Когато седмата генерация VW Golf GTI направи своя дебют още в началото на 2013-та, четирицилиндровият бензинов двигател 2.0 TSI доставяше максимална мощност от 217 к.с. или 227 с пакета Performance. С напредването на годините броят на конските сили постепенно нарастваше и в крайна сметка достигна впечатляващите 306 к.с. в лимитираното специално издание на Clubsport S - бивш рекордьор за най-бързия автомобил с предно задвижване на Нюрбургринг. Сега ABT реши да извлече още повече мощност, хващайки се за фокусираната за писта TCR версия.
Стандартният Golf GTI TCR предлага 286 конски сили и 380 Нм въртящ момент, но ABT изведе производителността на ново ниво. Благодарение на собствения модул за управление на двигателя, четирицилиндровият 2.0 TSI може да произведе максимална мощност от 335 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. От 0-100 тунингованият хечбек ускорява за 5,4 секунди.
Докато стандартният Golf GTI TCR е ограничен електронно на 250 км/ч или опционално на 260 км/ч , ABT го отключва до 265 км/ч. Специалистът по следзаводски подобрения ще оборудва спортния хечбек и със система за окачване с регулируема височина, специални пружини, както и стабилизиращи щанги.
В случай, че не сте доволни от 18- и 19-инчовите лети джанти на Golf GTI TCR, модификацията на ABT разполага с по-голям 20-инчов комплект в лъскаво черно.
Разбира се, някои ще предпочетат търпеливо да изчакат следващото поколение VW Golf GTI, тъй като той вече е потвърден за пускане на пазара през 2020-та, но тази модификация на ABT определено не е за изпускане.