В германския концерн смятат, че по въпроса за затягане на екологичните стандарти и в стремежа към екология не трябва да се забравя за "психологическата граница", която имат обикновените потребители.
В близко бъдеще германското правителство планира да обяви набор от мерки за борба с изменението на климата, която се очаква да включва повишено данъчно облагане на въглеродните емисии.
Концернът Volkswagen, който играе важна роля в икономиката на страната, подкрепя фундаментално плановете на федералното правителство, но предупреждава за „ефекта на жълтите жилетки“, ако това не бъде направено с повишено внимание, пише вестникът Die Welt.
„Всяка форма на облагане на CO₂ ще доведе до по-високи цени на бензин и дизелово гориво“, казва Томас Стег, главен лобист на концерна. „Въпреки факта, че хората се стремят да допринесат за борбата за околната среда, те имат и психологическа граница.“
Ръководството на германския концерн вижда също значителни рискове за автомобилната индустрия поради разгръщащата се търговска война между САЩ и Китай. Стег също отбеляза, че властите трябва да вземат решения, които ще работят няколко десетилетия.
Припомняме, че по-рано в контекста на обсъждане на нови екологични стандарти, мрачна картина за бъдещето на германската автомобилна индустрия беше представена от ръководителя на концерна Volkswagen Хърбърт Дис.
По-специално той отбеляза, че обширната кампания „срещу индивидуалната мобилност“, както и „почти истеричната дискусия относно вредните емисии“ заплашват бъдещето на самия автомобил.
Освен това, според Дис, новите европейски изисквания за CO2 за превозни средства са твърде амбициозни и оказват силен натиск върху автомобилните производители, които може да нямат достатъчно време за адаптиране.
Ще припомним още, че на 1 септември в Европа влезе в сила нов стандарт за проверка на нивото на вредните емисии от автомобилите (WLTP), който предвижда тестване на автомобилите за вредни емисии в реални условия.
Освен това по-рано властите на ЕС решиха рязко да намалят емисиите на въглероден диоксид в автомобила до 2030 г. с 35%, постепенно да забранят дизеловите автомобили и да увеличат броя на електрическите автомобили.
На последното автомобилно изложение във Франкфурт Volkswagen обяви нова стратегия - от сега нататък компанията ще стане електрическа, екологична, дигитална и модерна. Ребрандирането се извършва под мотото New Volkswagen.
Промените ще засегнат всички области на концерна - от дизайна и конструкцията на автомобилите до взаимодействието с клиентите. Той поставя началото на нова ера в историята на марката, а първата крачка е разработването от нулата на електрически автомобил - хечбекът ID.3.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
11:03 20.09.2019
2 type-R
11:21 20.09.2019
3 Олимпийска надежда
Коментиран от #6
11:43 20.09.2019
4 type-R
Коментиран от #8
12:03 20.09.2019
5 за гъби съм
Коментиран от #10
12:24 20.09.2019
6 Дедо
До коментар #3 от "Олимпийска надежда":
Специално за нашият пазар задвижването ще е с педали или тип Флинстоун!...И вредните емисии на шофьора отзад!13:03 20.09.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 RADO
До коментар #4 от "type-R":
Ти ако си производител колко гаранция би дал на стоката ти? И ако гаранцията е 10 години стоката ще е 2,5 пъти по-скъпа! Проста математика. Като търсиш електроуреди със 10 годишна гаранция отиди и си вземи една перална МИЕЛЕ .... Тя е 2.5 пъти по-скъпа от всяка друга и дават гаранция до 7 годиниКоментиран от #9, #11
15:07 20.09.2019
9 Пежо
До коментар #8 от "RADO":
Бих купил Миеле със 7 год гаранция,ама е реално 25 месеца16:04 20.09.2019
10 type-R
До коментар #5 от "за гъби съм":
Ами и този "дизелгейт" беше като кулите на американците. Сами си го скалъпиха, сами си го "разкриха", за да имат сега извинение още по-ожесточено да плямпат: колите така, колите иначе, давай да ви преджобим с още данъци! Мразя нафтата защото ми пречи да си карам с отворен прозорец с кеф, но това с дизелгейт си беше умело скроен ход от крадците на властта!Коментиран от #12
17:21 20.09.2019
11 type-R
До коментар #8 от "RADO":
Увеличаването на дебелината на металната пластинка където е контакта, с няколко микрона, така че да издържи на напрежението без да се топи, дали струва допълнително 800 лв? Така и със софтуера и много други неща. Не струва повече, но НАРОЧНО е направено така! Същата работа и с моторните масла. АСЕА С3 дава в пъти по-малка защита от А3/В4, но я въведоха заради катализаторите. НО, АКО, не бяха започнали с тия скапани пластмасови моторчета с турбо които горят масло дори като нови, нямаше и да има нужда от С3. Истинската причина е че печелят повече от тези масла защото са по-скъпи а изкарват наполовина.17:31 20.09.2019
12 за гъби съм
До коментар #10 от "type-R":
това че не харесваш американците каква връзка има с дизелгейт? кой ще плати ей-така 30 милиарда на щатите за фалшиви обвинения? на колко си години че вярваш в щъркели? всички си мислите че европейските еколози понеже защитават природата са малоумни. ама не е така. който е лъгал сега си носи последствията. защо си мислиш, че мерцедес се отказва от двг - ей така щото са много готини, а?Коментиран от #13, #14
17:35 20.09.2019
13 type-R
До коментар #12 от "за гъби съм":
Напротив, харесвам американски коли. Мисълта ми беше че въпросният дизелгейт удобно развърза ръцете на европейските правителства сега да крадат пари от хората под предлог "екология" . По същия начин по който събарянето на кулите развърза ръцете на американското правителство да въведе недемократичния Patriot's act и оттам да прави каквото си ще. Това което уж, просто се случва в повечето случаи е планирано и обмисляно години преди това от крадците които ще имат изгода.18:10 20.09.2019
14 type-R
До коментар #12 от "за гъби съм":
Кога, щом стане дума за "промените в климата" ги чу да казват :"ще засадим гори, ще построим повече вятърни елцентрали, ще сложим горски пазачи да стрелят по подпалвачите"? НИКОГА. Вместо това : "толкова акциз ще приберем, толкова данък ще ви вземем, толкова забрани ще ви сложим" Много били заинтересовани, ама някак си така, едностранно заинтересовани , само откъм взимането, никога откъм даването! Затова: ВЪН!Коментиран от #17
18:31 20.09.2019
15 Вариатор
Какво пазиш от едната страна като от другата всеки си прави каквото иска....До къде стига джендерастията на Европа...
Коментиран от #16
11:04 21.09.2019
16 type-R
До коментар #15 от "Вариатор":
В Америка хората отстояват правата си. Там никога няма да въведат акциз върху горивата, и нокой няма да погледне смешните европейски двигатели от моторетка. Но и в Щатите има извращения, като добавянето на спирт в бензина, или изискването да се пести гориво от моторното масло, които са чисти малоумия, ако бъдат разгледани и обмислени обстойно. Въпросът е че гражданите/избирателите трябва да реагират на тези скотщини преди да бъдат гласувани, за да не се окажем като в началото на "сем. Флинтстоун" колата отгоре отдолу пердашат с копита....23:19 21.09.2019
17 за гъби съм
До коментар #14 от "type-R":
Дизелгейт го направиха правителствата и концерните, а не зелените. Сега пак правителствата/концерните говорят за екология и такси, а не зелените. Къде си видял природозащитници да прибират акциз?!? И да - природозащитници правят кампании и засаждат дървета, даже и в България. Финансовия министър дървета не сади, само прибира акциза и го разпределя между 2-3 мутри. Ама какво са ти виновни еколозите не разбрах??16:05 23.09.2019