Обществената екологична организация GreenPease обвини Volkswagen, че е фалшифицирал резултатите от продажбите на електрически превозни средства през 2020 г. поради факта, че ... VW са продали голяма част от тези автомобили на себе си, пише изданието Spiegel. Това позволява на автомобилния гигант да намали размера на глобата за производство на неекологични автомобили.
Въпросът е, че от 2020 година насам Европа въведе строги стандарти за средните емисии на въглероден диоксид в атмосферата за цялата моделна гама на всеки автомобилен производител. Все още е възможно да се продават автомобили с високи емисии на CO2, но продажбите им трябва да бъдат балансирани със съразмерна продажба на електрически превозни средства с нулеви емисии или "зелени" хибриди, така че средната стойност да е нормална.
Много автомобилни производители не успяха да спазят строгия стандарт. За да избегнат или намалят размера на глобите, например, те платиха на Tesla за правото да поемат собствеността върху продажбите на техните електрически превозни средства, което не предизвика никакви правни претенции срещу тях.
Volkswagen също не отговаря на стандарта, но не много, в резултат на което глобата за него не беше много голяма. Според природозащитниците обаче 20.5% от всички електрически превозни средства и 21.7% от всички а хибриди са продадени от концерна или на свои дилъри, или на себе си. Става дума за 65 хиляди електрифицирани коли, които намаляват размера на глобата със 140 милиона евро.
Самата компания призна, че всички тези коли всъщност са продадени на дилъри или са влезли в корпоративния парк на автомобилния гигант. Volkswagen обаче настоява, че това е рутинна практика, а не начин да се избегне плащането на глоба.
Повечето от продадените електрически превозни средства идват от модели, които току-що са излезли на пазара през 2020 г. Съответно дилърите се нуждаят от тях, за да организират пробни шофирания. Освен това в групата Volkswagen работят 490 хиляди служители, така че корпоративните автопаркове наистина разполагат с много автомобили. Логично беше да ги актуализираме с нови електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахаха
Тази корпорация трябва да бъде унищожена ...
12:27 18.02.2021
2 Хайде сега си представете
Volkswagen започна да продава id3 през октомври и до декември вече са изпълнили всички първоначални заявки от клиенти. И това при положение, че производствата започна от ноември месец 2019 година и цяла година произвеждаха и трупаха на склад, защото имаха проблеми със софтуера.
А като се замисля че това трябваше да е убиеца на Tesla модел 3!
Коментиран от #17
12:34 18.02.2021
3 Капитан Америка
Коментиран от #4
13:00 18.02.2021
4 Даже и не се крият
До коментар #3 от "Капитан Америка":
Щяха да правят фирма за споделени автомобили, на която да си продадат електромобилите, които не могат да продадат на крайни клиенти, за да си до изпълнят квотата, за да не плащат глоби.По ирония на съдбата, заради технически проблеми, дори не успяха да произведат необходимите бройки, за да могат да си ги самопродадат.
Абсолютно завършени шмекери. То затова са на второ място в списъка на най-задлъжнелите компании в света. Като не говоря за автомобилни компании, а за компании въобще.
13:06 18.02.2021
5 Капитал
Коментиран от #6
13:12 18.02.2021
6 Ооо, В грешка си
До коментар #5 от "Капитал":
Това е по-добрия вариант за автомобилните производители. Ако не трябваше да плащат за замърсяване на цялата гама общо, а за всеки автомобил по отделно, мощните автомобили щяха да станат непродаваеми, а те точно от тях печелят. Иначе така би било по-справедливо. Който цапа повече да плаща повече.Коментиран от #7
13:16 18.02.2021
7 Капитал
До коментар #6 от "Ооо, В грешка си":
Търсенето определя предлагането. Ако някой иска да кара 12 цилиндъра кола ми да му сложат приемно 5 хил.лв данък....Що ние трябва да пращаме за развитието на някакви технологии. От къде идват тез субсидии за ел.авомобили???Само схеми...Коментиран от #9
13:38 18.02.2021
8 гост
13:45 18.02.2021
9 гост
До коментар #7 от "Капитал":
Мооже , ама ако иска да си кара 12 те цилиндъра на Луната , а не под носа на хората !! Та в тоя смисъл ако иска да кара такъв , да си включи ауспуха в цистерна и да си го диша после в гаража сам , на ЗАТВОРЕНИ врати !! Пък после да обяснява какво "плащал" !!!Коментиран от #12, #14
13:53 18.02.2021
10 дддд
14:01 18.02.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Притежател
До коментар #9 от "гост":
И аз така смятам- 12 цилиндровите авомобили (които сигурно са под 0,1% от авто парка в Европа) са виновни за климатичните промени, замърсяването, болестите и т.н. Като ги забранят всичко ще се оправи, сигурен съм!!!14:03 18.02.2021
13 Бум
14:05 18.02.2021
14 V12
До коментар #9 от "гост":
Абе норвежец, вярно ли е че при вас в Норвегия 12 цилиндровитв са забранени?Коментиран от #24
14:22 18.02.2021
15 Дрън-дрън
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
Ти пък защо реши, че един автомобил с ДВГ е по-висока технология от електромобил?14:40 18.02.2021
16 Шекел
15:06 18.02.2021
17 Факт!
До коментар #2 от "Хайде сега си представете":
И на кои продават Тесла да видим.В Европа най-продаваната ел.кола е Рено Зоуи след нея е ФВ Ид.3 Тесла продава основно в Щатите и в Китай.Но си мисля че чайниците ще извадят скоро конкурент който ще залее китайският пазар и там ще изместят Тесла а само със Щатите Тесла ще стане като ГМ който от пръв производител 50-те и 60-те в Света фалира и го спасяваха с държавни средства повремето на Обама.Коментиран от #22
15:11 18.02.2021
18 Жорката
Коментиран от #19
15:19 18.02.2021
19 Гоуст
До коментар #18 от "Жорката":
Жоре голема глупост си казАл ама карай да върви15:25 18.02.2021
20 Жорката
15:26 18.02.2021
21 Жорка
Коментиран от #33
15:27 18.02.2021
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Жорката срещу еколозите
15:36 18.02.2021
24 гост
До коментар #14 от "V12":
Ами че ти още ли не знаеш ? След едни 4 годинки само ще са забранени и ЕДНОцилиндровите даже , да не говорим за повече , хаха !! Ама като гледам как върви никой няма да чака още 4 години , още следващата пушилници ще се продават само за износ и то втора ръка , нови хич !!Коментиран от #25
16:12 18.02.2021
25 Смех
До коментар #24 от "гост":
И кой ще ги забрани.И как ще стане те тава.Коментиран от #26, #28
16:43 18.02.2021
26 Амммм
До коментар #25 от "Смех":
С Евро 7!18:35 18.02.2021
27 Мн гот!
Коментиран от #29, #30, #31, #38
19:00 18.02.2021
28 гост
До коментар #25 от "Смех":
Ами държавата Норвегия и го обяви още преди 2 години , ти и това ли не знаеш ?? От 2025 година в Норвегия се забранява продажба на автомобили с ДВГ !! Няма хибриди , няма мибриди ! А честито , скоро и у нас !!Коментиран от #34, #37, #40, #42, #46, #53
19:51 18.02.2021
29 Дизела
До коментар #27 от "Мн гот!":
Кажи им цената на електричката и интереса ще изчезне моментално.20:25 18.02.2021
30 Лекар
До коментар #27 от "Мн гот!":
Комплексът от село. Кво ме интересува дали някой ще ми хареса колата..20:48 18.02.2021
31 Гошко
До коментар #27 от "Мн гот!":
И що точно id3? С Тесла не става ли? Или с Рено Зоуи? Само ще ти кажа, че мен още от 2010-та ме питат за електрическото колело, с което хвъркам из София "ей, к'во е т' ва, от къде е, как върви това чудо" и т.н. любопитство на хората, ама едва в последните 2-3 години гледам, че ми се появиха повечко колеги по ток. Преди години колегите ме подиграваха, че с това колело за никъде не съм бил, не, че ми дреме за хорското мнение, пък за 10 години му врътнах 40к км на колелцето, ако, че "не ставало". Та и с електроавтомобилите ще е така - сега питат, разпитват и зяпат първите "бели лястовици", а до 10 години ще се появат навсякъде, лека полека прогресът ще си пробива път дори и в нашия консервативен регион...Коментиран от #32
21:08 18.02.2021
32 Да питам добронамерено
До коментар #31 от "Гошко":
Браво колега, със здраве да си го ползваш още десетки а защо не и стотици хиляди километри!Колко ватчаса ти е батерията? Може да кажеш и колко волта и амперчаса е, а аз съм ще сметна?
Колко ти е пробега с едно зареждане и колко комплекта батерии си сменял досега?
21:20 18.02.2021
33 Акции
До коментар #21 от "Жорка":
Спекулациите с акции са си едно, реалните произвеждащи фабрики са нещо съвсем друго. Тесла има кусури още, но се развиват с много бързи темпове. В момента, в който изкарат работещо автономно управление: game over!Коментиран от #35
21:28 18.02.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Анонимен
До коментар #33 от "Акции":
Нали вече новия Роудстър щял да лети - във въздуха ще е много по-лесно автономното управление . Няма пешеходци , велосипедисти и т.н. . Явно него чакат да излезе .Като ви чета възторжените коментари за Тесла да ви попитам - родителите ви казаха ли ви вече кой всъщност е Дядо Коледа ?
Коментиран от #39, #41
22:25 18.02.2021
36 анти зелен
22:27 18.02.2021
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Селянин
До коментар #27 от "Мн гот!":
И мен така ме гледат и питат като запретна прасето наместо магарето у каруцата , па кво ?22:30 18.02.2021
39 домакин
До коментар #35 от "Анонимен":
Питай оня непрокопсаник гостенинааа!22:31 18.02.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 А ти очевидно вярваш в мармотите
До коментар #35 от "Анонимен":
Какво става завиват ли шоколад в станиол? От него ли ползваш за станиоловите шапки?Кажи ми поне една фирма която да разполага с по-голям производствен капацитет за електромобили и батерии за тях в световен мащаб в сравнение с Тесла, след като не вярваш в това? Вярата ти няма да намали броя на заводите на Тесла, нито производствения им капацитет.
08:15 19.02.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Гост
12:31 19.02.2021
44 Жорката за Теслите
15:01 19.02.2021
45 Жорката за миризмите
15:05 19.02.2021
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 гост
15:26 19.02.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Шшшшшт
До коментар #48 от "Нищо ново под слънцето":
Той прост ти прави комплимент бе,ама от де акъл,за да осмислиш написаното.16:01 19.02.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 дада
17:41 19.02.2021
55 Жорката
08:01 20.02.2021