Со кротце, со благо...
Напоследък все по-малко премиери от първостепенна важност се състоят на големи форуми. Производителите предпочитат да представят новите си модели където и когато намерят за най-удачно маркетинговите отдели. Поредният последовател на тази пазарна тактика стана Audi. Компанията показа официално новия си флагман на специална церемония в Маями, Флорида. Събитието бе очаквано с нетърпение от милиони фенове на марката в интернет, които обсъждаха от месеци бъдещата А-осмица. За всеобща изненада преобладаващите реакции след повдигането на завесите бяха меко казано сдържани.
Ако за бъдещия успех или провал на даден модел може да се съди по оценките на най-активните му почитатели, триумфът на четвъртото поколение на голямата лимузина от Инголщат над конкуренцията засега се отлага. Дори и най-закоравелите маниаци на тема Audi са съгласни, че дизайнерите са подходили прекалено предпазливо и “уголемената А-четворка” ще среща доста трудности в борбата с S-Klasse и 7er. Диаметрално протиповоложни мнения посрещат дори най-очевадната новост във външността на флагмана - сложно устроените LED-фарове. Мнозина пък се питат дали в случая повечето обикновени купувачи изобщо биха направили разлика между понятията “ново поколение” и “фейслифт”.
За щастие в Audi не са изневерили на мотото си “Напредък чрез техника”. Новата “осмица” е наблъскана до козирката с толкова електроника, че възниква основателният въпрос дали някои от предвидените глезотии изобщо ще бъдат използвани някога от собственика. Температурни датчици за детекция на живи същества на пътя, сензор за разпознаване на ръкописен почерк (включително на кирилица и китайски), автоматични мигачи, триизмерни изображения от Google Earth в навигацията, мотор за гасене на вибрациите във волана, избор на цвета на осветлението в салона и какви ли не функции пълнят голяма част от публикувания прес-рилийз. Само аудиосистемата Bang & Olufsen с 19 говорителя и обща мощност 1 400 W може да отнеме дни за разучаване.
Инголшадският флагман ще има какво да покаже на конкуренцията и на ниво механика. Благодарение на новата алуминиева пространствена рама тежи с 24 кг по-малко от S-Klasse със задно предаване и 90 - от 4Matic. Превъзходството над 7er е още по-впечатляващо. BMW 750i с един задвижващ мост мъкне над 90 кила повече, а аналогичият XDrive - 181. В комбинация с асиметричната quattro-система, показана за първи път в S4, огромният седан (5 137 мм дължина и 2 992 мм междуосие) обещава непознато до този момент в сегмента пътно поведение. За динамиката като начало ще се грижат бензинов и дизелов V8 с еднакъв обем от 4.2 литра (372 к.с./445 Нм и 350 к.с./800 Нм съответно), които позволяват ускорение от 5.7 и 5.5 секунди в полза на нафтовия вариант. Харчат между 13 и 22% по-малко гориво отпредшествениците си, но в бъдеще се очакват наистина икономични V6 TDi с мощност 250 и 204 к.с., като вторият ще задвижва само предните колела и ще се задоволява с едва 6 литра на 100 км. Догодина трябва да дебютира версията с дълга база, а на по-късен етап предстои премиерата на хибрид.