Обществената екологична организация GreenPease обвини Volkswagen, че е фалшифицирал резултатите от продажбите на електрически превозни средства през 2020 г. поради факта, че ... VW са продали голяма част от тези автомобили на себе си, пише изданието Spiegel. Това позволява на автомобилния гигант да намали размера на глобата за производство на неекологични автомобили.
Въпросът е, че от 2020 година насам Европа въведе строги стандарти за средните емисии на въглероден диоксид в атмосферата за цялата моделна гама на всеки автомобилен производител. Все още е възможно да се продават автомобили с високи емисии на CO2, но продажбите им трябва да бъдат балансирани със съразмерна продажба на електрически превозни средства с нулеви емисии или "зелени" хибриди, така че средната стойност да е нормална.
Много автомобилни производители не успяха да спазят строгия стандарт. За да избегнат или намалят размера на глобите, например, те платиха на Tesla за правото да поемат собствеността върху продажбите на техните електрически превозни средства, което не предизвика никакви правни претенции срещу тях.
Volkswagen също не отговаря на стандарта, но не много, в резултат на което глобата за него не беше много голяма. Според природозащитниците обаче 20.5% от всички електрически превозни средства и 21.7% от всички а хибриди са продадени от концерна или на свои дилъри, или на себе си. Става дума за 65 хиляди електрифицирани коли, които намаляват размера на глобата със 140 милиона евро.
Самата компания призна, че всички тези коли всъщност са продадени на дилъри или са влезли в корпоративния парк на автомобилния гигант. Volkswagen обаче настоява, че това е рутинна практика, а не начин да се избегне плащането на глоба.
Повечето от продадените електрически превозни средства идват от модели, които току-що са излезли на пазара през 2020 г. Съответно дилърите се нуждаят от тях, за да организират пробни шофирания. Освен това в групата Volkswagen работят 490 хиляди служители, така че корпоративните автопаркове наистина разполагат с много автомобили. Логично беше да ги актуализираме с нови електрически автомобили.
Тази корпорация трябва да бъде унищожена ...
-31 +30
Volkswagen започна да продава id3 през октомври и до декември вече са изпълнили всички първоначални заявки от клиенти. И това при положение, че производствата започна от ноември месец 2019 година и цяла година произвеждаха и трупаха на склад, защото имаха проблеми със софтуера.
А като се замисля че това трябваше да е убиеца на Tesla модел 3!
Коментиран от #17
-13 +31
Коментиран от #4
-3 +28
До коментар #3 от "Капитан Америка":
Щяха да правят фирма за споделени автомобили, на която да си продадат електромобилите, които не могат да продадат на крайни клиенти, за да си до изпълнят квотата, за да не плащат глоби.
По ирония на съдбата, заради технически проблеми, дори не успяха да произведат необходимите бройки, за да могат да си ги самопродадат.
Абсолютно завършени шмекери. То затова са на второ място в списъка на най-задлъжнелите компании в света. Като не говоря за автомобилни компании, а за компании въобще.
-6 +16
Коментиран от #6
-5 +14
До коментар #5 от "Капитал":
Това е по-добрия вариант за автомобилните производители. Ако не трябваше да плащат за замърсяване на цялата гама общо, а за всеки автомобил по отделно, мощните автомобили щяха да станат непродаваеми, а те точно от тях печелят. Иначе така би било по-справедливо. Който цапа повече да плаща повече.
Коментиран от #7
-1 +11
До коментар #6 от "Ооо, В грешка си":
Търсенето определя предлагането. Ако някой иска да кара 12 цилиндъра кола ми да му сложат приемно 5 хил.лв данък....Що ние трябва да пращаме за развитието на някакви технологии. От къде идват тез субсидии за ел.авомобили???Само схеми...
Коментиран от #9
-6 +10
-2 +15
До коментар #7 от "Капитал":
Мооже , ама ако иска да си кара 12 те цилиндъра на Луната , а не под носа на хората !! Та в тоя смисъл ако иска да кара такъв , да си включи ауспуха в цистерна и да си го диша после в гаража сам , на ЗАТВОРЕНИ врати !! Пък после да обяснява какво "плащал" !!!
Коментиран от #12, #14
-12 +7
-0 +16
До коментар #9 от "гост":
И аз така смятам- 12 цилиндровите авомобили (които сигурно са под 0,1% от авто парка в Европа) са виновни за климатичните промени, замърсяването, болестите и т.н. Като ги забранят всичко ще се оправи, сигурен съм!!!
-9 +15
-1 +14
До коментар #9 от "гост":
Абе норвежец, вярно ли е че при вас в Норвегия 12 цилиндровитв са забранени?
Коментиран от #24
-5 +6
До коментар #11 от "DrivingPleasure":
Ти пък защо реши, че един автомобил с ДВГ е по-висока технология от електромобил?
-6 +10
-4 +8
До коментар #2 от "Хайде сега си представете":
И на кои продават Тесла да видим.В Европа най-продаваната ел.кола е Рено Зоуи след нея е ФВ Ид.3 Тесла продава основно в Щатите и в Китай.Но си мисля че чайниците ще извадят скоро конкурент който ще залее китайският пазар и там ще изместят Тесла а само със Щатите Тесла ще стане като ГМ който от пръв производител 50-те и 60-те в Света фалира и го спасяваха с държавни средства повремето на Обама.
Коментиран от #22
-7 +7
Коментиран от #19
-5 +4
До коментар #18 от "Жорката":
Жоре голема глупост си казАл ама карай да върви
-3 +6
-3 +5
Коментиран от #33
-5 +4
-5 +7
До коментар #14 от "V12":
Ами че ти още ли не знаеш ? След едни 4 годинки само ще са забранени и ЕДНОцилиндровите даже , да не говорим за повече , хаха !! Ама като гледам как върви никой няма да чака още 4 години , още следващата пушилници ще се продават само за износ и то втора ръка , нови хич !!
Коментиран от #25
-7 +4
До коментар #24 от "гост":
И кой ще ги забрани.И как ще стане те тава.
Коментиран от #26, #28
-4 +5
До коментар #25 от "Смех":
С Евро 7!
-3 +3
Коментиран от #29, #30, #31, #38
-6 +3
До коментар #25 от "Смех":
Ами държавата Норвегия и го обяви още преди 2 години , ти и това ли не знаеш ?? От 2025 година в Норвегия се забранява продажба на автомобили с ДВГ !! Няма хибриди , няма мибриди ! А честито , скоро и у нас !!
Коментиран от #34, #37, #40, #42, #46, #53
-8 +2
До коментар #27 от "Мн гот!":
Кажи им цената на електричката и интереса ще изчезне моментално.
-2 +13
До коментар #27 от "Мн гот!":
Комплексът от село. Кво ме интересува дали някой ще ми хареса колата..
-1 +8
До коментар #27 от "Мн гот!":
И що точно id3? С Тесла не става ли? Или с Рено Зоуи? Само ще ти кажа, че мен още от 2010-та ме питат за електрическото колело, с което хвъркам из София "ей, к'во е т' ва, от къде е, как върви това чудо" и т.н. любопитство на хората, ама едва в последните 2-3 години гледам, че ми се появиха повечко колеги по ток. Преди години колегите ме подиграваха, че с това колело за никъде не съм бил, не, че ми дреме за хорското мнение, пък за 10 години му врътнах 40к км на колелцето, ако, че "не ставало". Та и с електроавтомобилите ще е така - сега питат, разпитват и зяпат първите "бели лястовици", а до 10 години ще се появат навсякъде, лека полека прогресът ще си пробива път дори и в нашия консервативен регион...
Коментиран от #32
-5 +5
До коментар #31 от "Гошко":
Браво колега, със здраве да си го ползваш още десетки а защо не и стотици хиляди километри!
Колко ватчаса ти е батерията? Може да кажеш и колко волта и амперчаса е, а аз съм ще сметна?
Колко ти е пробега с едно зареждане и колко комплекта батерии си сменял досега?
-0 +8
До коментар #21 от "Жорка":
Спекулациите с акции са си едно, реалните произвеждащи фабрики са нещо съвсем друго. Тесла има кусури още, но се развиват с много бързи темпове. В момента, в който изкарат работещо автономно управление: game over!
Коментиран от #35
-5 +3
До коментар #33 от "Акции":
Нали вече новия Роудстър щял да лети - във въздуха ще е много по-лесно автономното управление . Няма пешеходци , велосипедисти и т.н. . Явно него чакат да излезе .
Като ви чета възторжените коментари за Тесла да ви попитам - родителите ви казаха ли ви вече кой всъщност е Дядо Коледа ?
Коментиран от #39, #41
-2 +6
-1 +8
До коментар #27 от "Мн гот!":
И мен така ме гледат и питат като запретна прасето наместо магарето у каруцата , па кво ?
-0 +4
До коментар #35 от "Анонимен":
Питай оня непрокопсаник гостенинааа!
-1 +1
До коментар #35 от "Анонимен":
Какво става завиват ли шоколад в станиол? От него ли ползваш за станиоловите шапки?
Кажи ми поне една фирма която да разполага с по-голям производствен капацитет за електромобили и батерии за тях в световен мащаб в сравнение с Тесла, след като не вярваш в това? Вярата ти няма да намали броя на заводите на Тесла, нито производствения им капацитет.
-3 +1
-0 +4
-2 +4
-0 +4
-1 +1
До коментар #48 от "Нищо ново под слънцето":
Той прост ти прави комплимент бе,ама от де акъл,за да осмислиш написаното.
-0 +1
-0 +4
-0 +3