Отидете към основна версия

26 476 145

Инспектор Красимир Костов:"Запалените фарове ограничават пътните злополуки"

  • пътна полиция-
  • закон за движение по пътищата-
  • фарове-
  • красимир костов

Вече са в сила промените в Закона за движение по пътищата, най-обсъжданата от които е въвеждането на задължително целогодишно каране със запалени светлини. Мненията по темата определено са на двата полюса - едни одобряват тази промяна в Закона, а според други това е безмислено, защото единственият ефект от мярката е повишаване на разхода на гориво. За мнение по темата попитахме Красимир Костов - главен инспектор в Пътна полиция при Генерална дирекция "Национална полиция". Ето и становището на полицията за задължителните светлини.

Красимир Костов: "Само преди няколко дни, когато влязоха в сила измененията и допълненията на Закона за движение по пътищата, над 70% от шофьорите в градски и извънградски условия се движеха по свое желание, без да е задължително, с включени фарове на къси светлини. Като имаме предвид, че хората зад волана много рядко, по изключение правят нещо на пътя, без да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, можем да оценим куриозността на този факт! Единственото обяснение е, че шофьорите масово са единодушни за полезния за тяхната безопасност навик - да се движат с включени фарове. Няма друга по-логична мотивация и обяснение!"
 
Инспектор Костов продължава излагането на полицейската теза по следния начин. "Можете сами да зададете въпроси на хора, които и преди въвеждане на задължението са карали и в по-светло с включени фарове. Убеден съм, че ще потвърдят нашето становище. Да си видим за другите на пътя по-добре, колкото е възможно по-отрано - това е едно от разковничетата за безопасно движение. Със запалени светлини останалите участници в движението възприемат твоя автомобил, който примерно е трудно забележим в сумрака или пък защото е с тъмен цвят в сенчест участък, много по-отдалече. Тогава и по-агресивните водачи се отказват да започнат изпреварване - запалените фарове ги респектират и възпират."
 
За нуждата от светлини през деня в градски условия инспектор Костов изтъкна следното становище: "Когато слабо виждащ възрастен човек се кани да пресече платното, той също се отказва на момента, забелязал отдалече включените фарове. На кръстовище в градски условия, когато шофьорът трябва да приеме и реагира на голям обем, бързо променяща се информация в динамиката на движението, при включени фарове той мигновено идентифицира приближаващ автомобил - с периферното си зрение, но това му е достатъчно да намали или да не предприеме опасна маневра!"
 
Красимир Костов завърши темата така "Добре виждащият и най-вече добре видимият винаги е в по-голяма изгода за безопасността на движението по пътищата. Тази мярка ще помогне определено за значително ограничаване на пътните злополуки, въпреки много и различни коментари на несъгласие. Намалението на пострадалите през последните четири години се дължи определено и на ефекта на включените фарове през деня!"
 
Ако не сте съгласни или искате да чуете мнението на "Пътна полиция" по други въпроси свързани с дейността на пътните полицаи, можете да зададете онлайн своите въпроси към главен инспектор Красимир Костов до 17 август в нашето ProИнтервю

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини