Отидете към основна версия

18 315 76

Porsche Taycan: 761 коня за €191 хиляди

  • porsche-
  • taycan

Точно четири години след представянето на Mission E-Concept на салона във Франкфурт през 2015-а Porsche сложи край на очакването и показа серийната версия на първия електромобил в историята си едновременно в Канада, Германия и Китай. Taycan дебютира с двете си най-мощни и бързи версии, но моделното семейство тепърва ще се разраства с различни модификации.

В имената Turbo и Turbo S няма грешка, въпреки че звучат като названия на автомобили с ДВГ. Избрани са, за да обозначат топ вариантите в съзвучие с утвърдената номенклатура на Porsche.

Немците натъртват на факта, че Taycan Turbo може да бъде каран продължително време на максимума. Въпреки това 93.4-киловатчасовата батерия позволява автономен пробег от 450 км по методиката WLTP.

Turbo S има още по-впечатляващи характеристики. Към четирите колела се предават 761 коня, които позволяват спринт от 0 до 100 за 2.8 сек. Максималната скорост също е 260 км/ч.

И двата "тайкана" имат 800-волтова електрическа система вместо обичайната 400-волтова. Това означава, че могат да бъдат зареждани изключително бързо - пет минути в зарядното са достатъчни за изминаването на 100 км, а за 22.5 мин. се попълват 80% от капацитета на батерията.

Специфична е и трансмисията. При Taycan тя е двустепенен автоматик. Първата предавка осигурява ураганно ускорение, а втората пести батерията.

От Porsche вече показаха интериора на електромобила и изненади липсват. На таблото има значително по-малко бутони, отколкото в останалите модели на марката. Повечето функции се управляват от сензорен екран или с гласови команди.

В салона на Taycan няма кожа. Всички използвани материали са рециклирани. Багажникът има обем от едва 366 литра, но под предния капак могат да се поберат още 81.

Инженерите на Porsche са обърнали особено внимание на шасито. То е снабдено със системата 4D Chassis Control, която анализира и синхронизира всички други системи като PASM (Porsche Active Suspension Management), PDCC Porsche Dynamic Chassis Control and PTV (Porsche Torque Vectoring Plus).

Водачът може да избира между различни режими: Sport Plus, Sport, Normal и Range. Както подсказват имената, те градират от най-динамичния към най-икономичния. Има и режим Individual с персонализирани настройки.

Никой не е очаквал Taycan да бъде достъпен, но цените са доста стряскащи. Версията Turbo струва минимум €157 100, а Turbo S - €191 000. Porsche вече приема поръчки, а първите готови електромобили ще бъдат доставени на купувачите през януари.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Свързани новини

  • Цени на електрическото Porsche у нас

    В началото на септември, още преди официалната премиера на първото електрическо Porsche, марката обяви цените за Германия. През средата на месеца, ког ...
    27.09.2019
    21 797
    46