В началото на септември, още преди официалната премиера на първото електрическо Porsche, марката обяви цените за Германия. През средата на месеца, когато Taycan беше показан на салона във Франкфурт, германците потвърдиха цените, на които ще се продава електромобилът.
Никой не е очаквал Taycan да бъде достъпен, но цените за Германия са доста стряскащи. Версията Turbo струва минимум €157 100 (307 260 лв.), а Turbo S - €191 000 (373 563 лв.). Малко след премиерата на модела, стана ясно, че първата електрическа кола на Porsche ще се продава и у нас, но подобно на останалите автомобили се смяташе, че цените ще се по-ниски от тези в Германия.
Сега, те вече са факт, по-ниски са, но не толкова, колкото се очакваше. У нас базовата версия на Taycan Turbo се предлага за 303 232 лв. с ДДС, а вариантът Porsche Taycan Turbo S - за 368 948 лв. с ДДС. Средно двете версии са по-евтини у нас с по около 4 000 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #3
11:37 27.09.2019
2 Антиелектрика
Коментиран от #13, #18, #20, #22
11:42 27.09.2019
3 Фриман
До коментар #1 от "Марио":
Търговите са най-голямото безобразие, след депутатитд. Алчни до небето. Слагат огромни надценки. Оня ден гледах един смартфон 196 лева, а днес има промоция 119 лева. Смятай колко отдолу е пак на печалба. Така е и с колите.Коментиран от #16
11:43 27.09.2019
4 Голям Слон
Коментиран от #5, #7, #33
11:46 27.09.2019
5 Driving pleasure
До коментар #4 от "Голям Слон":
Издънка на маркетолозите на Порше! Сори ама за тия пари си вземеш истинско Порше, не прахосмукачка и ти остават кинти да си бръмчишКоментиран от #24
12:05 27.09.2019
6 гост
Коментиран от #17, #29, #41
12:05 27.09.2019
7 Енерго Про
До коментар #4 от "Голям Слон":
Елементарно!!!! Просто ,,турбо" има турбина само на електро мотора, а ,,турбо S" има турбина и на батериятя!Коментиран от #11
12:08 27.09.2019
8 Behemoth
12:10 27.09.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Дедо ви
Коментиран от #12
12:17 27.09.2019
11 Така се прави
До коментар #7 от "Енерго Про":
Това се прави, за да се взимат пари за поддръжка на турбото. Смяна на масло на турбо, смяна на турбо когато се развали, така!Коментиран от #14
12:20 27.09.2019
12 Рьоне Артоа
До коментар #10 от "Дедо ви":
Прав си дедо. За пенсионерите тая кола е много добър вариант щото е на ток и ще ви излиза по-евтино.12:29 27.09.2019
13 гост
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Е не е толкова , даже в Щатите е точно ДВА ПЪТИ по-евтина , ама хайде !!! По важния въпрос е колко пъти е продадена и колко пъти ще се продаде това "турбо" , хахах !!! А отговора е , че в следващите 10 години това Порше няма да се продаде колкото е продал Модел С само миналата година , а за общо даже няма да смятам , това за Порше ще е просто НИКОГА !!!!Коментиран от #34, #40
12:33 27.09.2019
14 гост
До коментар #11 от "Така се прави":
Нееее , това е само периодичното !!!! Обаче веселбата идва , като се стигне до АВТОМАТИКА !!!! Което значи максимум на 3 (третата) година !!!!12:35 27.09.2019
15 ОБ4
12:43 27.09.2019
16 Хайл
До коментар #3 от "Фриман":
Само за печалба мислят и живеят на стари лаври-каквото ново да вземеш е боклук12:51 27.09.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Ама не си сигурен, а
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Няма да ти казвам, че в цената на Поршето не са включени даже и парктроници. Абсолютно всичко се доплаща. Това не го знаеше, нали?13:01 27.09.2019
19 гост
До коментар #17 от "Хайл":
Ами то всъщност си го свършил това вече в гащите си , така че едва ли ще имаш възможност да го правиш на друго място !! По добре се скрий някъде да не ти с е смеят хората и да омирисваш въздуха !!13:02 27.09.2019
20 гост
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Малко четиво за петролофилчета !! Какво ги чака в съвсем близко бъдеще !! Само едно изречение : До 2040 г. в ЕС се очаква да се движат 900 милиона превозни средства на ток !!!!!!!!!!!ЕС разполага с 2-3 години, за да заеме водещото място в света при производството на батерии за електрически превозни средства. Това заяви заместник-председателят на Европейската комисия Марош Шефчович, цитиран от БТА.
Той отбеляза, че за разработката на европейските батерии вече са привлечени пет милиарда евро. По неговите думи засега се наблюдава липса на достатъчно обучени кадри за производствените мощности.
Според Шефчович до две-три години ЕС ще бъде готов със законодателство, което да урежда основните въпроси за производството на батерии. Той изрази очакването до 2025 г. европейските батерии да се произвеждат в масови количества, както и занапред те да станат по-важни от двигателите на автомобилите.
Шефчович съобщи, че полезните изкопаеми за това производство ще бъдат осигурявани от Финландия, Португалия, Испания и Чехия. Суровини ще бъдат доставяни от Белгия, Финландия, Германия, Италия, Франция и Полша. Предвижда се производството на клетки да бъде разпределено в Швеция, Франция, Германия, Италия, Чехия и Словакия. Батериите ще бъдат сглобявани в Германия и Полша, като там и в Белгия ще има места за преработката на употребявани батерии.
Само за последната година в развитието на батериите в ЕС са били насочени 100 милиарда евро. Очаква се в тази индустрия
Коментиран от #21, #27, #32
13:08 27.09.2019
21 гост
До коментар #20 от "гост":
Само за последната година в развитието на батериите в ЕС са били насочени 100 милиарда евро. Очаква се в тази индустрия на континента да бъдат разкрити нови четири милиона работни места. До 2040 г. в ЕС се очаква да се движат 900 милиона превозни средства на ток. Предвижда се, след като отпаднат от употреба за движение, батериите да бъдат годни за използване в домакинствата и индустриалното производство. До 2025 г. европейският пазар на електромобили се предвижда да достигне 250 милиарда евро годишно.Коментиран от #25, #31
13:09 27.09.2019
22 гост
До коментар #2 от "Антиелектрика":
И за да не стават недоразумения , от тия 900 милиона превозни средства на ток личните ще са не повече от 30% !!! Останалите ще са "споделени" , тоест под наем и товарни автономни от най-малкото до най-голямото !! А професията "професионален шофьор" ще съществува в музея !Коментиран от #30
13:32 27.09.2019
23 Див селянин
15:39 27.09.2019
24 РЗС
До коментар #5 от "Driving pleasure":
безусловни си прав, панамера на батерийки на тройна цена. Кога ще се избият тия 200 хиляди лева разлика, горе долу след 5 милионния километър. Панамерки за 100 бона колкото щеш16:51 27.09.2019
25 Язе
До коментар #21 от "гост":
Ако си в апартамент,къде ще я сложиш тази батерия?Под масата?С такива обещания отклоняват истината,че след изваждането от употреба ще ги копаят в държави като нашата.По темата-цената на Порше кърти.Кой ще си го купи не е много ясно.Трябва да си пълен идиот да дадеш над 300хил.лв.за да караш този миксер.Една S класа АМГ за два пъти по-евтино и много по-доволен.19:06 27.09.2019
26 Много си го закъсал
19:52 27.09.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ха ха ха ха ха ха ха
21:01 27.09.2019
29 Димов
До коментар #6 от "гост":
"Това Порше по нищо не е конкурент на Тесла"…..... Просто няма смисъл да чета нататък останалите ти тъпизми.22:17 27.09.2019
30 Димов
До коментар #22 от "гост":
"А професията "професионален шофьор" ще съществува в музея !"........... Това е отколешната мечта на всеки некадърник, неуспял да вземе шофьорския изпит. Унизен от неуспехът си, неспособен да координира долните си крайници с горните, той дивее от кеф, че най-сетне Илончо му измисли кола, която ще се кара сама, и сега вече може хем да е смотльо, хем да е шофьорин. Че и категория Б1 ви измислиха, като за полу-идиоти. Честито!22:25 27.09.2019
31 Димов
До коментар #21 от "гост":
"Само за последната година в развитието на батериите в ЕС са били насочени 100 милиарда евро."…....... А как се развиха батериите за последната година? Коя велика иновация оправда тази инвестиция? Или е важно да се инвестира, пък за възвръщаемост да му мислят тия, след нас?22:29 27.09.2019
32 Димов
До коментар #20 от "гост":
..... И да бъдат заравяни в България.22:32 27.09.2019
33 Димов
До коментар #4 от "Голям Слон":
Това е нещо, като турбо-фолк. Внушително определение пред недоумение.22:36 27.09.2019
34 Димов
До коментар #13 от "гост":
Тъпи сравнения. Тесла е кола масовка: Набързоскалъпен сбирщайн, с нулево качество и без какъвто и да било намек за стил и вкус. Образец на пошлост и посредственост. Докато Порше е луксозен, висококачествен автомобил за ценители - хора с класа, от елитните кръгове. Няма да ме разбереш. Липсва ти нещо. Май е хромозом.Коментиран от #36
22:45 27.09.2019
35 Този
За 300-400 хил може да се вземе доработено АМГ от някое ателие, което ще е уникално и ще върви повече.
Харесвам електромобили, но този уж щеше да е най-добрият сериен.
23:45 27.09.2019
36 Този
До коментар #34 от "Димов":
Ще изчакаме първо про3тите да си купят, а ние умните след десетина години като оправят качеството.23:50 27.09.2019
37 Интериорът
03:51 28.09.2019
38 The Trooper
12:37 28.09.2019
39 незнайко
18:03 28.09.2019
40 333
До коментар #13 от "гост":
В Щатите цените са без ДДС, защото ДДС е различно в различните щати. P100D е над 110х евро, ако включиш автопилота, който в Европа е орязан, понеже уби няколко човека. Последният убит беше март тази година, инженер от Apple, само 8 секунди след като е активирал "автопилота". Това е старата Тесла, която зарежда бавно, със старите батерии, не знам дали са оправили прегряването. Виждал съм я да прегрява за по-малко от 2 минути и половина, и намали мощността. Освен това, за да стане бърза, цъкаш по едни менюта, чакаш минути да подготви оптимален режим, и тогава прави тия 2.х от 0-100. Освен това, пише, че не е много добре за колата да я вкарваш в тоя режим, не само I want mommy и Bring it on. Предупреждават те хората. А тия от Порше направиха над милион километра тестове по цял свят. На топло, студено и т. н. Въртяха обиколки до откат на ринга, и поршето не се счупи.22:56 28.09.2019
41 333
До коментар #6 от "гост":
Така е, ама Рено са продали под 2000 бройки Алпин миналата година в Европа, Порше продават по 4000 каймана. A Porsche не продават само в Европа.Там някакъв писал, че ще си купи S Classе AMG, щото била наполовина на Taycan. Ми не е. Не е под 150х евро в никакъв случай, даже може да е над 180 хиляди евро AMG. И между другото, ще има и по-евтин Taycan. Tesla не пусна веднага евтиния Model 3, отначало продаваха само скъпите версии.
23:16 28.09.2019
42 Алфа Ромео
Коментиран от #43
00:07 29.09.2019
43 Антон
До коментар #42 от "Алфа Ромео":
Обикновения нормален европеец кара нов форд фокус, опел , пасат, пежо, предимно нисък и около средния клас коли. Порше е скъп бранд в която и да е част на света и се кара от образовани, умни, успели хора. Така че никой от компанията не се вълнува дали в България ще ни се види евтина, скъпа, достъпна. Само тук някой дебил може да изсипе на местния автоджамбазин 20-30-40 хил.лв. за премиум нов внос, като за същите пари може да вземе нов автомобил с поне 2-3 год. гаранция...Коментиран от #44
08:29 29.09.2019
44 Манго италиано
До коментар #43 от "Антон":
В развитите европейски държави,видиш ли 10+ годишна премиум кола от сорта на Ауди а6,Бмв 5-та серия,Мерцедес Е класа,вътре по подразбиране седи местен циганин,или гастербайтер от страна от третия свят,сбъднал мечтата си.И почти всички тези вече “премиум” автомобили са очукани,пушат,потъмнели фарове...абе кой да направи сметка,че потдръжката на тези коли също е с “премиум” цена,макар и след 10-15 години.Е някой припознава ли се?00:22 30.09.2019
45 Dido
Коментиран от #46
08:31 30.09.2019
46 Някой
До коментар #45 от "Dido":
Грешка. Новите автомобили по каталожни цени са по-евтини в БГ. Всеки с малко познания по немски може да отвори немски уебсайтове на официалните дилъри напосоки и да сравни12:19 30.09.2019