Германският автомобилен производител Audi представи наточената версия на своя топ седан. Става дума за новата генерация на Audi S8. За разлика от S6 и S7, които преминаха на дизелови мотори с електрически компресор, флагманската "осмица" запазва своя бензинов мотор.
Той е V-образен осемцилиндров, като има малка хибридна надстройка в лицето на стартер-генератор, работещ с 48-волтова електрическа система. Иначе под капака на новото S8 е монтиран четирилитров V8 TFSI, разполагащ с мощност от 571 конски сили и с максимален въртящ момент от 800 Нм.
Досега в базовото S8 мощността беше 520 коня (650 Нм), а версията S8 Plus - с 605 к.с. (720 Нм). В първите секунди на ускорението на новото S8 помага въпросният стартер-генератор. Битурбо моторът работи съвместно с осемстепенна автоматична трансмисия, а огромния въртящ момент се предава през нея и на четирите колела.
Освен фирмената система quattro, новото S8 разполага с адаптивно пневматично окачване с индивидуални за всяко колело електромеханизми, със завиващи задни колела, с активен заден диференциал, с карбон-керамични спирачки и с 21-цолови лети джанти.