Отидете към основна версия

14 094 6

Тест на Mini Countryman Cooper S All4

  • mini-
  • mini countryman-
  • пазарът в българия

Концепцията Beachcomber много добре подсказа за намеренията на британската марка да пусне в серийно производство един абсолютно нов модел. Серийният вариант на иновацията е вече факт, нарича се Countryman и най-общо казано представлява компактен автомобил с повишена проходимост. Всъщност що се отнася до разбиранията за марката, модела съвсем не е компактен. Това е първото Mini, което е по-дълго от четири метра, разполага с повече от четири врати и има задвижване 4х4. Countryman вече се продава у нас, а за тест ни беше предоставен "наточения" бензинов вариант Cooper S, снабден с автоматична шестстепенна трансмисия и мощност от 184 к.с. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор
Да причислиш Countryman към семейството на Mini визуално не е никак трудно. Малкият кросоувър притежава характерните за марката черти, като в същото време ясно показва собственото си лице. Външно то е изразено от раздутите въздухозаборници интегрирани в предния капак и в бронята, широките колела и основното - радиаторна решетка с обратен наклон. Като цяло външният вид може да се определи с думите fun и спорт. Друга характерна черта за екстериора на  Countryman е, че визията му определено е unisex. Ако на тази основа се правят някакви разделения, то може да се каже, че моделът е насочен основно към млади хора с активен начин на живот, но пасва добре и на представители от двата пола.


Интериор
И докато отвън Countryman е симптичен и същевременно агресивен, отвътре към тези черти са добавени и доста функционални решения. Въпреки по-малката остъклена площ визуалният простор е налице. Седалките не са големи, удобни са и са с характерната за Mini форма. Отзад, по желание на клиента могат да се монтират две отделни кресла или една цяла седалка. Багажникът също не е голям, но пък за сметка на това е функционален. Разделен е на две нива, като преградата може да разделя багажника хоризонтално, както и да служи като преграда между пасажерския отсек и бакажника. Също така предвид свалящите се напред седалки товарния обем може значително да бъде увеличен.
Що се отнася до уредите, на пръв поглед изглеждат същите - нетрадиционни за останалите марки и типични за Mini. Тук обаче те са доста по информативни. В огромния циферблат, разположен в горната част на централната конзола е интегриран дисплей, който по подобие на автомобилите с марка BMW, се управлява от т.нар. iDrive контролер, снабден с допълнителни бутони за бърз достъп. Последните обаче отново са в присащия за Mini неповторим и различен дизайн. Иначе самата мултимедийна система е наречена Mini Connected и изобразява на екрана всички основни функции в автомобила. С други думи освен, че е забавно ориентиран, салонът е доста функционален и практичен. Екстрите са повече от достатъчно, а интересните подвижни стойки и кутийки по хоризонталната част на средната конзола (centre rail) са още една част от, хем практичните, хем забавни елементи в интериора.

Двигател и ходови характеристики
Ще започнем от една много интересна функция, наречена sport. При този режим ясно се усеща по-острата реакция на педала на газта, втвърдяването на волана, значително по-дългите предавки и уникалният остър шум от двигателя. Този характерен спортен звук идва от системата за газоразпределение, която е настроена така, че микроскопични частици от горивото да изгарят чак в изпускателния тракт. Благодарение на нея спортното усещане е осезаемо, както в градски, така и в извънградски условия. Иначе возията не е мека, но автомобилът е стегнат и предвид по-високия си клиренс се държи много добре в завои. Това най-добре се усеща на планински път, където крен в завоите почти няма. От друга страна трябва да кажем, че предвид позиционирането на автомобила към т.нар. кросоувъри, клиренсът е по-малък от необходимото. Това е може би единствения по-съществен недостатък на Countryman. Иначе системата за предаване на въртящия момент и към четирите колела е отлична и се справя с прилични по трудност терени, както и с всякакви метеорологични обстановки на пътя. Системата е наречена All4 и предава въртящ момент към задните колела посредством електромагнитна муфа.

В заключение и предвид емоционалното ни състояние след теста можем да кажем, че Countryman е първото Mini, позволяващо на водача да сподели спортното си настроение, при това в доста по-комфортна обстановка, с шумна и весела компания, без да се притеснява от качеството и условията на пътя.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини