Отидете към основна версия

8 799 30

Mercedes-Benz пенсионира ДВГ след 20 години

  • daimler-
  • mercedes-
  • двг-
  • електромобили

В хода на представянето на новата стратегия на Mercedes-Benz по-рано тази година главният директор на отдела за развитие на Daimler Ола Келениус уточни кога ще дойде краят на ДВГ за компанията - 2039-та. От тогава нататък новите коли на автоконцерна трябва да са CO2-неутрални.

За да постигне целта за преобразяване на продуктовата палитра след 20 години, компанията планира да продава само електромобили или плъг-ин хибриди. В допълнение, ДВГ в хибридните превозни средства в бъдеще ще работят със синтетични горива, които ще се извличат от възобновяеми енергийни източници и по този начин ще са неутрални на въглероден двуокис. Проблемът обаче е, че за момента такива горива все още не са налични на пазара.


Само за разширяване на гамата си от електромобили Daimler инвестира десет милиарда евро. Освен това автоконцернът работи и върху развиването на технологията на горивните клетки. В допълнение, не само германските, а и европейските автомобилни фабрики на групата трябва да работят с неутрално влияние върху климата до 2022-та. В това направление ще ги последват и другите производствени центрове по света, но кога и колко пари ще бъдат отпуснати за тази цел не бе оповестено от Келениус.

Планираният край за ДВГ и преминаването към електромобили и плъг-ин хибриди през 2039-та не е напълно доброволен. С оглед на силно обсъжданите гранични стойности Daimler е принуден от ЕС да намалява емисиите на CO2 от автомобилите, продавани всяка година. До 2021-та стойността трябва да бъде намалена от 132 до 102 грама въглероден двуокис на километър, а до 2030-та трябва да падне с още 37.5 процента. Дотогава 50 процента от автомобилите на Mercedes, продавани в световен мащаб, трябва да бъдат изцяло електрически или оборудвани с плъг-ин хибридна система. Подобна програма за неутрално влияние върху климата Daimler разработва и за камионите си.


Все още не е обявено кога CO2-отпечатъкът на цялата група ще намалее до нула. Като цяло обявяването на стратегията на Mercedes-Benz за 2039-та, по-точно планираното пенсиониране на ДВГ и преминаването към електрифициране, закъсня в сравнение с другите концерни. Доставчикът Bosch иска да направи производството и управлението си CO2-неутрално до 2020-та, докато цялата Volkswagen група иска да постигне тази цел до 2050-та.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.

Свързани новини