По време на автомобилното изложение в Женева, което отваря врати само след броени дни, баварците ще покажат прототип на новото поколение BMW M5. Той обаче ще бъде много близък до серийната версия, чийто дебют е насрочен за месец септември във Франкфурт.
Главните изменения в сравнение със стандартната петица са свързани със значителното намаляване на масата на автомобила с индекс М. Това ще стане за сметка на ново алуминиево шаси и голямо количество детайли, изработени от въглеродни сплави.
Подобно на спортния SUV X6 M, под капака на новото M5 ще се монтира 4.4-литров битурбо двигател с 555 к.с. В сравнение с досегашната М-петица новата ще е по-мощна с 48 конски сили. Това заедно със сниженото тегло ще позволи на спортния седан да ускорява доста по-бързо от предшественика си.
Досегашното М5 ускоряваше от място до 100 км/ч за 4.7 секунди. По непотвърдена информация новата М-петица ще извършва същото упражнение за 4.4 секунди. Според слуховете наточеният седан няма да разполага с роботизирана скоростна кутия с два съединителя.
Експертите са на мнение, че такава скоростна кутия не може да издържи на натоварването. Въртящият момент на новото М5 е 680 Нм. Ето защо следващата М петица ще се оборудва единствено с автоматична трансмисия, подобно на X6 M.
Има и версия, според която до старта на производството М5 баварските инженери ще са готови с подобрена роботизирана трансмисия и тя ще може да се монтира на спортния седан. Очаква се суперседанът да се превърне в първото серийно BMW с керамични спирачки.
Подобни механизми за спиране са присъщи на расовите спорткари от рода на Porsche 911 и Nissan GT-R. Основното им предимство е, че при серия от интензивни спирания те не се прегряват и ефективността им не намалява.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.