Отидете към основна версия

9 690 55

Следващото Mondeo ще бъде проектирано в САЩ

  • ford-
  • mondeo

За първи път в историята на "световния" модел на Ford с проектирането на следващото поколение Mondeo ще бъде натоварено централното конструкторско бюро на компанията в Диърборн, Детройт. Това твърди британското издание AutoExpress. Така автомобилът ще бъде лансиран без особени изменения и от двете страни на Атлантика.

Публикуваните от англичаните компютърни графики на следващата генерация на Mondeo показват подчертани дизайнерски прилики с Focus. Нови акценти във външността на колата са огромната радиаторна решетка на бронята, вирнатите стопове и щедро оребрения преден капак. Едрокалибрени хромирани накрайници на ауспусите се набиват на очи в задната броня, а елегантният спойлер на капака на багажника и раздутите калници намекват за спортния потенциал на автомобила.

Седващото Mondeo ще разполага с най-луксозния интериор в историята на Ford. По този начин компанията ще опита да го изправи в пряка конкуренция срещу предложенията на Audi, BMW и Mercedes-Benz в премиум сегмента на средния клас. Фирмената система SYNC ще позволява на водача да контролира практически всяко преносимо устройство на пазара от волана или чрез гласови команди.

Автомобилът ще се оборудва със системи за предупреждение при напускане на лентата и камери за задно виждане. Оптично устройство ще анализира поведението и лицевите характеристики на водача, за да установява и предотвратява заспиване на волана.

В инженерен план новото Mondeo ще представява еволюция на сегашния модел. Ще изпозва модернизирана версия на актуалната платформа с предно предаване. За първи път ще бъде интегрирана система за векторно управление на въртящия момент, позната от Focus. Автомобилът ще получи също така нови настройки на електрическия усилител на волана и динамичен контрол на завиването.

За задвижване са предвидени бензинови турбомотори от серията EcoBoost с обем 1.6 и 2.0 литра. В сегашното Mondeo големият агрегат развива мощност от 200 к.с., а малкият - 150 и 180 коня. Ще се монтират също така и няколко версии на двулитровия TDCi със 112, 137 и 163 к.с.

За подобряване на икономичността и намаляване на вредните емисии са предвидени цял куп технологии. Сред тях са системи за рекупериране на кинетичната енергия при спиране, гасене и стартиране на двигателя в задръстване и дори активна радиаторна решетка, която ще регулира дебита на въздушния поток към моторния отсек, за да се намалява въздушното съпротивление.

Концептуална версия на новото Mondeo се очаква догодина. Серийният автомобил обаче няма да се появи преди 2013 г.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини