През 1973 г. Хайнрих Зандкамп, собственик на автосервиз и фирма за отдаване на автомобили под наем от гр. Мюнстер, купува ново BMW 520. Белият седан обаче се оказва дефектен. След няколко дни на открито по боята от лявата страна на каросерията се появява "портокалова кожа".
Зандкамп се обръща с рекламация към представителството на BMW, откъдето му предлагат три варианта - да пребоядисат колата, да го овъзмездят с 500 марки, с които да отстрани дефекта сам, или да я върне. Хайнрих избира третата възможност.
Скоро обаче от BMW променят сделката. Вместо да откупят автомобила обратно, те го пребоядисват, изпращат го обратно в Мюнстер и го връщат на собственика. Зандкамп отказва да си го прибере и започват съдебни битки.
Мъжът печели делото в мюнстерския окръжен съд, но губи обжалването във висшия регионален, който постановява вече двегодишната кола да бъде върната на собственика. Представител на BMW заявява, че компанията никога не е обещавала да откупи обратно колата.
Зандкамп остава смаян от решението и започва да пише на различни медии в търсене на справедливост. През 1980 г. прави последен опит да се опълчи срещу производителя и дава под съд мюнстерския му дилър с обвинения в лъжесвидетелстване. Улики обаче липсват и Хайнрих отново губи делото.
През следващите 38 години случаят е забравен, докато миналата есен Зандкамп пише писмо до в. Bild, което започва с изречението "С тук изложеното се връщам към своето писмо от 14.09.1975 г.". Вече 90-годишният Хайнрих разказва одисеята си с BMW-то и обидата, която е понесъл.
Възрастният мъж твърди, че не търси компенсация, а въпросът опира до справедливостта, която още чака след почти половин век. Зандкамп продължава да се надява на извинение, въпреки че е загубил съдебния спор.
През цялото това време бялото BMW почти не е карано, но е обслужвано редовно. Пробегът е под 2 000 км. Навремето съдиите посъветвали Хайнрих да не ползва колата, докато текат делата, и той стриктно спазвал препоръката.