Несигурността доминира на европейския автопазар и през юни. Според данните на JATO Dynamics, новите регистрации на Стария континент през последния месец възлизат на 1,13 милиона, което представлява спад в продажбите от 24 процента в сравнение със същия период на миналата година. През юни 2019-а са доставени 1,49 милиона нови коли. През първата половина на 2020-а обаче европейският автопазар е отбелязал още по-сериозен спад. Новите регистрации през първото полугодие са се свили с 39 процента до 5,09 милиона автомобила.
Въпреки това, през последните няколко месеца има тенденция за ръст в търсенето на нови коли. Юни дори отчита най-силния резултат от началото на пандемията през февруари. Според JATO Dynamics, би било твърде рано да се говори за възстановяване, но купувачите вече реагират на новите отстъпки и държавни премии.
Търсенето на електрифицирани коли и електромобили продължава да расте
Търсенето на електромобили и плъгин хибриди се е увеличило по време на пандемията, докато конвенционалните ДВГ отбелязват спад. През юни новите регистрациите на бензинови и дизелови автомобили са намалели със съответно 32 и 31 процента в сравнение със същия месец на 2019-а. За разлика от това, обемът на електрифицираните коли е нараснал с 65 процента (от 111 300 на 183 300 превозни средства). Пазарният им дял пък се е увеличил повече от два пъти - от 7 на 16 процента.
През първите шест месеца на годината европейският пазар на плъгин хибриди е доминиран от три премиум марки, а именно Volvo, Mercedes и BMW. Предишният лидер Mitsubishi трябваше да се примири с шестото място. Когато става дума за електромобили, Renault е на върха, тъй като французите са съумели да удвоят доставките си. Продажбите на Tesla пък са намалели с 42 процента, нареждайки американската компания на втора позиция.
Въпреки трудната икономическа среда, SUV-тата се представят сравнително добре. Новите регистрации на кросоувърите са намалели с 18 процента, но пазарният им дял е нараснал до 40 процента. Интересно е, че най-големите и най-скъпите всъдеходи отчитат спад от само 2 процента. Продажбите на компактните SUV-та пък са намалели с 21 процента, което позволява на малките кросоувъри да ги изпреварят по популярност.
Volkswagen Group е най-успешният в този сегмент с пазарен дял от 25 процента. Въпреки това Ford, Volvo и Mercedes също отбелязват ръст от съответно 1, 39 и 24 процента.