Третото поколение на инголщадския флагман е на пазара от едва три години и за смяната му е прекалено рано да се говори. Догодина A8 ще бъде модернизиран, но следващото поколение ще бъде готово чак през 2016-2017 г.
Американското сп. Car and Driver цитира високопоставен служител на Audi, според когото модификацията с турбодизелов V8 ще получи увеличение на мощността над 400 к.с., за да изпъкне пред шестцилиндровите конкуренти на BMW и Mercedes-Benz, а W-образният дванайсетак ще бъде снабден с турбокомпресор за оптимизиране на въртящия момент. В момента топверсията на A8 изостава със 125 Нм от 760Li и с 205 от S600.
Анонимният информатор на Car and Driver обаче разкрива и други далеч по-интересни подробности за бъдещето на "осмицата". Според него Audi смята да се откаже от изцяло алуминиевата каросерия и да я замени с хибридна конструкция от високоякостна стомана и композитни материали.
Най-бурна революция се очертава в схемата на задвижване на A8. В основата на следващия флагман щяла да залегне модулната архитектура на платформата, която Porsche разработва за втората генерация на Panamera и бъдещите седани на Bentley. Ако това се окаже истина, четвъртото поколение на A8 ще стане първото следвоенно Audi с платформа със задно предаване (с изключение на състезателните автомобили за DTM).
Основен поддръжник на идеята за класическо задвижване бил бившият шеф на развойния отдел на Porsche и сегашен бос на Bentley Волфганг Дюрхаймер, който познавал добре особеностите на платформата и настоявал, че тя ще позволи по-голяма устойчивост на усукване и по-висока мощност на монтираните двигатели.