12 Април, 2010 10:36 23 925 23

Пазарът в България: Audi A8 4.2 TDI Quattro

  • audi a8 4.2 tdi quattro-
  • audi a8-
  • quattro-
  • bmw-
  • mercedes-benz

А4 на квадрат

И флагманът попадна в лапите на  фирменоидентичния дизайн на марката

В последно време Audi уеднаквява все повече дизайна на отделните си модели. Отдавна моделната идентичност е принесена в жертва на фирмената узнаваемост. Подобна съдба сполетя и флагмана на компанията. Новото Audi A8 спокойно може да се сбърка отдалеч със седана от среден клас A4. Въпреки всичко голямата лимузина изглежда стилно и същевременно спортно. Тя вече се продава на нашия пазар, като засега предлаганите варианти са два - дизелов и бензинов. И двата агрегата са с обем от 4.2 литра и с мощност 351 и 372 к.с. съответно. Ние решихме да акцентираме на по-скъпата дизелова версия - A8 4.2 TDI Quattro.

Екстериор
Погледната в профил новата A8-ца изглежда по-дълга. И не само изглежда. Междуосието е увеличено с 48 мм (2 992 мм), но не за сметка на предния надвес. Той също е нараснал с 21 мм и вече минава метровата отметка (1 003 мм).
Що се отнася до конкурентите от Mercedes-Benz и BMW, то трябва да се каже, че топ лимузината на Audi е най-голяма (сравнението е с неудължените версии). Относно предходния модел габаритите са нараснали със 75, 55 и 16 мм, съответно на дължина, широчина и височина.

Разликите спрямо предшественика в предницата са свързани най-вече със светлините. Подобно на тези при А4, и новите фарове на А8 са снабдени с диодни дневни светлини и са с леко неправилна форма. Всъщност това решение се явява нещо като визитна картичка на новите модели на марката и няма как да не присъства и тук.

Интериор
Както може да се предполага за подобен род автомобили, салонът е снабден с всевъзможни екстри и е изключително луксозен. Интерес представлява разположевнието и формата на скоростния лост. Липсата на механична връзка между трансмисията и нейния електронен селектор дава възможност на дизайнерите да направят по-нисък централен тунел - решение, което дава повече усещане за свобода в салона. Иначе сам по себе си този тунел е масивен, а арматурното табло е ясно изразено. Този похват не е нов, но за разлика от екстериора, салонът не може да се нарече консервативен.

Един от малкото недостатъци е свързан със система MMI. Този аналог на iDrive на BMW е доста по-сложен. MMI разполага с повече бутони, а позиционирането й в предната част на хоризонталната централна конзола я прави малко по-неудобна от аналогичната системата на баварците.

Още един малък недостатък е свързан с багажника. Като се има предвид, че това е най-големият от трите свръхлуксозни немски седана, е странно защо багажният обем на Audi е по-малък с 60 литра от този на Mercedes-Benz S-Кlasse.
Тези забележки обаче едва ли ще повлияят на финансово симпатичните почитатели на марката. Новото A8 притежава всички предпоставки да е сред лидерите, що се отнася до качество на изработката, комфорт и возия.

Двигател и ходови характеристики
Вече стана ясно, че моделът се предлага у нас с един бензинов и един дизелов агрегат. Общите им характеристики са доста сходни като изключим разхода на гориво. Естествено дизелът е по-икономичен, а не е за пренебрегване и отличният му въртящ момент. Сработен отлично с осемстепенната автоматична трансмисия и с четвъртото поколение на междуосевия диференциал Torsen, този агрегат предлага много добра динамика.

Пътното поведение на автомобила е без особени забележки, но такива определено има. Една от тях е свързана с педала на газта. Заради икономията на гориво дори и при по-дълбоко натискане, автоматичната трансмисия задържа на същата предавка. Масивните предни колонки пък са причина за леко затруднена видимост на тесен път със завои. Що се отнася до подобрената quattro-технология, трябва да кажем, че и тя има леки недостатъци. Перманентното предаване с несиметричния (60:40) диференциал Torsen и редуктор с векторно изменение не са избавили окончателно тежкия автомобил от характерното за предшественика недозавиване. При висока скорост на “входа” на завоя водача трябва да преодолее малко инерционно съпротивление.

Дотук с минусите. Иначе новото A8 притежава минимален крен в завои и доста прилично доускорение (отнася се основно за дизеловата модификация, сравнена с преките алтернативи, но Mercedes-Benz и BMW).
Окачването е пневматично, независимо, като интересен при него е спортният режим. Когато е включен, клиренсът се понижава с десет милиметра, а когато скоростта надвиши 120 км/ч - с още десет. Освен че подобрява аеродинамиката, понижава и разхода на гориво. Когато е необходимо (при натрупан сняг, например) се включва режим Lift и автомобилът се повдига с 25 мм. Ако скоростомерът обаче надвиши отметката 100, клиренсът автоматично се снижава на стандартните 125 мм.

Останалите възли и агрегати, както пасивната и активна безопасност, са на познатото за немците върхово ниво.

Цена
Точна съпоставка с алтернативите от страна на BMW и Mercedes-Benz е трудно да се направи, защото баварците предлагат Xdrive системата си само в комбинация с бензинов агрегат, а пък Mercedes-Benz продава своята 4matic с модификацията 350 CDI. Въпреки това цените се движат в един диапазон, който за съжаление не е достапен за масовия потребител.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

 V-образен осемцилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем   4 134  куб. см
 Максимална мощност     258 Kw/ 351  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   800 Нм от 1 750 до 2 750 об/мин.
 Скоростна кутия   осемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   16.5:1
 Маса на единица мощност    5.9 кг/к.с. (8.0 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 5 137 мм
  широчина 1 949 мм
   височина 1 460 мм
 Междуосие    2 992 мм
      2 070 кг.
 Маса   1 775 кг.
 Допустимо натоварване   н.д.
 Обем на товарния отсек
  510 л
 Вместимост на резервоара   90 л
 Разход на гориво:    
   градско 10.2 л/100км
   извънградско 6.1 л/100км
   комбинирано 7.6 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   5.5
Максимална скорост  км/ч.   250
Гуми отпред/отзад    235/55 R18 104Y
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови вентилирани

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена    182 498 лв.

Базово оборудване

Електронна програма за стабилност ESP, включваща ABS, EBV, ASR и EDS, Кожен салон, Мултифункционален кожен волан с четири лъча и лостчета за смяна на предавките, Сервоприбиране на капака на багажника, Електронен имобилайзер, Регулиране на волана по височина и дължина - електрическо, quattro® със спортен диференциал, Лети джанти, Отваряне на багажника чрез бутон в купето, Алуминиеви лайстни на праговете на вратите, Акустично и оптично предупреждение при несложен колан, Audi Hold Assist - aсистент за потегляне по наклон, Предни седалки с електрическо регулиране, Подгряване на предните седлки, MMI - Multi Media Interface - 8" монитор вграден в таблото с възможност за прибиране  интегрирано радио и DVD Player, 2 слота за SDHC карти, Шестканален усилвател, Десет високоговорителя, Електромеханична ръчна спирачка, Адаптивно въздушно окачване, Система ISOFIX за задните седалки, Отделения за вещи във вратите, Поставки за напитки за предните седалки в централната конзола, Климатроник с датчик за положението на слънцето рециркулация на въздуха и използване на остатъчната топлина на двигателя, Подлакътник за задните места с отделение за напитки и за вещи, Вътрешен и външен светлинен пакет с LED технология, Външни огледала с LED мигачи в цвета на колата с електрическо регулиране  подгряване и функция прибиране и автоматична бленда, Start-Stop бутон за двигателя, Алармена система с функция против изтегляне, Система за контрол на налягането в гумите, Фарове Xenon plus със система за почистване, Задни светлини с LED система и трети стоп на задното стъкло, Борд компютър - 7" цветен дисплей, Темпомат, Audi pre sense basic (обвързаност между различни системи в автомобила за индикация при критични ситуации и подготовка при потенциална опасност, Въздушни възглавници за шофьора и пътника до него с двустепенна логика, Странични въздушни възглавници за пътниците на предните и задните седалки, Система Sideguard и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВИЛИ

    24 6 Отговор
    Да. Недозавиването си е проблем при този модел. Явно и с нового А8 немците не са го решили докрай.
  • 2 Ивков

    28 10 Отговор
    Заглавието казва всичко. Това оеднаквяване на моделите хич не ми се нрави. Абсолютна А4-ка.
  • 3 asd

    32 2 Отговор
    ivkov do nqkade sum suglasen s teb 4e ima oednakwqwane zashtoto otzad e to4no A5 za A4 ne sum saglasen . No A8 predlaga mnogo poweche komfort ot A4 ili A5 .
  • 4 Иван

    25 16 Отговор
    Типично по български се набляга на минусите. Изтъкват се недостатъците и последните изречения се казва, че не е лоша ! Прочетете някое международна статия и ще разберете въсщност новата А8 колко е добра. Не казвам, че няма минуси казвам само, че има 1000 + са който не са изтъкнати и се набляга на негативното. Относно дизайна мен лично предницата много ми допада, да задницата наистина е като на А4, но това не и пречи да е готина :)
  • 5 DrZlobiul

    15 15 Отговор
    skoro a8 ste stigne po rzmer mercedes sprinter!
  • 6 Andrey

    30 5 Отговор
    Ivan sled kato davash 200 000 i otgore za kola NE tryabva da ima minusi ne mislish li?
  • 7 Стратиев

    15 2 Отговор
    Иван не си прав. Повечето българска автомобилна литература представлява платени публикации, които само възхваляват даден автомобил. Това е едно от малкото издания (мобиле и автопазар), което в доста от случаите пише безпристрастно и обективно. Това е мое лично мнение и не задължавам никого с него, но е подкрепено с доста факти и впечатления.
  • 8 bmw 3

    8 12 Отговор
    A4 на квадрат е = А на 2-та степен Х 16. Вие редакторите се чудите какво да измислите?!?
  • 9 troshacha

    15 2 Отговор
    AKO RESHI CHOVEK DA SI KUPI TAKAVA KOLA TRIABVA DA E CHISTO NOVA ILI PONE V GARANCIA INACHE SI E NA RISK.POSLE MOJE IZVEDNUJ DA OSUZNAESH CHE IMA ZASHTO DA IA PRODAVA SOBSTVENIKA NO KUSNO.
  • 10 yyyy

    11 2 Отговор
    napravo se 4yda koisi dava parite za takiva koli cenata ne opravdava ka4estvoto a i viziata ne e po hubava ot audi s8 97godina a do ekstrite sa absolutno izlishni pove4eto ako neti haresva trupkata ot karaneto po dobresi hvani samolet istinskite nemski koli sa niakade do 96 godina si4ko drugo she se razvali predi da brakuvat audi80
  • 11 SLS

    9 2 Отговор
    До bmw3 - заглавието е метафорично бе пич и иска да каже, че прилича на А4, но е по-голяма. Не приемай всичко дословно, това е статия, а не информационен бюлетин.
  • 12 ailadanov

    8 7 Отговор
    abe tes audita ne mogat mi vlqzat pod kojata
  • 13 AUDIMAN

    12 3 Отговор
    DA BE AMI NOVITE BMW DA NE BI DA NE SI PRILI4AT,ESTESTVENO 4E 6TE SI PRILI4AT NALI SA OT EDNA MARKA
  • 14 Roro

    11 3 Отговор
    Napulno normalno e do nqkva stepen da prili4a na a4,no poglednete ot druga strana , kupeto e stanalo po golqmo, mejduosieto su6to, prostranstvoto vutre su6to e po golqmo,koeto puk ot svoq strana 6te vodi i do po dobra voziq, perfektni harakteristiki, viziqta mu e strahotna, no mislq 4e cenata mu e zavishena, no vse pak tova e A8 !!!
  • 15 Roro

    5 2 Отговор
    ei yyy, ima ne6to vqrno v dumite ti , tezi novi modeli (ne samo na audi, ako cqlo vski4ki) govorq sled 2000g natatuk naistina sa po troshlivi i nqmat ni6to ob6to s zdravinata na nemskiq avtomobil do 99g.
  • 16 mercedes

    13 7 Отговор
    Аудито е наистина жестоко , но аз също мисля че цената му е малко завишена , все пак на чисто нова S-класа базовия
  • 17 mercedes

    11 11 Отговор
    базовия модел на S-класа е 79990 евро а на това е 182498лв. , не смятам че Аудито е по-добро от S-класата!

    Коментиран от #21

  • 18 go6ko

    4 6 Отговор
    xora modelite mn si prili4at mn ednakvi stanaxa a3 a4 a6 a8
  • 19 ggg

    3 2 Отговор
    zdr nqkoi kompetenten moje li da mi prati otgovor na e-maila ([email protected]) za tova kakvo pravi sistemata STS na volvo s60 i dali ako zaviq primerno rqzko i tragne da podnasq tazi s-ma 6te go predodvrati ili tq e samo protiv boksuvane toest dali raboti i kato ESP i kakvo pove4e pravi DSTC
  • 20 deso

    2 2 Отговор
    imam s-ka,no nai-mn me radva noviqt Jaguar XJ bmw merc i audi ne6to mi izglejdat pensionerski v sravnenie s jag.
  • 21 Хулиган

    6 1 Отговор

    До коментар #17 от "mercedes":

    АЗ СЪМ ТВЪРДО УБЕДЕН, ЧЕ АУДИ А8 Е ПО-ДОБРО ОТ S-klasse ! НЕ СЕ ЗАСЯГАЙ, ТОВА Е ФАКТ !
  • 22 niko

    7 0 Отговор
    spored men a8 e pochti perfektna no na tozi etap nemam izlishni 200 000lv
  • 23 po4eto

    2 0 Отговор
    Само да отбележа че А"4" на квадрат не прави "8"(равно е на 16)айде със здраве и успех на новите AUDI-та!!! :)