва да го спазва. Нулева толерантност и 100% агресия към наглеците които си мислят че закона не важи за тях.09:09 18.01.2019
18 Ццц
До коментар #7 от "българин":
Все Бойко е виновен.Макар,че преди него нямаше директен път до морето(не го защитавам и качеството на пътя също не голямо) ама не може винаги един да Ви е в устите като манталитета на народа е нисък (на по-голяма част) и очакванията като се качи зад волана да са разумни.Коментиран от #19, #22
09:19 18.01.2019
19 Мунчо от Замунда
До коментар #18 от "Ццц":
И кой по - точно " директен път до мурето " построи Баце че не се сещам ?????????????????09:45 18.01.2019
20 маздата
18:59 18.01.2019
21 ХХХ
16:52 21.01.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.