Новоназначеният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео има осемгодишен план за модернизация на Renault, който трябва да започне през 2021 г., тъй като производителят на автомобили се бори да се справи със спада в търсенето поради пандемията от коронавирус. Очаква се Renault да навлезе на пазара на премиум автомобили.
В същото време де Мео вече обяви, че може да се наложи компанията му да намали разходите с повече от 2 милиарда евро. "Следващите две години ще бъдат трудни. Имаме обаче осемгодишен план, който ще бъде обявен през януари и можем да променим всичко", заяви Лука де Мео пред вестник "Ел Паис", но все още не навлиза в подробности за плана.
Въз основа на изявленията на де Мео през последните месеци, както и многобройните доклади от компанията, можем да си представим някои аспекти на този план. Първо, де Мео иска да засили имиджа на марката на Renault. Това означава да се отдалечи от малките и евтини леки автомобили, като те ще продължат да се правят, но под марката Dacia.
Това също означава, че Renault се стреми към рентабилност, а не към продажби. Alpine ще участва официално във Формула 1 от 2021 г. и ще пусне няколко електрически спортни автомобила в дългосрочен план. Известно е също така, че някои версии на моделите ще се произвеждат под марката Alpine и ще са подчертано спортно насочени.