Отидете към основна версия

24 185 247

Mercedes-Benz на върха в Германия

  • mercedes-benz-
  • adac

Немският автомобилен клуб ADAC публикува ежегодната си класация AutoMarxX, която подрежда марките по различни критерии. Според статистиките на "Жълтите ангели" големият победител за 2010-а е Mercedes-Benz. Щутгартският гигант печели първото място с най-висока обща оценка от 6-те параметъра, по които се оценява продукцията на производителите.

Категориите, по които ADAC класира марките, са имидж, пазарни резултати, удовлетвореност на собствениците, качество на автомобилите, екология и безопасност. Скалата е петобална, като 1 е най-високата оценка, а 5 е най-ниската. Всеки от параметрите има различна тежест при определянето на общата оценка. С бал от 1.92 Mercedes-Benz се изкачва с две позиции в сравнение с класацията от 2009-а и изпреварва Audi и BMW. Миналата година победители бяха баварците. Audi запазва второто си място.

Напредък отбелязва и Volkswagen. С оценка от 2.24 "народната" марка се изкачва с една позиция нагоре и печели четвъртото място (пето през 2009 г.). След VW се подрежда най-високо класираният чуждестранен производител - Volvo. Миналата година шведите бяха шести. Мястото им заема друга марка, която може да се нарече негерманска само при много добро желание. Skoda регистрира отстъпление с две позиции в сравнение с 2009-а. За сметка на това чехите печелят в категорията "Екология".

Както обикновено немците дават поводи за съмнения в обективността на класациите, които съставят. Японските производители, които обикновено печелят челни места в други страни, се представят посредствено в подреждането на ADAC. Най-висок резултат има Toyota, която пада от седмо на осмо място спрямо 2009-а. Непроменена остава деветата позиция на Honda. Subaru пък печели в категорията "Удовлетвореност на собствениците", а достига едва до 12-а позиция в общото класиране с еднакъв резултат с Mitsubishi. Преди тях се подрежда Opel. Рюселсхаймци подобряват резултата си от миналата година с цели четири места.

От по-популярните на европейския пазар марки в дъното на AutoMarxX 2010 се набиват на очи Renault, Land Rover и Chevrolet. Изключително ниската оценка на корейския производител показва, че смяната на името невинаги помага за проедоляването на негативния имидж.

Победителите в отделните категории са съответно:
Имидж (10% от общата оценка) - Audi
Пазарни резултати (10% от общата оценка) - Volkswagen
Удовлетвореност на собствениците (15% от общата оценка) - Subaru
Качество на автомобилите (30% от общата оценка) - Audi
Екология (15% от общата оценка) - Skoda
Безопасност (20% от общата оценка) - Mercedes-Benz

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини