Третото поколение на инголщадския флагман е на пазара от едва три години и за смяната му е прекалено рано да се говори. Догодина A8 ще бъде модернизиран, но следващото поколение ще бъде готово чак през 2016-2017 г.
Американското сп. Car and Driver цитира високопоставен служител на Audi, според когото модификацията с турбодизелов V8 ще получи увеличение на мощността над 400 к.с., за да изпъкне пред шестцилиндровите конкуренти на BMW и Mercedes-Benz, а W-образният дванайсетак ще бъде снабден с турбокомпресор за оптимизиране на въртящия момент. В момента топверсията на A8 изостава със 125 Нм от 760Li и с 205 от S600.
Анонимният информатор на Car and Driver обаче разкрива и други далеч по-интересни подробности за бъдещето на "осмицата". Според него Audi смята да се откаже от изцяло алуминиевата каросерия и да я замени с хибридна конструкция от високоякостна стомана и композитни материали.
Най-бурна революция се очертава в схемата на задвижване на A8. В основата на следващия флагман щяла да залегне модулната архитектура на платформата, която Porsche разработва за втората генерация на Panamera и бъдещите седани на Bentley. Ако това се окаже истина, четвъртото поколение на A8 ще стане първото следвоенно Audi с платформа със задно предаване (с изключение на състезателните автомобили за DTM).
Основен поддръжник на идеята за класическо задвижване бил бившият шеф на развойния отдел на Porsche и сегашен бос на Bentley Волфганг Дюрхаймер, който познавал добре особеностите на платформата и настоявал, че тя ще позволи по-голяма устойчивост на усукване и по-висока мощност на монтираните двигатели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никола Иванов
12:14 29.08.2012
2 Без име
12:33 29.08.2012
3 Дошо
Изостава ама не заради двигателите.Тях лесно ще ги форсират до по-голяма мощност.Нямат по-голям въртящ момент заради кекавите си скоростни кутии, които не могат да издържат на по-голямо натоварване.И това е само един от проблемите на тая смешна марка.
Коментиран от #6, #7, #17
14:18 29.08.2012
4 Нема Бира
Kато дизайн е е.аси трагедията! Като караш отзад не можеш да различиш А4 ли е А6 ли е! A предаването, к'во да говорим.. по-добре късно отколкото никога!
15:33 29.08.2012
5 И.Комитов
Аз лично харесвам най-много 4х4 (стабилност на пътя, сняг, лед, ускорение от старт и т.н.) , след това задно, но не ангажирма никого с мнението си :)
Коментиран от #9
16:18 29.08.2012
6 АЛО
До коментар #3 от "Дошо":
По малоумно изказване не съм виждал тук!!! Скоростите на ауди, бмв и мерцедес (почти всички са ZF), така че не е възможно за една марка да се чупят, а за друга-не!!!Коментиран от #16
17:35 29.08.2012
7 дидо
До коментар #3 от "Дошо":
Абе карай си сапунерката и не споменавай .................и даже не изписвай с клавиатурата такива големи въртящи моменти, защото те не са характерни за смешната ти Микра и Яриса на баща ти.Коментиран от #8, #15
19:12 29.08.2012
8 520 zender
До коментар #7 от "дидо":
Аз не че нещо против задното задвижване имам ама да попитам за Ауди ли става въпрос.Оооооооооооо дааааааа.За Ауди.И как по дяволите го измислиха това.Значи все пак Ауди ще заприлича на БМВ по това че ще има задно задвижване....О боже господи.Е все пак БМВ имат опит в задното.Не е лошо да наваксат и със Нм.А защо Ауди прави дизелов осмак .Отговор-за да компенсира свръх-мощните и пращящи от Нм дизелови шестаци на БМВ и Бенц.Само да попитам-ВАГ не са ли запознати с каскадното пълнене.О,сбърках-познават го но незнаят как се прави шестак със три турбота.Какво ще кажеш дидо...Коментиран от #10, #21
20:46 29.08.2012
9 дидо
До коментар #5 от "И.Комитов":
Разбира се , че е така г-н Комитов !При Слави преди време гостуваше един 4 кратен световен шампион в рали шампионата -Томи Макинен. Слави го попита за задвижването на личния му автомобил и се опита да се полъскае като му каза че има Бенц, а Макинен му отговори , че топлата вода е отдавна открита и разчита на Бентли 4WD.
20:47 29.08.2012
10 дидо
До коментар #8 от "520 zender":
Не знам пич !Това ми звучи като БМВ с "предно" . Някак си не ми се вързва !
Явно конкуренцията е толкова силна, че всяка фирма иска да предлага едновременно трите вида задвижване. А относно шестака с трите турбота......Разбира се, че инжинерите от Инголщат знаят как се прави, но не го правят, защото е въпрос на линия и политика на фирмата. В това няма нищо толкова сложно колкото искаш да го изкараш. Бъди сигурен
Коментиран от #20
20:58 29.08.2012
11 520 zender
21:02 29.08.2012
12 димитър пенчев
21:47 29.08.2012
13 ВИП АМГ
22:02 29.08.2012
14 ВИП АМГ
22:02 29.08.2012
15 ВИП АМГ
До коментар #7 от "дидо":
abe shtom niakoi kaje istina za Audi za negovite postoiani defekti taka palish vse edno imash Audi.ti niamash nishto brati ima star ekzempliar ot markata ne zabraviai tova.dete22:04 29.08.2012
16 ВИП АМГ
До коментар #6 от "АЛО":
karal lisi Audi avtomatik?zashtoto az da i sam dal dosta pari za remont na sh..niat im multitronik.Коментиран от #18
22:06 29.08.2012
17 БУМЕР КАМОР
До коментар #3 от "Дошо":
da i az chetoh takiva harakteristiki.Audi naistina izostavat v sravnenie s BMW i Mercedes,pak zashto ne i ot Lexus22:14 29.08.2012
18 дидо
До коментар #16 от "ВИП АМГ":
Ти се си объркал, че си дал пари по мултитроника на Аудито.Ставаше въпрос за бившия шеф на "520-зендера " не за теб.
Нещо си дал на късо или са ти изпушили бушоните напоследък !
Коментиран от #24, #26
22:21 29.08.2012
19 АЛО
Карам Ауди и в момента, до сега не съм имал никакъв проблем със скоростите и колата, а я натискам.За съжаление преди години дадох 2 пъти по 2500 за ремонт на автоматик на Мерцедес.(вярно, беше старичък но на много малко км.)
22:46 29.08.2012
20 АЛО
До коментар #10 от "дидо":
Пише се "инженер"22:53 29.08.2012
21 Дошо
До коментар #8 от "520 zender":
Абе колега какво му разправяш на тоя за ВАГ и технологии.Те горките откриха комънрейла 2008гА оня пич със скоростите.Еми пич по принцип трябва да е така, ама дефакто не е !
Мултитроника го оставяме на страна той си е техен и не ме убеждавай, че не е боклук.
Типтроника уж не е техен ама в Алудитата се чупи, пък при БМВ и Мерц не е така.
00:44 30.08.2012
22 Martisnkiq
10:28 30.08.2012
23 ГЕРГАН
- гръмнало турбо
-запушващи се дюзи и гаснене на мотора по желание на колата
-дефектна ръчна трансмисия
- повреден стартер
- окачването е зле, предвид, че колата почти не е карана у нас
- салона се разхлопа, а зимата ме подлудява със скърцането си
- лака на боята го няма вече. Сега за да я продам на новия и "щастлив" собственик, трябва да я пребоядисам.
Въобще се чудя от къде ли е тръгнал мита за безпроблемните немски машини? Имам и 16 годишна италианска кола, която е като слънце сравнена с великият немски колос.
Коментиран от #25
10:47 30.08.2012
24 ВИП АМГ
До коментар #18 от "дидо":
tili shte mi kajesh dali nesam dal pari za skapanoto Audi e lapetia?iskashli dati ispratia na email kopia na fakturite deto sam dal za 2god koito karah prehvalenata ot teb maarka be.22:42 30.08.2012
25 ВИП АМГ
До коментар #23 от "ГЕРГАН":
i nesi edinstven kolega.VAG balvat klozeti a ne avtomobili ama kato ima balaci bez dase obijdash da im kopuvat kurnicite.22:44 30.08.2012
26 БУМЕР КАМОР
До коментар #18 от "дидо":
zdravei profesore,pak te pitam kakav avtomobil pritejavash?Коментиран от #27
22:46 30.08.2012
27 дидо
До коментар #26 от "БУМЕР КАМОР":
Ще ти кажа, защо не !Хлапето Дидо е на 38г. Живях , работих и печелих като зъболекар в Дюнкерк почти 10г. преди да се оженя. Сега живея в къща в местност "Евксиноград" гр. Варна.....това е преди св.св.Константин и Елена...бившия комплекс "Дружба".
Предния ми автомобил беше Ауди А4 Куатро 1.9 ТДИ АБТ-131к.с-ръчна-2001г.
Преди няколко месеца го смених с Ауди А4 Куатро 3.0 ТДИ - 233 к.с-ръчна-2007 г.
Преди Аудитата карах форд Мондео, преди него ФВ голф 4,Рено Лагуна и т.н
Коментиран от #28, #29
08:22 31.08.2012
28 ВИП АМГ
До коментар #27 от "дидо":
pradlioto pak sanuvaКоментиран от #31
22:34 31.08.2012
29 БУМЕР КАМОР
До коментар #27 от "дидо":
Kolega ti iavno si se vzel za mnogo ospial chovek shtom razkazvash za jivota si vse edno si premiera.Ne jelaia da se zaiajdam s teb prosto ne znam kak moje chovek na 38god da se darji po forumite kato pubertet i da pliue vsichko razlichno ot Audi.A i kakto vijdam i ti ne karash nov avtomobil taka che neznam kakvo e tova duene na buzi.Sas zdrave kolega.Коментиран от #30
22:41 31.08.2012
30 дидо
До коментар #29 от "БУМЕР КАМОР":
Не го разказвам това, защото сам съм преценил така, а защото Випа и ти ме попитахте сто пъти какво карам и къде живея из другите статии !08:32 01.09.2012
31 дидо
До коментар #28 от "ВИП АМГ":
Не си спомням да съм те обиждал последвалия си коментар след като и ти разказа на дълго и широко в кой точно град живееш в Италия както ти правиш в момента.За какво ми говориш, че живея в панелка и ме питаш какво карам и след като ти отговоря започваш да обиждаш и да се подиграваш.
Ето за това не ти отговарях на въпросите. Понеже знаех какво ще направиш.То всъщност от теб друго и не очаквах. Отдавна съм те преценил що за стока си.
Коментиран от #32, #34
08:47 01.09.2012
32 ВИП АМГ
До коментар #31 от "дидо":
xaxa sotogrande v italia.pich vij kakvo shte ti kaja ama go zapomni dobre ti samiat karash horata date obijdat s opliuvaneto na marki kato mercedes benz i bmw koito s godinite sase dokazali kato nadejdni skapi vozila.nikoga nesi pritejaval avtomobil ot tezi marki obache obiasniavash na dalgo i na shiroko kolko bili zle.az za Audi govoria zashtoto s A6cata brah mnogo iadove i zashtoto v 2 prez noshta s kolata na moi priatel koeto e Audi na 5 meseca ni ostavi na magistralata v Harvatska zashtoto gramnal niakakav klapan na avtomatika.i oshte kup hora okolo men koito veche izbizgvat markata Audi.nete znam kolko km minavash na godina no za hora koito mnogo karat Audi prosto ne stava.inache veroiatno si inteligentno momche ama dami kazvash che Audi e kola ne priemam.Коментиран от #35
10:18 01.09.2012
33 333333
5 и 6 цилиндровите дизели с каква система са бре?
Стига вече ръси мозък! Са тия дето карат бентлита, бугатита и ламборджината треба си купат ренденце като на Дошо , щото тия инженери от ВАГ нищо не разбират , а?
18:39 01.09.2012
34 ВИП АМГ
До коментар #31 от "дидо":
IVAN IVANOV NAI TOCHNO TI E OBIASNIL ZA NESHTATA OT JIVOTA.22:37 01.09.2012
35 дидо
До коментар #32 от "ВИП АМГ":
Ама приятелю ...ти си същия като мене ...разбери го това. Ти примерно оплюваш возило като последното Ауди RS6 което и да искаш нямаш възможност да си купиш.Ти също редовно оплюваш автомобили които не си карал никога.Разгледай си коментарите внимателно.Само не мога да разбера защо не погледнеш себе си какво правиш.Оплюваш един от най проспериращите и доказали се с години автомобилни концерни.....Това вече е смешно. И стига вече си възвеличавал този 10 годишен Мерцедес. Този автомобил първо е огромен и не се вписва в Българската действителност.Така, че карай си го със здраве в Сотогранде.Тук се гледат и други показатели.ПоздравиКоментиран от #36, #37, #38
19:22 04.09.2012
36 ВИП АМГ
До коментар #35 от "дидо":
znam che isksh dasi kato men no neti stiga klasa smeshko.a otnosno tova dali moga dasi kupia onzi klozet na Audi ti niama kak da znaesh.vidimo i neznesh kade se namirash.22:54 04.09.2012
37 БУМЕР КАМОР
До коментар #35 от "дидо":
priatel zashto si tolkova kompleksiran?Коментиран от #39
23:17 04.09.2012
38 ВИП АМГ
До коментар #35 от "дидо":
i kade e tova tuk deto se gledat drugi pokazateli profesore.a moiat Mercedes e na 10godini i e v pati po nadejden ot kolata na brati koiato ti velichaesh.niamash kola a imash edna goliama usta.23:19 04.09.2012
39 ВИП АМГ
До коментар #37 от "БУМЕР КАМОР":
zashtoto e ot dalieko xaxa23:20 04.09.2012
40 Християн Тодоров
14:30 15.11.2012