Отидете към основна версия

7 804 10

Как би изглеждал Volkswagen Corrado, ако се правеше на базата на Golf 8

  • volkswagen-
  • corrado-
  • golf 8

Corrado държи интересно място в историята на Volkswagen. Купето с три врати и схема на седалките 2 + 2 замени първото Scirocco като спортен модел с предно задвижване на базата на Golf. Интересната за времето си кола бе направена и с помощта на специалистите от Karmann.

Моделът се произвежда от 1988 до 1995 г. Още с появата си Corrado впечатли с активното си задно крило, което се отваря при висока скорост с цел подобряване на стабилността. VW обаче не бяха първите, които използваха електрически прибиращи се спойлери.

Lancia го направи няколко години по-рано с Thema 8.32. Интерес при Corrado беше и легендарен двигател, VR6, който продължава да се предлага и до днес в американската спецификация на Volkswagen Atlas. С 2.9 литра работен обем и общо 12 клапана, шестцилиндровият агрегат извади 188 конски сили.

През 2008 Volkswagen замени Corrado с Mk. 3 Scirocco, но в момента нито един от тези два спортно ориентирани автомобили не е на разположение за поръчка, тъй като от Волфсбург започнаха за инвестират много пари в електрификация в резултат на строгите регламенти за емисиите.

След скандала Дизелгейт и като се има предвид пълното доминиране на Tesla на пазара на електромобили, ново такова купе е много ниско в списъка с приоритети на автомобилния производител. Но един дизайнер, подвизаващ се под името Kleber Silva върна Corrado, макар и само в цифров вариант.

Той показа как би изглеждало легендарното Corrado, ако се правеше днес на базата на новия Golf 8. Дизайнерът е уловил със забележителна прецизност същността на оригинала. Изскачащите дръжки, двойният изпускателен накрайник и финият спойлер на капака на багажника допринасят за визуализацията.

Същото може да се каже за дизайна на С-колоните и квадратното задно стъкло. Това е доста интересно изобразяване, макар и само дигитално, но ако Volkswagen трябваше да върне Corrado с помощта на платформата MQB, най-ефективната версия щеше да изглежда приблизително така и да надгради предстоящия Golf R.

Планиран да бъде показан на 4 ноември, горещият хечбек със задвижване на всички колела се очаква да се появи с двулитров TSI четирицилиндров турбо двигател с повече от 300 конски сили. Говори се и за хибридизация до 400 конски сили, но VW все още не е потвърдил нищо в това отношение.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 11 гласа.

Свързани новини