Обществената екологична организация GreenPease обвини Volkswagen, че е фалшифицирал резултатите от продажбите на електрически превозни средства през 2020 г. поради факта, че ... VW са продали голяма част от тези автомобили на себе си, пише изданието Spiegel. Това позволява на автомобилния гигант да намали размера на глобата за производство на неекологични автомобили.
Въпросът е, че от 2020 година насам Европа въведе строги стандарти за средните емисии на въглероден диоксид в атмосферата за цялата моделна гама на всеки автомобилен производител. Все още е възможно да се продават автомобили с високи емисии на CO2, но продажбите им трябва да бъдат балансирани със съразмерна продажба на електрически превозни средства с нулеви емисии или "зелени" хибриди, така че средната стойност да е нормална.
Много автомобилни производители не успяха да спазят строгия стандарт. За да избегнат или намалят размера на глобите, например, те платиха на Tesla за правото да поемат собствеността върху продажбите на техните електрически превозни средства, което не предизвика никакви правни претенции срещу тях.
Volkswagen също не отговаря на стандарта, но не много, в резултат на което глобата за него не беше много голяма. Според природозащитниците обаче 20.5% от всички електрически превозни средства и 21.7% от всички а хибриди са продадени от концерна или на свои дилъри, или на себе си. Става дума за 65 хиляди електрифицирани коли, които намаляват размера на глобата със 140 милиона евро.
Самата компания призна, че всички тези коли всъщност са продадени на дилъри или са влезли в корпоративния парк на автомобилния гигант. Volkswagen обаче настоява, че това е рутинна практика, а не начин да се избегне плащането на глоба.
Повечето от продадените електрически превозни средства идват от модели, които току-що са излезли на пазара през 2020 г. Съответно дилърите се нуждаят от тях, за да организират пробни шофирания. Освен това в групата Volkswagen работят 490 хиляди служители, така че корпоративните автопаркове наистина разполагат с много автомобили. Логично беше да ги актуализираме с нови електрически автомобили.