Отидете към основна версия

19 338 66

Неосъществените М-проекти на BMW

  • bmw-
  • m3-
  • m5-
  • m6-
  • m8-
  • csl-
  • x5 m

Инженерите от М-дивизията на BMW винаги са имали радикални идеи за най-наточените баварски модели. За съжаление малко от тях стигат до конвейера. Складовете на компанията обаче пазят автомобили, за които не подозират дори някои от най-запалените почитатели на марката.

От BMW периодично разкриват детайли за безценната си колекция. Част от нея е например CSL-версията на предишното поколение M6. Тя тежи 100 кг по-малко от стандартната, разполага с форсиран двигател (баварците не казват с колко е увеличена мощността), активна аеродинамика и електронно контролиран заден спойлер. Според баварците автомобилът е напълно готов за серийно производство, но в последния момент шефовете в Мюнхен се отказват от такава модификация.

Същата съдба сполетява и прототипа на М8, който по идея трябвало да бъде позициониран над 850 CSi. Върховата версия на "осмицата" е оборудвана с 12-цилиндров двигател с мощност 550 к.с. Когато програмата за разработка на М8 е замразена, същият агрегат е доработен за целите на друг проект - McLaren F1.

Друг вариант на същия V12, първоначално предназначен за участие в "24-те часа на Льо Ман", намира място под предния капак на първото поколение X5. Неговите 700 к.с. и шестстепенна тренсмисия позволяват на всъдехода да достига скорост от 300 км/ч. М-дивизията е напълно готова и със собствена версия на X-петицата, която така и не стига до конвейера - подобно на M 318ti, E46 M3 Touring и E39 M5 Touring.

Отказът от някои проекти е напълно разбираем. Ако бе пуснат в серийно производство, червеният роудстър от "котилото" на Z1 и Z3 едва ли щеше да зарадва особено любителите на хармоничния дизайн. Наскоро заснетият от папараци пикап на базата на M3 пък си има предшественик в лицето на поокастрена М-тройка E30, събрана от непотребни части.

Миналата година пък баварските инженери опитали да вкарат 12-цилиндров мотор на мястото на V-образния "десетак" на последното засега поколение М5. Така искали да отбележат 25-ата годишнина от основаването на спортното поделение. За жалост пространството под предния капак на суперседана се оказало прекалено тясно за двигател, проектиран за "Льо Ман".

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини