Last news in Fakti

18 Февруари, 2021 12:11, обновена 18 Февруари, 2021 12:14 5 003 55

"Зелените" обвиниха VW, че продава електромобили на себе си

  • volkswagen-
  • електромобили-
  • измама-
  • скандал-
  • greenpease
"Зелените" обвиниха VW, че продава електромобили на себе си - 1

Обществената екологична организация GreenPease обвини Volkswagen, че е фалшифицирал резултатите от продажбите на електрически превозни средства през 2020 г. поради факта, че ... VW са продали голяма част от тези автомобили на себе си, пише изданието Spiegel. Това позволява на автомобилния гигант да намали размера на глобата за производство на неекологични автомобили.

Въпросът е, че от 2020 година насам Европа въведе строги стандарти за средните емисии на въглероден диоксид в атмосферата за цялата моделна гама на всеки автомобилен производител. Все още е възможно да се продават автомобили с високи емисии на CO2, но продажбите им трябва да бъдат балансирани със съразмерна продажба на електрически превозни средства с нулеви емисии или "зелени" хибриди, така че средната стойност да е нормална.

Много автомобилни производители не успяха да спазят строгия стандарт. За да избегнат или намалят размера на глобите, например, те платиха на Tesla за правото да поемат собствеността върху продажбите на техните електрически превозни средства, което не предизвика никакви правни претенции срещу тях.

Volkswagen също не отговаря на стандарта, но не много, в резултат на което глобата за него не беше много голяма. Според природозащитниците обаче 20.5% от всички електрически превозни средства и 21.7% от всички а хибриди са продадени от концерна или на свои дилъри, или на себе си. Става дума за 65 хиляди електрифицирани коли, които намаляват размера на глобата със 140 милиона евро.

Самата компания призна, че всички тези коли всъщност са продадени на дилъри или са влезли в корпоративния парк на автомобилния гигант. Volkswagen обаче настоява, че това е рутинна практика, а не начин да се избегне плащането на глоба.

Повечето от продадените електрически превозни средства идват от модели, които току-що са излезли на пазара през 2020 г. Съответно дилърите се нуждаят от тях, за да организират пробни шофирания. Освен това в групата Volkswagen работят 490 хиляди служители, така че корпоративните автопаркове наистина разполагат с много автомобили. Логично беше да ги актуализираме с нови електрически автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахаха

    32 32 Отговор
    VW, са лъжци, защото са заченати в грях ... чрез робски труд от доставени роби от Хитлер.
    Тази корпорация трябва да бъде унищожена ...
  • 2 Хайде сега си представете

    32 15 Отговор
    Ако Volkswagen продава още първите си електромобили на себе си, защото няма достатъчно желаещи клиенти, какво ще е търсенето, на по-късен етап? На Тесла им отне повече от година да изпълнят само предварителните поръчки за Тесла модел 3. За пикапа вече има над 700 хиляди поръчки, които ще изпълняват поне две години след началото на производството.

    Volkswagen започна да продава id3 през октомври и до декември вече са изпълнили всички първоначални заявки от клиенти. И това при положение, че производствата започна от ноември месец 2019 година и цяла година произвеждаха и трупаха на склад, защото имаха проблеми със софтуера.

    А като се замисля че това трябваше да е убиеца на Tesla модел 3!

    Коментиран от #17

  • 3 Капитан Америка

    29 3 Отговор
    ВАГ аджиите са шмекерува пред, ще шмекеруват и сега.

    Коментиран от #4

  • 4 Даже и не се крият

    17 7 Отговор

    До коментар #3 от "Капитан Америка":

    Щяха да правят фирма за споделени автомобили, на която да си продадат електромобилите, които не могат да продадат на крайни клиенти, за да си до изпълнят квотата, за да не плащат глоби.

    По ирония на съдбата, заради технически проблеми, дори не успяха да произведат необходимите бройки, за да могат да си ги самопродадат.

    Абсолютно завършени шмекери. То затова са на второ място в списъка на най-задлъжнелите компании в света. Като не говоря за автомобилни компании, а за компании въобще.
  • 5 Капитал

    15 5 Отговор
    Това не е капитализъм, няма пазарна икономика. Има наши и ваши. Само някакви схеми....Все едно,ако искам да продавам коли ще трябва да продавам и трактори...

    Коментиран от #6

  • 6 Ооо, В грешка си

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "Капитал":

    Това е по-добрия вариант за автомобилните производители. Ако не трябваше да плащат за замърсяване на цялата гама общо, а за всеки автомобил по отделно, мощните автомобили щяха да станат непродаваеми, а те точно от тях печелят. Иначе така би било по-справедливо. Който цапа повече да плаща повече.

    Коментиран от #7

  • 7 Капитал

    11 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ооо, В грешка си":

    Търсенето определя предлагането. Ако някой иска да кара 12 цилиндъра кола ми да му сложат приемно 5 хил.лв данък....Що ние трябва да пращаме за развитието на някакви технологии. От къде идват тез субсидии за ел.авомобили???Само схеми...

    Коментиран от #9

  • 8 гост

    15 3 Отговор
    Няма лошо , ВАГ отдавна са по номерата !! Лошото е , че тоя номер става година , най-много 2 !! Всяка година не става , щото просто значи , че тия коли после трябва да ги продават като втора ръка и печалбата отива на кино !! Така че айде от нас да мине като за сефте , ама оттук нататък вече и тоя номер няма да ги спаси !! А пък статистиките за "големи" продажби миналата година нали се сещате къде отиват !!
  • 9 гост

    7 13 Отговор

    До коментар #7 от "Капитал":

    Мооже , ама ако иска да си кара 12 те цилиндъра на Луната , а не под носа на хората !! Та в тоя смисъл ако иска да кара такъв , да си включи ауспуха в цистерна и да си го диша после в гаража сам , на ЗАТВОРЕНИ врати !! Пък после да обяснява какво "плащал" !!!

    Коментиран от #12, #14

  • 10 дддд

    17 1 Отговор
    Те пък сега се сетиха! Това се знае и е практика на всички производители в Германия така се подобрява статистиката. Колите се регистрират за един ден и после се продават в партньорски автокъщи като така наречените коли с Tageszulassung.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Притежател

    15 10 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    И аз така смятам- 12 цилиндровите авомобили (които сигурно са под 0,1% от авто парка в Европа) са виновни за климатичните промени, замърсяването, болестите и т.н. Като ги забранят всичко ще се оправи, сигурен съм!!!
  • 13 Бум

    14 2 Отговор
    Жалка работа, нямат спиране в лъжите тия...
  • 14 V12

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Абе норвежец, вярно ли е че при вас в Норвегия 12 цилиндровитв са забранени?

    Коментиран от #24

  • 15 Дрън-дрън

    10 7 Отговор

    До коментар #11 от "DrivingPleasure":

    Ти пък защо реши, че един автомобил с ДВГ е по-висока технология от електромобил?
  • 16 Шекел

    8 5 Отговор
    е че те отдавна го правят това преди с бензимките и дизелите затова бяха първимпо продажби в Света.Па ако си мислите че Тайота не го прави знчи сте зле.
  • 17 Факт!

    7 8 Отговор

    До коментар #2 от "Хайде сега си представете":

    И на кои продават Тесла да видим.В Европа най-продаваната ел.кола е Рено Зоуи след нея е ФВ Ид.3 Тесла продава основно в Щатите и в Китай.Но си мисля че чайниците ще извадят скоро конкурент който ще залее китайският пазар и там ще изместят Тесла а само със Щатите Тесла ще стане като ГМ който от пръв производител 50-те и 60-те в Света фалира и го спасяваха с държавни средства повремето на Обама.

    Коментиран от #22

  • 18 Жорката

    4 6 Отговор
    Всичките или почти всички системи в съвременния автомобил работят с помощта на електричество, което автомобила сам си произвежда. Това да свързваш резервоара с контакта са временни щуротии. Големите иновации ще са други, свързани с независимост, икономия и производителност.

    Коментиран от #19

  • 19 Гоуст

    6 4 Отговор

    До коментар #18 от "Жорката":

    Жоре голема глупост си казАл ама карай да върви
  • 20 Жорката

    5 4 Отговор
    За колко време се разваля една батерия. Какво си мислите? Че ако бедните държави имат проблеми с транспорта, богатите държави ще живеят добре ли?
  • 21 Жорка

    4 6 Отговор
    Тесла е игра на борсата.

    Коментиран от #33

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Жорката срещу еколозите

    8 5 Отговор
    Новата кола е много екологична??? А старата не била екологична??? Старата поддържана кола е най-екологична, защото за новата кола трябват суровини, преработка, машини...
  • 24 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #14 от "V12":

    Ами че ти още ли не знаеш ? След едни 4 годинки само ще са забранени и ЕДНОцилиндровите даже , да не говорим за повече , хаха !! Ама като гледам как върви никой няма да чака още 4 години , още следващата пушилници ще се продават само за износ и то втора ръка , нови хич !!

    Коментиран от #25

  • 25 Смех

    5 5 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    И кой ще ги забрани.И как ще стане те тава.

    Коментиран от #26, #28

  • 26 Амммм

    3 4 Отговор

    До коментар #25 от "Смех":

    С Евро 7!
  • 27 Мн гот!

    3 7 Отговор
    Вземете 1 id3-йка от Топ рент-а кар и попътувайте из страната и бройте колко хора идват да питат за колата. Ако седнете в кръчма ще влизат хора и ще казват абе видяхме този Фолксваген, това има ли бензин или е само на ток. Върви ли? За колко време се зарежда? Колко минава? Казваш им че е 204 коня на задно и слушаш как цъкат с език. Абе благинка!

    Коментиран от #29, #30, #31, #38

  • 28 гост

    2 9 Отговор

    До коментар #25 от "Смех":

    Ами държавата Норвегия и го обяви още преди 2 години , ти и това ли не знаеш ?? От 2025 година в Норвегия се забранява продажба на автомобили с ДВГ !! Няма хибриди , няма мибриди ! А честито , скоро и у нас !!

    Коментиран от #34, #37, #40, #42, #46, #53

  • 29 Дизела

    13 3 Отговор

    До коментар #27 от "Мн гот!":

    Кажи им цената на електричката и интереса ще изчезне моментално.
  • 30 Лекар

    9 1 Отговор

    До коментар #27 от "Мн гот!":

    Комплексът от село. Кво ме интересува дали някой ще ми хареса колата..
  • 31 Гошко

    5 6 Отговор

    До коментар #27 от "Мн гот!":

    И що точно id3? С Тесла не става ли? Или с Рено Зоуи? Само ще ти кажа, че мен още от 2010-та ме питат за електрическото колело, с което хвъркам из София "ей, к'во е т' ва, от къде е, как върви това чудо" и т.н. любопитство на хората, ама едва в последните 2-3 години гледам, че ми се появиха повечко колеги по ток. Преди години колегите ме подиграваха, че с това колело за никъде не съм бил, не, че ми дреме за хорското мнение, пък за 10 години му врътнах 40к км на колелцето, ако, че "не ставало". Та и с електроавтомобилите ще е така - сега питат, разпитват и зяпат първите "бели лястовици", а до 10 години ще се появат навсякъде, лека полека прогресът ще си пробива път дори и в нашия консервативен регион...

    Коментиран от #32

  • 32 Да питам добронамерено

    9 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гошко":

    Браво колега, със здраве да си го ползваш още десетки а защо не и стотици хиляди километри!

    Колко ватчаса ти е батерията? Може да кажеш и колко волта и амперчаса е, а аз съм ще сметна?

    Колко ти е пробега с едно зареждане и колко комплекта батерии си сменял досега?
  • 33 Акции

    4 5 Отговор

    До коментар #21 от "Жорка":

    Спекулациите с акции са си едно, реалните произвеждащи фабрики са нещо съвсем друго. Тесла има кусури още, но се развиват с много бързи темпове. В момента, в който изкарат работещо автономно управление: game over!

    Коментиран от #35

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Анонимен

    7 2 Отговор

    До коментар #33 от "Акции":

    Нали вече новия Роудстър щял да лети - във въздуха ще е много по-лесно автономното управление . Няма пешеходци , велосипедисти и т.н. . Явно него чакат да излезе .
    Като ви чета възторжените коментари за Тесла да ви попитам - родителите ви казаха ли ви вече кой всъщност е Дядо Коледа ?

    Коментиран от #39, #41

  • 36 анти зелен

    9 1 Отговор
    Като не им харесва на зелените защо не вземат те да изкупят продукцията ? Очевидно е какво мисли пазара за електрическата мобилност когато е лишена от магическия ореол на Тесла .
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Селянин

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Мн гот!":

    И мен така ме гледат и питат като запретна прасето наместо магарето у каруцата , па кво ?
  • 39 домакин

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Анонимен":

    Питай оня непрокопсаник гостенинааа!
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 А ти очевидно вярваш в мармотите

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Анонимен":

    Какво става завиват ли шоколад в станиол? От него ли ползваш за станиоловите шапки?

    Кажи ми поне една фирма която да разполага с по-голям производствен капацитет за електромобили и батерии за тях в световен мащаб в сравнение с Тесла, след като не вярваш в това? Вярата ти няма да намали броя на заводите на Тесла, нито производствения им капацитет.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    5 0 Отговор
    То пък продажбата на квоти като е законна, да не би да е екологична?
  • 44 Жорката за Теслите

    5 2 Отговор
    Май започвам да разбирам. Гледам в мобиле бг има Тесли по на 10 години за по 80 хил. лв. И в един друг сайт видях, че харчат 2 лв средно на 100 км. като нови. Само че още се чудя, дали се продават с дръжка или дръжката трябва да си я купя от секс шопа.
  • 45 Жорката за миризмите

    5 0 Отговор
    Те и на конете фашкиите миришат, но зелените не смеят да ги изтрепят.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 гост

    2 1 Отговор
    Дай боже да има и друг непрокопсаник като мен.хахаха
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Шшшшшт

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "Нищо ново под слънцето":

    Той прост ти прави комплимент бе,ама от де акъл,за да осмислиш написаното.
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 дада

    5 0 Отговор
    заради тея екота ще караме все по големи боклуци. От двигатели дето 1милион километра не бяха проблем та се стигна до коли независимо кой са най много 250 хиляди да изкарат
  • 55 Жорката

    3 1 Отговор
    Хайде бе, откога ги чакам тези електромобили да дойдат в Горубляне. Да си купя една за 4-5 хил лв. Ако трябва после ще навържа няколко акумулатора на горния багажник. С тия акумулатори все ще избутам 10-тина километра, колкото да излезна от магистралата. Оттам ще хвана кон да ме тегли. Трябва да си оптимист. Винаги има решение.