Отидете към основна версия

11 077 17

Volkswagen предупреди за ефекта на "жълтите жилетки" в автомобилната индустрия

  • volkswagen-
  • автомобили-
  • екология

В германския концерн смятат, че по въпроса за затягане на екологичните стандарти и в стремежа към екология не трябва да се забравя за "психологическата граница", която имат обикновените потребители.

В близко бъдеще германското правителство планира да обяви набор от мерки за борба с изменението на климата, която се очаква да включва повишено данъчно облагане на въглеродните емисии.

Концернът Volkswagen, който играе важна роля в икономиката на страната, подкрепя фундаментално плановете на федералното правителство, но предупреждава за „ефекта на жълтите жилетки“, ако това не бъде направено с повишено внимание, пише вестникът Die Welt.

„Всяка форма на облагане на CO₂ ще доведе до по-високи цени на бензин и дизелово гориво“, казва Томас Стег, главен лобист на концерна. „Въпреки факта, че хората се стремят да допринесат за борбата за околната среда, те имат и психологическа граница.“

Ръководството на германския концерн вижда също значителни рискове за автомобилната индустрия поради разгръщащата се търговска война между САЩ и Китай. Стег също отбеляза, че властите трябва да вземат решения, които ще работят няколко десетилетия.

Припомняме, че по-рано в контекста на обсъждане на нови екологични стандарти, мрачна картина за бъдещето на германската автомобилна индустрия беше представена от ръководителя на концерна Volkswagen Хърбърт Дис.

По-специално той отбеляза, че обширната кампания „срещу индивидуалната мобилност“, както и „почти истеричната дискусия относно вредните емисии“ заплашват бъдещето на самия автомобил.

Освен това, според Дис, новите европейски изисквания за CO2 за превозни средства са твърде амбициозни и оказват силен натиск върху автомобилните производители, които може да нямат достатъчно време за адаптиране.

Ще припомним още, че на 1 септември в Европа влезе в сила нов стандарт за проверка на нивото на вредните емисии от автомобилите (WLTP), който предвижда тестване на автомобилите за вредни емисии в реални условия.

Освен това по-рано властите на ЕС решиха рязко да намалят емисиите на въглероден диоксид в автомобила до 2030 г. с 35%, постепенно да забранят дизеловите автомобили и да увеличат броя на електрическите автомобили.

На последното автомобилно изложение във Франкфурт Volkswagen обяви нова стратегия - от сега нататък компанията ще стане електрическа, екологична, дигитална и модерна. Ребрандирането се извършва под мотото New Volkswagen.

Промените ще засегнат всички области на концерна - от дизайна и конструкцията на автомобилите до взаимодействието с клиентите. Той поставя началото на нова ера в историята на марката, а първата крачка е разработването от нулата на електрически автомобил - хечбекът ID.3.

Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 12 гласа.

Свързани новини