Отидете към основна версия

14 405 37

Пазарът в България: Renault Megane RS

  • renault megane rs-
  • megane trophy-
  • renault sport

Френски деликатес

Най-наточената версия на Megane впечатлява с компактни размери, агресия и много мощ

Ако погледнем в енциклопедиите какво точно означава думата деликатес, ще разберем, че тя произлиза от френски. Dеlicatesse е рядко, вкусно ястие, което обичайно не е за наяждане.
За пореден път, но в автомобилен вариант, нещо подобно правят французите от Renault, вадейки на пазара новия Megane RS. Това, както се досещате, не е автомобил, който разчита на много продажби, а представлява специално изпълнение, предназначено само за ценители. Екипът ни имаше възможността да се убеди в твърдението на родна земя, където беше представено новото поколение на Megane RS (Renault Sport). Ето и впечатленията ни.

Екстериор
За разлика от предшественика, новият наточен хечбек е станал далеч по-агресивен. При оформлението на външността френските инженери ползват мотиви от концепцията Megane Trophy. Типично за расов автомобил и новият Megane RS разполага с огромен въздухозаборник в предната броня. Под него се намира и ефектен спойлер с интегрирани диодни светлини. Последният напомня на този от болида на марката във Формула 1.

Що се отнася до задната част, тя впечатлява с трапецовиден ауспух. Последният е централно разположен, а освен него, отзад интерес представляват дифузьора и ефектният заден спойлер. Като цяло версията RS прилича на Megane  Coupe, но е далеч по-спортна и агресивна.

Интериор
Във вътрешността на автомобила също има какво да ви грабне окото. Салонът е издържан в жълто-черни цветове, а спортните седалки и хромираните детайли допълнително внушават усещането за много спорт. Иначе седалките не предлагат комфорта на стандартен пътнически автомобил. Те са ергономични, твърди и разполагат със силно изразена странична поддръжка. Мястото за водача и пасажера до него е предостатъчно, но отзад е малко тесничко. Всъщност, този който би избрал подобен автомобил, едва ли ще се притеснява за това. За него далеч по-важно би било арматурното табло, например. Уредите са доста интересни. Най-впечатляващ е т.нар. R.S. Monitor или иначе казано - онборд телеметрия. Това е оборудване, което обикновено се асоциира със спортни модели от по-висок клас. Други естетични акценти са основният цвят в интериора, който е въгленово черно, което отлично контрастира с фона на оборотомера, издържан в Sport Yellow и кожения волан Sport с жълти декоративни шевове. Аналоговите инструменти на новия Megane RS са специфични за модела и са още една от особеностите на автомобила, които са част от пряката му връзка с автомобилния спорт. Тук присъства светлинният индикатор, указващ най-подходящия момент за превключване на предавка, като към него се добавя и звуково предупреждение, което се активира малко преди да се включи ограничителя на оборотите.

Наред с всички тези елементи, които предразполагат към типичен спортен автомобил, в Megane RS има и немалка доза функционалност. Багажното пространство не е малко, а сгъваемата задна седалка може да го увеличи допълнително.

Това обаче в случай, че ви се наложи.

Двигател и ходови халактеристики
Най-интересни са трите режима на работа на автомобила. Основният се активира при стартирането на двигателя. Включват се ESP, ASR тракшън контролът, както и спирачният асистент за критични ситуации. Така автомобилът е идеален за ежедневна употреба. При режим Sport стабилизиращата система оставя повече свобода на водача. Този режим се активира чрез кратко натискане на бутона ESP на арматурното табло. Системите ESP и ASR остават активни, но се намесват в по-късен момент, като позволяват контролирано поднасяне на колата до определен момент. Режимът off не е за всеки. Той напълно изключва спомагателните системи, а настройките на педала на газта позволяват по-бърза реакция на двигателя. Предназначен е основно за писта и опитни водачи.

Още нещо много интересно е, че новият наточен Megane се предлага в две изпълнения. Sport, което осигурява идеалния баланс между динамика и ежедневно шофиране и версията Cup. Тук присъства и диференциалът с ограничено приплъзване, който осигурява отлично сцепление и със сигурност ще се хареса на тези, които обичат да се забавляват на писта.

Що се отнася до мотора, той също няма да ви остави равнодушни. Двулитровият 16V двигател от ново поколение (F4Rt) с турбо притежава мощност 250 к.с. и предвид лекото купе и спортните настройки на шасито придава на автомобила умопомрачаваща динамика.

Megane RS разполага с изключителна спирачна мощ. Благодарение на спирачните апарати Brembo с по четири цилиндъра и 340-милиметровите вентилирани спирачни дискове, привеждането на бързия автомобил в покой не е никакъв проблем.

Цена
Както споменахме в началото на материала, тук не говорим за бюджетен автомобил, а за своеобразен автомобилен деликатес. Той естествено не е евтин, но пък има защо. Отлично качество на изработката, скъпи материали в купето и високотехнологични агрегати правят шофирането с RS истинско забавление.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ      

 Двигател:        
 Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем        
1 998  куб. см
 Максимална мощност       
184 Kw/ 250  к.с. при 5 500 об/мин.
 Максимален въртящ момент       
340 Нм при 3 000 об/мин.
 Скоростна кутия       
 шестстепенна механична
 Степен на сгъстяване       
8.5:1
 Маса на единица мощност      
5.8 кг/к.с. (7.9 кг/Kw)
 Габарити:  дължина    4 299 мм
 широчина     1 848 мм
 височина     1 435 мм
 Междуосие       
2 639 мм
 Маса       
1 462 кг.
 Допустимо натоварване       
н.д.
 Обем на товарния отсек      
377 – 971 л
 Вместимост на резервоара     
60 л
 Разход на гориво:        
  
  градско    11.5 л/100км
    извънградско    6.7 л/100км
    комбиниран    8.4 л/100км
 Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек      
  6.1
 Максимална скорост  км/ч.      
  250

 Гуми отпред/отзад           

225/40 R18 92Y

Спирачки отпред/отзад 
дискови вентилирани / дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                           52 900 лв.

Базово оборудване

Анти-блокираща система на колелата ABS, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията ESP, Система за тракшън контрол ASR, Система против недозавиване CSV, Автоматично активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, Предни фронтални адаптивни въздушни възглавници за водача и пътника до него (с възможност за деактивиране на пътническото място), Предни странични въздушни възглавници предпазващи гръдния кош и таза, Странични въздушни възглавници тип завеса предпазващи областта на главата, Сигнализация за незакпочан колан на предните места, Система за закрепване на детската седалка ISOFIX на предното пасажерско място и двете задни странични места, Регулатор/ограничител на скоростта (круз контрол), Система за подпомагане паркирането на заден ход, Триточкови колани на задните места регулируеми по височина с ограничители на натоварването, Обтегачи на коланите на задните места, Предни подглавници от ново поколение регулируеми в 4 посоки, Задни подглавници регулируеми по височина, 4-бутални спирачни апарати Bremo предни, Предни импулсни ел. стъкла със система против прищипване, Осветление на тавана за предните места, Осветление на тавана за задните места, Чистачки на предното стъкло регулируеми според интензитета на дъжда, Чистачка на задното стъкло, Отопляемо задно стъкло, Автоматично активиране на чистачки и фарове (сензори за дъжд и светлина), Система за измиване на фаровете, Странични огледала отопляеми ръчно сгъваеми черни, Централно заключване, Електронен имобилайзер, Подготовка за монтаж на алармена система, Карта Renault “Свободни ръце” за дистанционно заключване/отключване на автомобила и безключово стартиране на двигателя, Малоразмерна резервна гума и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Eдин палав мъник - Clio V6 RS

    Един френски производител с времето си е извоювал престижа в създаването на малки, но бързи автомобили - Renault. Всичко започва в началото на 80-те с ...
    24.08.2016
    22 544
    5
  • Новият Mégane RS ще бъде само с пет врати

    Следващото поколение на горещия хечбек Mégane Renault Sport ще се предлага само във версия с пет врати. Новината съобщава вицепрезидентът по ди ...
    18.07.2016
    3 457
    5
  • McLaren 650S Spider нападнат и изяден от хотхечове на "Ринга"

    Невинаги машината може да ви донесе предимство, особено на една от най-тежките и опасни писти в света с прякор "зеленият ад". В случая става ...
    10.06.2016
    25 602
    18
  • Полицейско Renault Sport R.S. 01?

    Не е тайна, че французите от Renault създават отлични състезателни болиди, както и задвижващи агрегати за тях от много години. През 2015 те изкараха н ...
    30.01.2016
    5 677
    11
  • Борба между BMW S1000RR и Megane RS на Нюрбургринг

    Битката между двуколесни и четириколесни съществува още от създаването им. От своя страна тази писта известна по целия свят с коварните си завои е ...
    30.06.2015
    3 023
    9