Голямата немска тройка в луксозния клас обяви продажбите си за изминалата година. От публикуваните данни става ясно, че големият губещ е Audi, а BMW и Mercedes-Benz отбелязват ръст.
Най-много коли от трите компании е продала Mercedes-Benz, която отчита увеличение от 0.9% спрямо резултатите си за 2017 г. На второ място е BMW, но ръстът при баварците е двойно по-голям и достига 1.8%. Точно обратната динамика се наблюдава при Audi, която е продала 3.5% по-малко коли.
В Инголщад регистрират най-сериозен срив в Европа, където през 2018 г. са успели да пласират 13.6% по-малко автомобили. Най-чувствителен е спадът във Франция - цели 19.2%. Марката бележи ръст единствено в Китай, където са купени 10.9% повече "аудита".
Марка | Продажби през 2018 г. | Продажби през 2018 г. | Разлика |
Audi | 1 812 500 | 1 878 100 | -3.5% |
BMW | 2 125 036 | 2 088 283 | +1,8% |
Mercedes-Benz | 2 310 185 | 2 289 344 | +0.9% |
BMW Group отчита най-голямо увеличение на продажбите при Rolls-Royce (+ 22.2%), Motorrad (+ 0.9%) и M GmbH (+ 27.2%), но марката MINI е завършила годината на минус с 2.8%. Със 792 590 продажби автомобилите от X-семейството на баварците отчитат увеличение от 12.1% в сравнение с 2017 г.
С 2 310 185 продадени автомобила Mercedes-Benz е безспорният властелин на луксозния сегмент през 2018 г. Абсолютен бестселър в щутгартската гама е C-Klasse с 397 000 продадени бройки. За разлика от M GmbH обаче, AMG отчита спад от 10.4% в сравнение с 2017-а.