Следващо поколение на култовия GT-R най-вероятно няма да има, става ясно от вътрешна информация за статегическото развитие на Nissan, до която се е добрала агенция Reuters. Японската компания изпадна в дълбока криза, която я принуди да състави план за съществени икономии в размер на $2.8 млрд. през следващите три години.
Според Reuters Nissan ще стане силно зависим от партньорите си в алианса с Renault и Mitsubishi, ролите в който ще бъдат преразпределени по оста "лидер-подчинен". Японците се канят да ликвидират бюджетната марка Datsun за втори път след 80-те и да съсредоточат усилията си върху всъдеходте, кросоувърите и товаро-пътническите автомобили.
В Европа марката ще бъде представена от Qashqai, Juke, X-Trail и електрическата Ariya, която трябва да излезе на пазара съвсем скоро. Ключов център за производство на коли за Стария континент ще стане заводът в Съндърланд, Великобритания, а моделната гама ще бъде допълнена от товаро-пътническата продукция на Renault. Икономическите трудности налагат принудителен отказ от нишови модели като GT-R и Z, а пикапът Navara ще остане в историята заради закриването на завода в Барселона, където без работа ще останат 3 000 служители.