10 Август, 2019 13:00 8 847 30

Mercedes-Benz пенсионира ДВГ след 20 години

  • daimler-
  • mercedes-
  • двг-
  • електромобили

В хода на представянето на новата стратегия на Mercedes-Benz по-рано тази година главният директор на отдела за развитие на Daimler Ола Келениус уточни кога ще дойде краят на ДВГ за компанията - 2039-та. От тогава нататък новите коли на автоконцерна трябва да са CO2-неутрални.

За да постигне целта за преобразяване на продуктовата палитра след 20 години, компанията планира да продава само електромобили или плъг-ин хибриди. В допълнение, ДВГ в хибридните превозни средства в бъдеще ще работят със синтетични горива, които ще се извличат от възобновяеми енергийни източници и по този начин ще са неутрални на въглероден двуокис. Проблемът обаче е, че за момента такива горива все още не са налични на пазара.


Само за разширяване на гамата си от електромобили Daimler инвестира десет милиарда евро. Освен това автоконцернът работи и върху развиването на технологията на горивните клетки. В допълнение, не само германските, а и европейските автомобилни фабрики на групата трябва да работят с неутрално влияние върху климата до 2022-та. В това направление ще ги последват и другите производствени центрове по света, но кога и колко пари ще бъдат отпуснати за тази цел не бе оповестено от Келениус.

Планираният край за ДВГ и преминаването към електромобили и плъг-ин хибриди през 2039-та не е напълно доброволен. С оглед на силно обсъжданите гранични стойности Daimler е принуден от ЕС да намалява емисиите на CO2 от автомобилите, продавани всяка година. До 2021-та стойността трябва да бъде намалена от 132 до 102 грама въглероден двуокис на километър, а до 2030-та трябва да падне с още 37.5 процента. Дотогава 50 процента от автомобилите на Mercedes, продавани в световен мащаб, трябва да бъдат изцяло електрически или оборудвани с плъг-ин хибридна система. Подобна програма за неутрално влияние върху климата Daimler разработва и за камионите си.


Все още не е обявено кога CO2-отпечатъкът на цялата група ще намалее до нула. Като цяло обявяването на стратегията на Mercedes-Benz за 2039-та, по-точно планираното пенсиониране на ДВГ и преминаването към електрифициране, закъсня в сравнение с другите концерни. Доставчикът Bosch иска да направи производството и управлението си CO2-неутрално до 2020-та, докато цялата Volkswagen група иска да постигне тази цел до 2050-та.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Дедо ви

    25 40 Отговор
    Няма да е след 20 години. По-скоро ще е след 10 години ако искат да оцелеят като фирма. Все повече се усъвършенстват електромобилите и скоро никой няма да купува такива с двг.

    Коментиран от #4, #5

  • 3 оня

    36 3 Отговор
    У нас още 20 години след тях което значи след 40 години.

    Коментиран от #6

  • 4 гост

    11 11 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо ви":

    То това е предвидено за "в световен мащаб" , демек разбирай за Африка и крайните части на Южна Америка , където няма човек на 500-600 км !! В Европа , САЩ и Китай това ще е още 2025 -2026 , ако искат въобще да продават нещо !!!
  • 5 гост

    10 23 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо ви":

    За Сибир не споменах , щото там тогава няма да имат пари и за Лади , да не говорим за Мерцедеси !!! То всъщност като се срине петрола само след 5-6 години не знам дали ще имат пари даже за хляб !!!
  • 6 гост

    8 25 Отговор

    До коментар #3 от "оня":

    Всъщност у нас ще е след 10 години максимум , щото дотогава законите трябва да са 100% еднакви с европейските , тоест коли със над 65 гр СО2 на км ще бъдат ЗАБРАНЕНИ !!!!! За движение , за продажба много преди това !!!

    Коментиран от #14, #29

  • 7 Абв

    37 14 Отговор
    Поредната гейска статия, писна ми всеки ден да чета за някакви миксери дето и 300 км не могат с едно зареждане да изминат.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Дъ Клаш

    7 4 Отговор
    До 20 години няма да съществуват.То и сега са китайски а с тая търговска война.Ахаха!
  • 10 Бичето

    16 3 Отговор
    До 10 години 1.0 двг ще е мъсъл кар
  • 11 Бай Стою касапина

    26 11 Отговор
    Пича с Дачиите, ако не знаеш да ти кажа, че любимата ти марка върви само в Румъния и Турция. А също и в твоята глава.
  • 12 Мосак Фонсека

    19 7 Отговор
    Аве то електро двигатели има сигурно от 80 години, да се създаде батерия със сносно тегло, приличен брой цикли на зареждане и пробег си е чок проблем,
    да не говорим за строителната техника и други подобни където пък се изисква мощност която само дизела предлага за сега,още има да почакаме още мъничко 20-30 години някъде
  • 13 Госта

    18 5 Отговор
    Хехе,джендърчетата квичат на умряло като прасе пред свинска чума,искат да се махне двг,ама не става,а това,че Бенц днес са го казали,утре може да кажат друго,прогнози за 20 години напред,смехория...
  • 14 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Всъщност у вас,ще се возиш на вибратор,като и сега де,но ще издържа по-дълго

    Коментиран от #21

  • 15 Ruthless

    20 8 Отговор
    Теоретично дори и да се отървем от ДВГ като замърсител, какво ще правим със самолетите? Един транс океански полет бълва от 40 до 60 тона керосин което си е малко по различна нафта ДИРЕКТНО в атмосферата! И това само в една посока, направете си сметката на ден целия въздушен трафик колко тона ще бълва! Колите не са основния замърсител на атмосферата, по тея форуми се разправяте за квили не глупости, но не и за конкретните неща камоли да действате нещо, че да не ви гърчат ония отгоре! Тука да пробват да забранят дизела и трябва да има жестоки протести и отпор, инак не си и представяте какще си ходите с рейсчето и ще дъфчете подобие на хляб за 4 лева! Много ОВЧИ народ ейй
  • 16 Друг сектант

    10 6 Отговор

    До коментар #1 от "сектант wanna be":

    След 20 години Дачия няма да знаят какво е. До тогава може да се преквалифицират в производството на моливи или химикалки.
  • 17 Васил

    9 9 Отговор
    Ако до пет години Мерцедес не са се ориентирали масово на електрички ще са пред фалит Китай не спи постоянно бълват електрокари.
  • 18 699

    13 0 Отговор
    Кат изпраска следващата икономическа криза и веднага ще коригират плановете, щото пари за глупости няма да има.
  • 19 Kirumo

    7 8 Отговор
    Естествено, че Мерцедес ще пенсионирва ДВГ, като не може да ги прави както трябва.
  • 20 Дса

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "сектант wanna be":

    Тос пък. Аве тия дачии с китайските пластмаси, се шофират предимно като фирмени автомобили или от пенсионери взели 10 заплати при пенсионирането си като военни да речем. Кой дубайски шейх или президент на компания ще си поръча дачия лимузина. Хахха не ме карай да се смея с тия кенефи, че направо чак са ми грозни. Имам 2 мерцедеса (стари) и дачия ми е служебната. Познай дали не съм наясно със разликите. Мерцедеса ми единия е 97-ма другия 2008-ма. Спрямо дачията която е 2015. Са върхова технология.

    Коментиран от #28

  • 21 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Всъщност това е жалкото ти мизерно бъдеще , да си мечтаеш за вибратори , щото собствения ти кадящ и тракащ ще е заминал отдавна в пресите , хахахах !!

    Коментиран от #26

  • 22 BMWPower

    10 3 Отговор
    Пенсионират ви мозъците, био-жендЕр, веганчита.
    ДВГ е имало преди, ще има и много векове напред!!!
  • 23 Мик

    1 0 Отговор
    Гроздето е кисело за джендъра
  • 24 Teлефонист

    10 7 Отговор
    Навремето преди 30 години за международни разговори отивахме до пощата,масивни големи сгради,след това се появиха едни тухли с антени,но бързо бяха сменени от по компактните Gsm като Сони,Самсунг,Алкател и Нокиа безпорния лидер преди 15-20 години.Но от нищото се появи iPhone и Сие и ги измести от челното място .Сега много млади хора не знаят що за чудо беше Нокиа 3310.Ако Мерцедес и другите премиум марки не се събудят ще ги сполети същото
  • 25 Гошо

    6 0 Отговор
    И тея са из****растиха
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Хахаха

    7 7 Отговор
    Такива неслужили "МЪЖКАРИ" като вас някога са мрънкали за свещите, после за конете, после за газените лампи и кво?! Пръц!
    Еволюцията е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не, не може да бъде спряна. Не можеш спря гората да се разлисти. Както и не можеш спря буталата да бъдат заменени от електромагнитната ТЯГА, развъртаща се за част от секундата до мнайсе хил. оборота, вадеща 500 коня от 50кг тегло. Просто няма как ;)

    Коментиран от #30

  • 28 Крали Марко

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Дса":

    Напълно съм съгласен. И аз карам служебна Дачия - дизелово Сандеро 2017г. В момента съм в процес на търсене на следващата ми лична кола и гледам немски, японски, корейски, шведски и чешки коли, както на старо от 7000, или върнати от лизинг, така и нови до 40 000лв. Не знам на какво ще се спра, но със сигурност няма да е Дачия.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Guest

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Хахаха":

    И като се събуди,чаршафът мокър и понамирисва....