Съвременните автомобили предлагат много опции за мрежи и свързаност, но клиентите също имат големи очаквания от дигиталните платформи в колите си. Гласов контрол, навигация без задръствания и разнообразие от възможности за развлечение са известни на потребителите на смартфони и вече са все по-очаквани от превозните средства. От друга страна обаче, допълнителните функции и сложната структура на менюто увеличават потенциала за разсейване по време на шофиране. Ето защо германският автомобилен клуб ADAC, заедно със списание Connect и консултантската ИТ компания Umlaut, тестваха коя марка предлага най-добрата мултимедийна система по отношение на функционалност и използваемост. Изследвани са единадесет автомобила от компактния клас, като най-добър резултат постига BMW 1er, последван от Mercedes A-Klasse и Audi Q3 Sportback. Това предаде немското издание на Motor 1.
Тестът разглежда четири категории с различна тежест: инфотейнмънт (потребителски интерфейс и развлечения), навигация, свързаност и лекота на използване, като особено внимание е обърнато на последните две. В резултат на това само премиум производителите успяха да впечатлят анализаторите. Най-лошо оценената Mazda 3 дори няма сензорен екран.
Мултимедийната система на победителя BMW M135i xDrive е оценена най-високо заради лекотата на използване, големите дисплеи, включващи и Head-up дисплей, както и приложението за смартфон с много функции. Базовата цена на автомобила обаче също не е никак малка - 48 900 евро. За да можете да използвате целия дигитален пакет, трябва да заплатите още 3 650 евро за цифрово радио, технология за контрол чрез жестове и оборудването Business Pack Professional.
Отлично в теста на ADAC се представят и Mercedes A 250 e, както и Audi Q3 Sportback, нареждайки се респективно на втора и трета позиция. Докато Mercedes поставя нови стандарти в навигацията с технологията си за обогатена реалност, която се изразява във визуално изобразяване на околността с цел предоставяне на по-добра и по-надеждна информация, Audi и BMW предлагат сателитно изображение. Към момента въпросната иновация се предлага само от Daimler.
Анализаторите от ADAC, Connect и Umalut са критични към това, че нито един от единадесетте автомобила не предлага CD плеър, дори и срещу допълнително заплащане. Те обясняват, че все пак през изминалата година в Германия са били продадени 40 милиона музикални CD-та.
ADAC отбелязва, че при всички тествани автомобили използването на данни може да бъде деактивирано.