Инженерите от М-дивизията на BMW винаги са имали радикални идеи за най-наточените баварски модели. За съжаление малко от тях стигат до конвейера. Складовете на компанията обаче пазят автомобили, за които не подозират дори някои от най-запалените почитатели на марката.
От BMW периодично разкриват детайли за безценната си колекция. Част от нея е например CSL-версията на предишното поколение M6. Тя тежи 100 кг по-малко от стандартната, разполага с форсиран двигател (баварците не казват с колко е увеличена мощността), активна аеродинамика и електронно контролиран заден спойлер. Според баварците автомобилът е напълно готов за серийно производство, но в последния момент шефовете в Мюнхен се отказват от такава модификация.
Същата съдба сполетява и прототипа на М8, който по идея трябвало да бъде позициониран над 850 CSi. Върховата версия на "осмицата" е оборудвана с 12-цилиндров двигател с мощност 550 к.с. Когато програмата за разработка на М8 е замразена, същият агрегат е доработен за целите на друг проект - McLaren F1.
Друг вариант на същия V12, първоначално предназначен за участие в "24-те часа на Льо Ман", намира място под предния капак на първото поколение X5. Неговите 700 к.с. и шестстепенна тренсмисия позволяват на всъдехода да достига скорост от 300 км/ч. М-дивизията е напълно готова и със собствена версия на X-петицата, която така и не стига до конвейера - подобно на M 318ti, E46 M3 Touring и E39 M5 Touring.
Отказът от някои проекти е напълно разбираем. Ако бе пуснат в серийно производство, червеният роудстър от "котилото" на Z1 и Z3 едва ли щеше да зарадва особено любителите на хармоничния дизайн. Наскоро заснетият от папараци пикап на базата на M3 пък си има предшественик в лицето на поокастрена М-тройка E30, събрана от непотребни части.
Миналата година пък баварските инженери опитали да вкарат 12-цилиндров мотор на мястото на V-образния "десетак" на последното засега поколение М5. Така искали да отбележат 25-ата годишнина от основаването на спортното поделение. За жалост пространството под предния капак на суперседана се оказало прекалено тясно за двигател, проектиран за "Льо Ман".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Chicho Vi
16:01 08.09.2011
2 toto
16:01 08.09.2011
3 pawer
Направо перфектно....
М-PAWER.....
16:01 08.09.2011
4 not_a_hater
Коментиран от #6
16:01 08.09.2011
5 Дошо
Само Z(1и3) серията е безобразно грозна
16:01 08.09.2011
6 Дошо
До коментар #4 от "not_a_hater":
Какво и съжаляваш на 8-ма серия?Как да пуснат М пакета като базовата е спряна от производство преждевременно, защото се оказва, че е прекалено скъпа, прекалено бавна въпреки огромния си мотор и далеч не оправдава спортния имидж на марката.Освен това се оказва прекалено харчовита и замърсяваща и за да се коригира този и недостатък са били необходими неоправдано много средства.Резултата е един - управата решава да спре от производство 8-ма серия.Джипа пък и той много бръмчи, малко върви.М6 е бая спънат кон, модификацията по-горе и тя май само външно е атрактивна.
16:01 08.09.2011
7 Gangsta boy
16:01 08.09.2011
8 Чочо
16:01 08.09.2011
9 ZION
Коментиран от #21
16:01 08.09.2011
10 Дошо
Коментиран от #19
16:01 08.09.2011
11 ///AMG
Коментиран от #14
16:01 08.09.2011
12 1234
смешен си с тия изказвания..
А иза "ку..ите"поне ги караш с газ до дупка,че чак им червенеят ауспусите.ако ме разбра какво искам да ти кажа..
16:01 08.09.2011
13 PaCHo
16:01 08.09.2011
14 Дошо
До коментар #11 от "///AMG":
Абе как ще е просто съвършенна като заради цял куп недостатъци е спряна ПРЕЖДЕВРЕМЕННО от производство?ДА ви ... в специалистите мен тръгнали да обиждат, лапета.1234 - това за червените ауспуси беше добро :-) ахааха малко брутално ама добро
16:01 08.09.2011
15 SPER
16:01 08.09.2011
16 brus li -to meden rudnik
16:01 08.09.2011
17 VOLVO C70 T5R
http://www.youtube.com/watch?v=bbTIKjICZMw&feature=related
16:01 08.09.2011
18 М-проект
16:01 08.09.2011
19 М-проект
До коментар #10 от "Дошо":
Докато японската освен, че ще те зареже е много голяма вероятността да я отзоват, все пак почти през ден ги отзовават, а сега и с тази радиация. Сега сериозно,БМВ е страхотна марка, а да я сравнявате с японски бракми е обидно, а да пишете, че японските са по добри от БМВ е не знам?, айде да го наречем малоумие. БМВ си е страхотна марка и е над всякакви японски бракми.16:01 08.09.2011
20 dankata
16:01 08.09.2011
21 Дидката
До коментар #9 от "ZION":
1 да си признае че БМВ е кола "и на всичкото отгоре е фен на японските талиги"Коментиран от #31
16:01 08.09.2011
22 НАПУШЕН
16:01 08.09.2011
23 Ghost_Town
16:01 08.09.2011
24 kdjghfyfjfds
16:01 08.09.2011
25 maverick
16:01 08.09.2011
26 Графа
16:01 08.09.2011
27 TDI
Коментиран от #28
16:01 08.09.2011
28 БАЩА МУ
До коментар #27 от "TDI":
ЯКО ТЪП16:01 08.09.2011
29 Никола
:))))))))
16:01 08.09.2011
30 PB4494KB
deto i knishka shte vidqt prez kriv makaron
16:01 08.09.2011
31 ZION
До коментар #21 от "Дидката":
Не разбрах, дали коментара ти е положителен или отрицателен, ама айде дефинирай ми "японска талига", че нещо не мога да те разбера.. БМВ-тата са уникални коли, но има и доста "Инциденти" от тяхни модели.. Но да кажеш, че японската кола е талига.. и изобщо да ми сравняваш 2-те марки .. Пич, объркал си се !И Да, БМВ са УНИКАЛНИ! Двигатели, динамика, модефикации, дизайн най-вече.. Всичко е ОК, Но Аз си карам японска кола и съм адски доволен.. Карал съм и VW и БМВ и Мерцедес.. За какво говорим.. Кое не ти харесва..? Можеш да наречеш талига примерно ФИАТ.. Макар, че ще има хора които ще ме оборят най-вероятно и можеби ще са прави..
НЕ Си Налагайте Мненията на Другите, само защото Вие смятате така! Просто е.. .... Българско (Май е най-точната дума)
\/
Коментиран от #33
16:01 08.09.2011
32 НАДИН
16:01 08.09.2011
33 НАДИН
До коментар #31 от "ZION":
"ЯПОНСКА ТАЛИГА" ЗНАЧИ: БРАКМА, ТРОШКА, ДРЪГЕЛ, ВАРЕЛ, ЕДНОДНЕВКА, ТОАЛЕТНА, СКАПАНЯК, СДУХАНЯК, ИМИТАЦИЯ, СМАЧКАНЯК, МЕНТЕ, ЩАИГА, БОКЛУК, КОФТОР. СЕГА РАЗБРА ЛИ КАКВО ЗНАЧИ.16:01 08.09.2011
34 роро
...умничета..ей туй га го напрай беемве,аз са неща...пък на НАДИН..момко от ромски произход...ходи си барни една сойка некъде мишок...
Коментиран от #39
16:01 08.09.2011
35 1234
ДЕЧКООООО............
16:01 08.09.2011
36 1234
Коментиран от #42
16:01 08.09.2011
37 user
Коментиран от #40, #46, #55
16:01 08.09.2011
38 диамант
16:01 08.09.2011
39 НАДИН
До коментар #34 от "роро":
ТОВА ГО ПРАВЕХМЕ НА ВРЕМЕТО С ЖИГУЛКИТЕ БЕ.Коментиран от #44
16:01 08.09.2011
40 niko
До коментар #37 от "user":
...май се опитваш да се направиш на мноо умен а??..що не вземеш да прочетеш кви глупости си написал...а употребата на думата ..жълто и.т.н...ми говори че си един расист..нищо друго...Коментиран от #41
16:01 08.09.2011
41 НЯКОЙ
До коментар #40 от "niko":
ТИ МАЗДИЧКА ЛИ ИМАШ ИЛИ НИСАНЧЕ
ИЛИ СИ ПИШЕШ Е ТАКА САМО
16:01 08.09.2011
42 роро
До коментар #36 от "1234":
...кво да видя вее..дечкоо..кръгчета...нищо друго хахахаха.16:01 08.09.2011
43 ailqche
Коментиран от #45
16:01 08.09.2011
44 роро
До коментар #39 от "НАДИН":
правил си,чекии под юргана16:01 08.09.2011
45 НАДИН
До коментар #43 от "ailqche":
МАНИГО ТОЯ АЗ ЧЕ ТИ ОБЯСНИМ ЗА ИТАЛИАНСКИТЕ САМАЛЕТИТЕ ИМАТ БУС ДУКАТО С ДВИГАТЕЛ ОТ ФИАТ РИТМО
ТЕ ИМАТ И КОЛАТА ЛАНЧИА С 5 ЕКСТРИ НО С 50 КОПЧЕТА
ТЕ ИМАТ КОЛАТА АЛФА РОМЕО - КОЛА ЗА ШОФЬОРИ С КРАЧЕТА №35
ТЕ ИМАТ КОЛАТА ФИАТ ПУНТО КАБРИО-ХА-ХА-ХА
ТЕ ИМАТ МУЛТИПЛА И РАЛИО И И И ....
АБЕ ДВОРА Е ПЪЛЕН С ИТАЛИАНСКИ НЕДОРАЗУМЕНИЯ
16:01 08.09.2011
46 Anonymous.
До коментар #37 от "user":
user,ти поне не си неграмотен като останалите заслепени - подчертавам: заслепени и зомбиерани фенове на БМВ.Щом ти харесва,карай,да си жив и здрав.Но това не променя факта,че си написал страшни глупости,защото,драги мой,"жълтурите" удрят в земята европейските автомобили от поне 20 години насам,като в случая визирам най-вече технология.А ако съдиш по цени - цената се образува от редица други фактори.Немските коли са бавни,харчещи,скъпи и чупещи се,а специално БМВ яде дървото от всяка японска колица и го яде здраво.Просто ми повярвай,знам какво говоря.Но щом ти харесва - карай БМВ,важното е ти да си доволен,бъди здрав!Още нещо - БМВ 850,по което хълцате,беше невероятен казан и освен безбройните нодестатъци,които го правеха казан,преди всичко го спряха много бързо,защото тази кола е тотално сгрешена откъм безопасност,става на хармоника и мачка всичко в купето при удари,при които дори цивилни колици це представят по-добре.И ако има фанатизирани баваристи - сега ен започвайте да лаете,а се поинтересувайте преди това,не лайте по навик
Коментиран от #47
16:01 08.09.2011
47 BMW
До коментар #46 от "Anonymous.":
Нула ти при кои модели BMW имаш по-сериозни наблюдения. Защото usera може и да е грамотен но ти не си. Познанията ти до къде стигат до Е36 и Е39 ли? Сега сме 2011г. и пиши за Е60 и Е90.ВАЖНО: И пишете от къде ги знаете тези неща за BMW след като повечето от вас са ги виждали само на снимка.
16:01 08.09.2011
48 тъпото
16:01 08.09.2011
49 Дошо
Коментиран от #50
16:01 08.09.2011
50 Дошо
До коментар #49 от "Дошо":
Смешен не ми пиши с ника.Най-добра кола няма смешко.Иначе Нисан ГТР специално бих го предпочел пред кое да е БМВ.Айде върви да учиш.Коментиран от #51
16:01 08.09.2011
51 M6
До коментар #50 от "Дошо":
Аз пък бих предпочел кое да е БМВ, пред който и да е Нисан.16:01 08.09.2011
52 Дошо
16:01 08.09.2011
53 Engineer
16:01 08.09.2011
54 Engineer
16:01 08.09.2011
55 Engineer
До коментар #37 от "user":
Много ми харесва мнението ти, спести ми 5 минути блъскане по клавиатурата в писане на същото нещо :))16:01 08.09.2011
56 4x4
16:01 08.09.2011
57 520 zender
16:01 08.09.2011
58 BENZino
16:01 08.09.2011
59 BENZino
16:01 08.09.2011
60 роро
16:01 08.09.2011
61 .520 zender
Коментиран от #62
16:01 08.09.2011
62 роро
До коментар #61 от ".520 zender":
не искам да обидя собствениците на бе ем ве-та,а ако съм обидил някого..сори,просто ама никога честно казано не съм ги харесвал..честно,от европейските коли бих си взел само Ауди...а на въпроса ти,Сивик хеч-92год.DOHC-V-TEK...и да ти кажа честно,не мисля скоро да я сменям,не ми се обеснява що,но май ще я сменям със същата,ама седан,че децата поотфръкнаха...16:01 08.09.2011
63 520 zender
16:01 08.09.2011
64 Anonymous.
16:01 08.09.2011
65 maverick
16:01 08.09.2011
66 Делчо
16:01 08.09.2011