Изпълнителният директор на BMW AG Оливър Зипсе прогнозира предстоящ спад в темпа на растеж на акциите на Tesla, съобщава Bloomberg. В отговор на плана на американската марка за увеличаване на продажбите с 50 процента годишно, Зипсе заяви, че Tesla ще загуби лидерството си на пазара на електрически автомобили, който скоро ще бъде залят със "зелени" модели от други производители.
Миналата година Tesla е продала близо половин милион електрически автомобила, което е с 30 процента повече от година по-рано. Това е рекордна цифра за американска компания, която за пръв път излезе на печалба в края на годината. Съперниците обаче вече са на път: много големи марки планират да разширят присъствието си в сегмента на електрическите автомобили, включително Volkswagen, General Motors, Ford, Mercedes-Benz и BMW.
„Тесла трудно ще поддържа текущия темп на растеж, тъй като останалата част от индустрията върви напред с увереност“, казва Зипсе. Що се отнася до самото BMW, баварската компания планира да пусне девет нови модела с нулеви емисии до 2030 година. През следващите години към електрическата линия ще се присъедини кросоувър, базиран на X1 - iX1 и новите електрически автомобили i5 и i7, които ще станат флагмани.
Прогнозата на ръководителя на баварската марка съвпадна с един от най-бързите спадове на акциите на Tesla след включването ѝ в индекса S&P 500 през ноември миналата година. Във вторник стойността на ценните книжа на американската компания понижиха нивата си с почти 18 процента и в момента се търуват на цени от 730 долара за акция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Muncho
Коментиран от #9
10:16 26.02.2021
2 Абеее до нас има един
..........
10:16 26.02.2021
3 Boxer 3.0
По-скоро звучи , като пожелание.
Коментиран от #4, #10
10:35 26.02.2021
4 Ключовата дума с големи букви
До коментар #3 от "Boxer 3.0":
"Съперниците обаче вече са на път: много големи марки ПЛАНИРАТ да разширят присъствието си в сегмента на електрическите автомобили, включително Volkswagen, General Motors, Ford, Mercedes-Benz и BMW."Останалите докато планират, Тесла произвежда и продава и не мисли да спира.
Коментиран от #7
10:37 26.02.2021
5 Още един шеф който признава
10:48 26.02.2021
6 FenBG
Коментиран от #12, #14, #18
10:50 26.02.2021
7 Гост
До коментар #4 от "Ключовата дума с големи букви":
Колкото по-малко коли с двг се продават, толкова по-малко квоти ще продава Тесла. Толкова по-малко приходи. Тя нама печалба от колите си, а скоро ще чака само на тях. Тежко и горко тогава.Коментиран от #13, #15
10:50 26.02.2021
8 Мнение
10:52 26.02.2021
9 гост
До коментар #1 от "Muncho":
Точно това щях да кажа , изпадналите немци още си въобразяват , че света не диша в очакване те да си пуснат "безценните" модели , за да си ги купят , без значение има ли по-добри от тях ! Само че много скоро ще се сблъска с реалността , както вече се случи с ВАГ !! И после ще четем за съвсем "законните"" продажби със стотици хиляди на собствените им дилъри , хахахаххаха !!Коментиран от #19, #20
11:27 26.02.2021
10 гост
До коментар #3 от "Boxer 3.0":
Е как , той има суперсигурен купувач на "невероятните" бмв-та , собствените му дилъри , хахахах !! Обаче след втората година на такива "продажби" кво праим , духаме супата като Фолксваген и Порше ! ХАхахаха !!11:32 26.02.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Неправилно задаваш въпроса
До коментар #6 от "FenBG":
Правилният въпрос е, кой ще си купи Volkswagen с постоянни бъгове, който е по-малък и по маломощен от Тесла, много по-бавен е и като максимална скорост и като ускорение, има по-малка батерия, но за сметка на това се нуждае от 50% повече енергия за да измине 100 километра, въпреки по-ниското си тегло и размери, зарежда се три пъти по-бавно, но за сметка на това е на почти същата цена?Сега Тесла модел 3 се внася от Щатите и е доста по-скъп, и въпреки това се продава много добре. Представи си когато Тесла модел У започна да се произвежда в Берлин и е с по-ниска цена, как ще се продава.
Коментиран от #24
11:41 26.02.2021
13 Никой не очаква печалби от Tesla
До коментар #7 от "Гост":
Обикновено при главна цел разширяване на пазарния дял и производството никой не очаква печалби. Самия факт че по някакъв начин Тесла печели, е аплодиран от стогодишните, а вие тук продължавайте да си лаете и виете. Както виждаш, Тесла си намира начин да печели било то и от биткойни и продължава да мачка.11:45 26.02.2021
14 гост
До коментар #6 от "FenBG":
Понеже пак ме изтриха за няма нищо , да повторя !! Миналата година имаше един случай , когато Тесла пусна временно безплатно зареждане за всички нови продажби !! И познай какво стана , само за две седмици продажбите скочиха не двойно , а тройно !!! А сега си представи това нещо не временно , а постоянно , примерно безплатно зареждане за 15 000 км годишно (колкото е средния пробег в Европа) на най-голямата и бърза мрежа в Европа , тази на Тесла !!! С какво ще му отговори тоя "мечтател" , като БМВ няма пукнато зарядно и няма да има , не ами преговарят да зареждат на зарядните на Тесла ??? А това е напълно изпълнимо за Тесла , ще го компенсират само от останалите продажби на суперчарджърите ! Ами с батериите кво праим ?? Като те сега нямат бройки , а се канят да увеличават бройките в пъти , а заводите , дето трябва да ги произведат са още на хартия ?? Тая криза сега с чиповете ще им се види майтап , като опрат до тази за батерии още тая или следващата година !! А кой си е осигурил батерии за в пъти повече бройки , май Тесла , а , хахахах !!!12:01 26.02.2021
15 123
До коментар #7 от "Гост":
Да, ама само ти от коментиращите имаш представа, какво си написал. Този умник, който ти е отговорил няма идея какво искаш да му кажеш. И на мен ми се струва, че при положение на постоянни загуби и намаляване на интереса, респективно цената на емисиите, скоро съвсем ще потънат. Още повече, че не са много хард феновете склонни да платят 200 000 лева за тесла, при положение, че вече има доста приятни алтернативи за 60-70 000 лева. В Норвегия тази година сривът на тесла става все по-очевиден.Коментиран от #17
12:05 26.02.2021
16 Този май обърна плочата
Баварците смятат, че все още е прекалено рано за пускането на суперкола, която да стане част от спортната М-гама на марката. В BMW са на мнение, че е напълно във възможностите на компанията да бъде направен седан, който да се конкурира с моделите на Tesla или на новата компания Faraday Future, но подобен проект не влиза в приоритетите на марката.Вместо това концернът BMW ще се съсредоточи върху разработката на икономични автомобили, които да помогнат за максималното намаляване на нивата СО2 на моделите на марката като цяло. За да се впишат в новите екологични изисквания, баварците планират през 2025 г. около 20% от гамата предлагани модели да се състои от коли на ток.Първите два такива модели ще бъдат хечбекът Mini и новата генерация на кросоувъра BMW X3. Работи се и върху проекта iNext, който трябва да създаде нов флагман на марката, оборудван с пълноценен автопилот. Предстои появата и на втората генерация на i3, която ще предлага по-голям пробег с едно зареждане. Той ще бъде постигнат благодарение на използването на бензинов старт-генератор.Основният пазар на BMW за електромобили и хибриди в момента е американският щат Калифорния, а също така и Норвегия. Следват Германия, Холандия и Франция, а голям потенциал показва и Китай.
12:05 26.02.2021
17 А ти май не разбираш
До коментар #15 от "123":
Тесла няма остра нужда от тези пари? Дали ще е на печалба или не, не от чак такова значение, защото никой от инвеститорите в Тесла не очаква дивиденти от печалбата, защото такива никога не е имало, няма и в близките години няма и да има. Дивиденти ще се изплащат чак когато компанията спре да се разраства, което според общото мнение няма да е в близките 10 години. Не го слушай този от BMW, на него това му е работата. Дори него ако слушаш, но четеш между редовете, той не казва че Тесла ще спре да се разраства, а че няма да се разраства толкова агресивно и надали ще постигне 50% ръст. Лично аз залагам, че тази година ръстът ще е над 50%. Ти как мислиш? дали ще успеят да продадат 750 хиляди бройки?Коментиран от #23, #33
12:15 26.02.2021
18 Специалиста
До коментар #6 от "FenBG":
Ами като например, това! Тесла има СОБСТВЕНИ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ, като по този начин могат независимо да определят цените и да мачкат конкуренцията с по-ниски цени на зарядни! Другите бързи зарядни са скъпи! ФВ или БМВ не смятат да си градят собствени зарядни, а обща платформа Йонити, на които цените даже и с абонамент са доста по-скъпи от Тесла!12:22 26.02.2021
19 Майстор сръчко
До коментар #9 от "гост":
Чудя се колко точно изпаднала трябва да е една марка(Тесла),за да си поръчва откровено невежи клакьори като теб.Кое по-точно и е качественото на Тесла-разпадащите се пластмаси.Това го няма дори при ТАТА13:16 26.02.2021
20 Майстор сръчко
До коментар #9 от "гост":
Чудя се колко точно изпаднала трябва да е една марка(Тесла),за да си поръчва откровено невежи клакьори като теб.Кое по-точно и е качественото на Тесла-разпадащите се пластмаси.Това го няма дори при ТАТА13:23 26.02.2021
21 Амммм
Коментиран от #25
13:45 26.02.2021
22 Милен
14:10 26.02.2021
23 123
До коментар #17 от "А ти май не разбираш":
Не, не мисля. А акционерите на тесла изобщо не ме интересуват. Те никога няма да получат дивидент вероятно. Така или иначе до сега те са разчитали само на ръста на цената на акциите, които се надуват с мейдийни балони. Купуваш на 300 долара, Мъск обявява, че изпраща модел 3 на Уран и цената става 600 долара. Продаваш бързо на някой бълък и си щастлив. А иначе тесла до сега не е спечелила нито една стотинка от продаден автомобил. Всъщност е генерирала минуси за последните 13-14 години, от както я има. Има някакъв малък шанс да се увеличат малко продажбите, защото измислените регулации набутаха някои държави да минават на силно замърсяващите електрически коли, пробутвайки ни ги за екологични. Но, на фона на повече от 50-100 модела пуснати на пазара от края на миналата и през тази година, естествения монопол на тесла вече го няма. Истинските компании ще я смажат. А и нали разбираш, че пазарната капиталация няма нищо общо с реалния размер на активите, които релевират с разрастването за което говориш. Трите завода я струват 4-5 млрд. долара, я не.Коментиран от #26, #41
14:19 26.02.2021
24 Ханс
До коментар #12 от "Неправилно задаваш въпроса":
Освен по ниската цена се очаква и да се повиши качеството на произвежданите в Берлин автомобили.14:19 26.02.2021
25 123
До коментар #21 от "Амммм":
Ха, ха, това наистина ме разсмя. Да немско кочество - мейд фром Мюмюн, Али и Мехмед. Все чисти арийци с прекрасни технически познания и хигиена.Коментиран от #28
14:26 26.02.2021
26 Пак нищо не каза
До коментар #23 от "123":
Всичко което казваш е вярно. Но не отговори на въпроса. Ще може ли Тесла да направим 750 000 продажби тази година или няма да може? Защото няма никакво значение колко завода и колко модела имаш ,ако не можеш да ги продаваш. Миналия месец имаше статия, то всъщност не беше статия, а рекламен материал колко велика фирма е Volkswagen, 99% сигурно, че е платена публикация в която се похвалиха, че имат производствен капацитет за 900 хиляди броя електромобили годишно. Странно защо тогава продадоха само 150 хиляди, като целия Фолксваген груп продаде общо 240 000 електромобила. Два пъти по-малко от Тесла. Само Тесла модел 3 имаше 365 хиляди продажби през 2020 година.Пак питам. Ще успее ли теста да продаде 750 хиляди електромобила тази година или шефа на BMW ще се окаже прав и продажбите ще спаднат?
14:31 26.02.2021
27 Гост
Коментиран от #32
14:44 26.02.2021
28 Хахахаха
До коментар #25 от "123":
От там са "качествените" коли които се ползват в България! Или те вече не произвеждат в Германия?15:09 26.02.2021
29 Пламен Николов
15:09 26.02.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Ала бала
16:24 26.02.2021
32 Кога ли си разбирал от цифри
До коментар #27 от "Гост":
Я погледни при 50% ръст от 2015 година досега, колко автомобила трябва да произведе Тесла тази година? Колко милиона? А за 2025 година?Знам, че няма да ми дадеш цифри, но поне не се опитвай да лъжеш какво съм казал! Както миналата така и тази година, Tesla ще продаде повече отколкото би трябвало при 50% ръст. Тоест годишният ръст от 2015-а досега е по-голям от 50% годишно.
Коментиран от #35
16:27 26.02.2021
33 Гост
До коментар #17 от "А ти май не разбираш":
Ами разбира се. Че кой инвестира пари в някоя фирма, за да очаква печалби? Всички влагат там за да си загубят парите, нали така? Ставаш все по-смешен.Коментиран от #34
17:50 26.02.2021
34 Кой е смешния
До коментар #33 от "Гост":
Кой казва че инвеститорите не очакват печалби? Просто знаят че печалбите от спекулата са много по-високи отколкото печалбите от дивидентите някога ще бъдат. Какви дивиденти очакват хората които са инвестирали в биткойн? Каква е търговската дейност на биткойн?Казах ти че не разбираш от цифри. я кажи колко милиона съм казал, че трябва да произвеждат Тесла тази година? Намери ли вече какво съм казал, за да цитираш?
18:20 26.02.2021
35 Гост
До коментар #32 от "Кога ли си разбирал от цифри":
Защо смяташ по 50%, тук не говорим какво са си заложили от Тесла, а какво си писал ти из този сайт. На няколко места твърдиш, че края на 2021 ще продават над милион годишно, така че сега не слизай на 750 хиляди, дръж си на думата . И удобно пропусна за търсенето и предлагането, защо 750, като капацитетът вече е повече.Коментиран от #36
19:42 26.02.2021
36 Цитирай?
До коментар #35 от "Гост":
Дай да видим какво съм писал? Че си спомням едни таблици по години, като почнеш от 2015 до 2025 година. Там срещу 2021 година стои по-малко от милион. Как не ти омръзна да лъжеш? Добре, че всички те познават вече и никой не ти вярва.Коментиран от #40
21:08 26.02.2021
37 Може ли
21:23 26.02.2021
38 TSLA
22:21 26.02.2021
39 Перо
Дали по този начин не я издигат в култ , не просто лидер , ами икона в автомобилната индустрия.
22:50 26.02.2021
40 Гост
До коментар #36 от "Цитирай?":
Виж си коментар 4 в статията "Tesla ще мине 1 млн. продажби през 2020", след това коментар 7 в статията "Tesla мина граница от 1млн. автомобила". И няма да са само тези, така че спри се, че взе да ставаш смешен.Коментиран от #46
22:54 26.02.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 хо хо хо
00:25 27.02.2021
43 гост
06:18 27.02.2021
44 гост
Коментиран от #45
06:22 27.02.2021
45 Turbo
До коментар #44 от "гост":
Теслата ти е на рафта в мазето на панелката.08:07 27.02.2021
46 Носа ти е три метра, Пинокио
До коментар #40 от "Гост":
Това което си дал са коментари на гост. С този Ник не съм писал още отпреди никът Електрика, а дори с него не пиша от две години. Мое е шестото мнение което ще цитирам тук да видим, дали и днес може да ми отговориш:Ти зарежи друсаняка
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Кажи, кога някой от останалите автомобилни производители, ще произведе поне милион хибрида за да стигнат Тесла, че като гледам за милион електромобила ще трябва да чакат до 2025 година! И това при положение, че продават по десетки модели хибриди, а Тесла произвежда само три модела, като има представителства само в 5% от страните по света, а останалите марки имат представителства в почти всички държави по света, включително България, която е последна дупка на кавала за пазарите на автомобилната промишленост.
Коментиран от #12
10:35 10.03.2020
Коментиран от #47
09:58 27.02.2021
47 Гост
До коментар #46 от "Носа ти е три метра, Пинокио":
Нали затова пишеш с 100 ника, за да се правиш на луд после, кои били и не твои коментари. Всички те разбраха колко си смешен вече.Коментиран от #48
10:16 27.02.2021
48 Сега кажи, че Това не са мои твърдения
До коментар #47 от "Гост":
Тази табличка съм я качвал поне 10 пъти. Това е истинската геометрична прогресия при 50% годишен ръст на продажбите от 2015 година насам. Онзи същия за който казвате че е невъзможен. 100 пъти съм ви задавал въпроса, в коя година смятате че ще стане невъзможен. Досега отговор не съм получил, освен че не мога толкова бързо да построят толкова заводи, но от Тесла набързо ви опровергаха2015 50 000
2016 75 000
2017 112 500
2018 168 750
2019 253 125
2020 379 688
2021 569 531
2022 854 297
2023 1 281 445
2024 1 922 168
2025 2 883 252
2026 4 324 878
2027 6 487 317
2028 9 730 975
2029 14 596 463
2030 21 894 695
Коментиран от #49, #52
10:39 27.02.2021
49 Дизела
До коментар #48 от "Сега кажи, че Това не са мои твърдения":
Таблицата ти от лятото се различава много от тази,която виждам сега тук.Пак си гласиш опорките както на теб ти е удобно.Коментиран от #50
12:38 27.02.2021
50 Дай таблицата от лятото
До коментар #49 от "Дизела":
Тази е таблицата от 2015 до 2030 с 50% ръст на продажбите. Няма как да дам различна таблица за същите данни, защото всеки може да си ги сметне и сам. Я кажи каква друга таблица съм дал? Отново не си разбрал нещо, както винагиКоментиран от #51
12:47 27.02.2021
51 Дизела
До коментар #50 от "Дай таблицата от лятото":
2019г 367 5002020г 551 250
Сега включи стъкмистиката и си гласиш таблицата да ти излезе 50% ръст всяка година.Да ти напомня 2020г. ръста е само 36% 2021г. може да бъде по-малък.
Коментиран от #53
13:17 27.02.2021
52 Гост
До коментар #48 от "Сега кажи, че Това не са мои твърдения":
Ей пародия, преди няколко години като имаха ръст на малките продажби в проценти между 80-100% и ти си ги смяташе така всяка година. Сега видя, че не стана и свали на 50%. И продължаваш да се излагаш.Коментиран от #64
13:25 27.02.2021
53 Недей да вадиш думите от контекста
До коментар #51 от "Дизела":
Дай пълния цитат на мнението! Когато се говори за 50% в дългосрочен план, някоя година е повече някоя е по-малко. По-малкия ръст от миналата година ще се компенсира с по-голям ръст тази година и средно пак ще стане толкова в дългосрочен план. Вероятно това ми е била мисълта и в мнението което цитираш.Коментиран от #55, #56
13:39 27.02.2021
54 марсианец
13:41 27.02.2021
55 Дизела
До коментар #53 от "Недей да вадиш думите от контекста":
Пълният цитат "Тесла ще поддържа 50% ръст всяка година"Коментиран от #57
13:58 27.02.2021
56 Turbo
До коментар #53 от "Недей да вадиш думите от контекста":
И аз потвърждавам, тесльо ръст на производството на Тесла 50% всяка година!Коментиран от #58
17:05 27.02.2021
57 Ей Пинокио
До коментар #55 от "Дизела":
Коя е темата? Пак вадите думите извън контекста. Всяка година точно 50% са си ваши бълнувания. Виж за тази година мога да се обзаложа, че ще са повече от 50%, но вас ви е страх да кажете дали ще успее да продаде 750 хиляди или няма да може въпреки, че няколко пъти попитах.Точно както забравихте, Как се кълняхте, че за миналата година Тесла не може да произведе 500 хиляди бройки. дайте предположения колко ще продаде тази година, а аз ще си го копирам и ще ви подсетя, когато достигне тези бройки? Сега пак ще се започне едно увъртане, нали?
Коментиран от #59
17:30 27.02.2021
58 Има си хас да не потвърдиш
До коментар #56 от "Turbo":
Нали турбо дизел? Вие сте залепени като сиамски близнаци!17:31 27.02.2021
59 Дизела
До коментар #57 от "Ей Пинокио":
Не съм ти секретарка,търси си сам.Първите години Тесла имаха ръст повече от 50%.Не помня с кого точно си спорил,но опонента ти твърдеше,че колкото повече бройки произвежда Тесла толкова ръста ще намалява.Математика учил ли си,геометрична прогресия да ти говори нищо?.В началото Тесла държеше 80-100% ръст.Следващите години ръста падна до 50%,2020г. ръста е само 36%.Коментиран от #60
17:52 27.02.2021
60 Пълни глупости
До коментар #59 от "Дизела":
Ръстът през годините е почти еднакъв. Изключение е коронавирусната година. Ако не вярваш намери си продажбите по години и сравнявай. Не съм ти секретарка!И за доказателство колко са ти тъпи аргументите, миналата година Tesla произведе най-много бройки но само с 36% ръст, тази година колко ще е ръста на продажбите спрямо миналата година? По-малко от 36% ли по твоята логика? По-малко от 680 хиляди продажби? Това ли е твоя залог?
Давайте прогнозите де вече де 11-ти път питам? Или да очакваме спад на продажбите под половин милион, защото останалите ще изкарат десетки модели и никой вече няма да купува Тесла? Кажи колко 450 хиляди? Хайде готов съм да копирам и да ви напомням какви глупави прогнози сте правили и ще ви го натяквам, обещавам! Аз залагам на ръст над 50% запишете си го да видим кой ще познае!
Коментиран от #61
18:13 27.02.2021
61 Дизела
До коментар #60 от "Пълни глупости":
Обещанията на Мъск за производството на Тесла2018г. 500 хиляди -изпълнено 2020г.
2020г. 1 милион - кога ще стане не се знае,може би 2022г.
Произведени Тесла
2017г. 103 020 бр.
2018г. 244 920 бр. ръст 137%
2019г. 367 200 бр. ръст 49%
2020г. 499 550 бр. ръст 36%
2021г. не съм Нострадамус да правя предсказания.
Данните съм ги извадил от нета може да провериш.Кой аргументи са тъпи,моите или твоите?.Както виждаш ръста изобщо не е еднакъв и тая опорка ти падна.
Коментиран от #63
22:01 27.02.2021
62 К....
22:08 27.02.2021
63 Много хитър ще дойдеш?
До коментар #61 от "Дизела":
Ама не ти вървят номерата, като става въпрос за цифри. Пак вадиш цифрите от контекста. Защо пропусна ръста на продажбите през 2017 година? Ако очакваме и 2021 пак да последва ръст от 140% след миналогодишните 36, дали ще е прецедент?Година продажби ръст
2014 31655 55,94%
2015 50580 59,79%
2016 76230 50,71%
2017 101312 32,90%
2018 245240 142,06%
2019 367500 49,85%
2020 500000 36,05%
Коментиран от #67
00:16 28.02.2021
64 Я припомни, коя година е било
До коментар #52 от "Гост":
"Ей пародия, преди няколко години като имаха ръст на малките продажби в проценти между 80-100% и ти си ги смяташе така всяка година. Сега видя, че не стана и свали на 50%. И продължаваш да се излагаш."Я кажи сега кой се излага, като прочете предното мнение? Коя година в малките продажби ръста е бил 80-100%? Не разбра ли вече, че вашите предложения и реалността са две коренно различни понятия? Ръст над 60% има в една единствена година, когато продажби вече са ГОЛЕМИ.
Е не по-големи от ... поредната ти излагация! Ти си ГОЛЕМ!
Коментиран от #66
00:26 28.02.2021
65 Типичната кифла си
Като си нямаш лично мнение, какво точно отстояваш? Аз имам мнение, казвам го открито и се аргументирам. Няма никаква гаранция, че ще изляза прав, но си стоя зад думите. А ти си безличен. Поредния НЕ ЗНАМ КАК Е, НО ЗНАМ ЧЕ НЕ Е ТАКА!
Като нямаш лично мнение, и няма какво да кажеш, поне си мълчи, да не се излагаш!
Коментиран от #68
00:38 28.02.2021
66 Гост
До коментар #64 от "Я припомни, коя година е било":
Хаха, колкото и да разтягаш локуми няма да промени какво си писал, как точно си стоиш зад думите като си писал, че тази година ще са над милион сега се увърташ за 750 хиляди...последно колко ще са? Не че има значение, колкото продадат толкова, ама като вземе някое детенце да се пъне тук, дай малко по адекватно.Коментиран от #69
02:13 28.02.2021
67 Дизела
До коментар #63 от "Много хитър ще дойдеш?":
Сравни си числата в пост 48 и 63.Разликата е огромна.Има две години с под 50% и една над 100%.Статистика преди 2017 не съм търсил.Тази която съм представил е достатъчна за доказателства че лъжеш нагло Пинокио.Купи си трион и си подрежи носа че много порасна от лъжите ти.Може и с теслата да си го одялаш.Коментиран от #71
08:52 28.02.2021
68 Дизела
До коментар #65 от "Типичната кифла си":
Доставя ми удоволствие да те гледам как се напъваш и гърчиш.Доставя ми удоволствие непрекъснато да ти хващам лъжите.В спора от лятото твърдеше,че Тесла постига 50% ръст всяка година.Опонента ти те нарече тогава фурнаджииска лопата..Сега смени на 50% ръст средногодишно.Много ти отива този ник ползвай го.09:27 28.02.2021
69 Пак си скаран с числата
До коментар #66 от "Гост":
Милион е над 750 хиляди. Какво пречи и двете ми предположения да са верни? За милион е предположение, но за над 750 хиляди съм сигурен. Ето сега предположих и 140% ръст като възможен, което също е над 750 хиляди, но дори на мен тази вероятност ми се струва малко вероятна, въпреки че се е случвала преди.Ти обаче не казваш никакво число.
Нито песимистична прогноза нито оптимистична прогноза. Само празни приказки. Дори не каза повече ли ще продаде от тази година или по-малко? Ако нямаш мнение, макар и грешно, защо въобще пишеш не мога да разбера?
Коментиран от #70
09:31 28.02.2021
70 Дизела
До коментар #69 от "Пак си скаран с числата":
Ръст 2021г. ще има колко ще е не мога да прогнозирам.Зависи от това дали ще тръгнат лятото двата нови завода на Тесла.Не може да се прогнозира и търсенето на клиентите.Уравнение с много неизвестни.Коментиран от #73
09:50 28.02.2021
71 Сравни ги ти
До коментар #67 от "Дизела":
Нали точно затова ти направих таблицата за 50% ръст който беше обещан през 2015 година в дългосрочен план, още оттогава сте започнали да приказвате че 50% ръст може да се поддържа само първите две-три години според тази таблица направена още тогава. Как се движи Тесла в реалността спрямо планираната таблица през 2015-та? Нали всеки път задавам точно този въпрос, въпреки че вие не можете да го разберете? Както виждаш Тесла се движи много по-добре от планираното тогава, въпреки, че всеки път обяснявате, че много лесно се увеличавали малки продажби, но после ставало трудно. Обаче никой не ми отговори, през коя година според вас Тесла ще изпита трудност и ще изостане от прогнозата направена през 2015 година за 50% ръст до 2030 година? Хем е невъзможен, но пак нямате мнение, защото отново ще се изложите, ако го кажете на глас!Коментиран от #74
09:51 28.02.2021
72 Васил
09:58 28.02.2021
73 Нали затова е прогноза
До коментар #70 от "Дизела":
Защото има неизвестни. Кажи най-оптимистичната си прогноза. Колко според тебе е най-голямата цифра, която може да постигне Тесла? До края на годината производственият капацитет ще е над милион, така че въобще не го намесвай. Дори да тръгнат двата нови завода, до края на тази година няма да постигнат кой знае какви обеми за да зависят продажбите от тях. хиляда пъти ви повтарям че продажбите не зависят от производствения капацитет, а от търсенето. Давай цифрата? Моите предположения са от 750 хиляди до милион, като второто е малко вероятно, но възможно, ако има търсене. Напълно вероятно е и да сгреша, но поне имам мнение. Много е лесно да кажеш че някой е сгрешил, А ти си безгрешен. И как ще сгрешиш като никога нищо не казваш, а само търсиш грешките на другите. Човек без мнение не може да сгреши, а ти си точно такъв безгрешник.10:00 28.02.2021
74 Дизела
До коментар #71 от "Сравни ги ти":
Правиш ли разлика между средногодишен ръст в пост 48 и годишен ръст в пост 63?Явно не.Ти твърдеше за ръст от 50% всяка година.Не за среден.Коментиран от #76
10:05 28.02.2021
75 Типичната кифла си
Е щом ти харесва този Ник, ще го използвам всеки път, когато се обръщам към тебе, кифичке.
Та да се върнем на въпроса. Ето ти мнение от 2016 година, още преди да съществуват никовете електрика и антиелектрика, където споменавам за този прословут планиран 50% ръст годишно. Това че ви е кратка паметта и че не можете да разбирате написаното си е лично ваш проблем:
До коментар #50 от "Гост":
За да се върнем все пак на темата , за три години Тесла надмина всички "велики", " премиум" стогодишни производители и продължава да регистрира над 50% ръст годишно с един модел , а след още три и с още два нови модела ще продава повече от всички тях заедно и то със собствени батерии които са най-дефицитната стока за електромобилите и никой от другите няма шанс да има собствено производство в близките 5-7 години , да не говорим ,че чак тогава се очаква евентуално (но не сигурно) да започнат да представят първите си съответни модели , а кога ще ги продават никой не знае . Преди няколко дни един руски политик каза "ерата на петрола свърши и Русия проспа момента " . Мисля , че много скоро ще чуем от някой немски политик "ерата на ДВГ свърши и Германия проспа момента "
13:50 15.02.2016
10:09 28.02.2021
76 Ставаш смешен
До коментар #74 от "Дизела":
Какво искаш да кажеш? Какво се очакваше да направи Тесла през 2017 година, когато направи 140% ръст? Когато стигнат планираните 50% продажби, да затворят заводите и да чакат започването на следващата година? Наистина започна да ставаш смешен с опорните си точки. За Тесла е важно дали се движи преди или след плануваното, за да постигне целта си от 20 милиона продажби през 2030 година заложена още през 2015 година. Това е основният въпрос който ви задавам. Пак питам. През коя година ще се задъхат, че от пет години едно и също повтаряте. Как 50% ръст бил възможен само в началото. В пост 48a Плана от 2015 година , в пост 63 реалното представяне до момента по години. Имаш ли мнение по въпроса? Както виждаш, Тесла вече произвежда два пъти повече от porsche, но не вижда затруднения с изпълнението на плана. Кога ще се задъха, бъди смел, рискувай като мъж, а не се дръж като кифла както дизела и си кажи предположението? Той поне си призна че е кифла и няма да каже предположение. Всеки сам си избира какъв да е и аз ще уважа решението му, щом така му харесва.Коментиран от #77
10:17 28.02.2021
77 Дизела
До коментар #76 от "Ставаш смешен":
Провери първо какво значи "кифла" преди да използваш думата,цъврул?Свършиха ти аргументтите и започна типично по тесларски да обиждаш.Местя си го в другия крачол тесльо.Коментиран от #78, #79
10:30 28.02.2021
78 Типичната кифла си
До коментар #77 от "Дизела":
Чакай малко. Кой пожела да използвам този ник когато се обръщам към него защото му харесвал? Да цитирам ли или сам ще си спомниш? Хората са казали "внимавай какво си пожелаваш"!Сори не се стърпях за Ника (няма да го ползвам повече), но очевидно четеш с предразсъдъци и дори не виждаш написаното, като това за кифлата е поредното доказателство. Очевидно е че не си видял "си" в края на ника, точно както не успяваш да разбереш смисъла на написаното за 50% ръст, за който пиша вече шеста година подред.
Онова за мнението обаче си важи с пълна сила. Имаш ли мнение по въпроса или не? Ако нямаш собствено мнение, за какво въобще пишеш по въпроса?
Коментиран от #80
10:52 28.02.2021
79 Също така
До коментар #77 от "Дизела":
Ми се иска да чуя мнението ти за цитата от 2016 година в пост 75. Освен за 50-те процента ръст, който очевидно съм познал, кое от всичко написано тогава вече не се е сбъднало? След като тогава съм познал Какво ще се случи след 4-5 години, Дали пък не е вероятно отново да позная, какво ще се случи след още 4-5 години?10:58 28.02.2021
80 Дизела
До коментар #78 от "Типичната кифла си":
Ползвай каквото си искаш не ми пречи,защото съм много далече от кифла.Нещо което не е верно не ме обижда местя си го в другия крачол.Посочи ми източника на цитата от 2016 г след като го прочета ще коментирам.11:16 28.02.2021
81 Липса на доверие?
https://m.fakti.bg/avto/173058-tesla-model-s-lider-pri-luksoznite-v-amerika
51 мнение
Както виждаш, писано е през 2016 година и не мога да го променя. Така че всички лъжи, че сега съм ги измислил тези 50% са чиста инсинуация. Може и по-рано да съм го споменавал, но не ми се ровеше повече. Този цитат ми се стори най-подходящ, защото е пророчество и за други неща, които вече се случиха.
Коментиран от #82, #83
11:29 28.02.2021
82 Гост
До коментар #81 от "Липса на доверие?":
Локум кой тук го засяга вкл. и теб колко ще продаде Тесла или някоя друга компания. Смешното е, че сипеш лъжи и едни цифри от въздуха в хиляди коментари и после, което ти угодно ето видяхте ли, а което не.. това не е мой коментар. Пълен смешник си пич, а най жалкото, че убеждаваш всички кое е най доброто, а ти дори не си се докосвал до него, няма и да се докоснеш.12:02 28.02.2021
83 Дизела
До коментар #81 от "Липса на доверие?":
Толкова пъти те хващам да лъжеш,за какво доверие ми говориш.Проверявам всичко.Намерих статията и пак те хващам да лъжеш.Пост 51 .....продължава да регистрира над 50% ръст ГОДИШНО с един модел.............. със собствени батерии...Виждам годишно,а не средногодишно.За ръст над 50% е вярно 2014г 55% 2015 59% .Тесла все още няма собствени батерии,а сглобява клетки от Панасоник.В един коментар виждам 2 лъжи.
12:24 28.02.2021
84 Дизела
Коментиран от #85, #86
12:51 28.02.2021
85 Разбира се че ще има разлики
До коментар #84 от "Дизела":
Защото много удобно пропускаш 140% ръст, който компенсира годините с по-малък ръст. Пак питам. В коя година от таблицата в пост 48 , Тесла ще изостане от Плана, за да не постигне 20 милиона продажби през 2030 година? Засега е по-напред, въпреки че две години е била под 50%. Както виждаш дори Илон Мъск изтегли 20 милиона продажби през 2028 година а не през 2030-та.Омръзна ми да обяснявате как моето мнение не е вярно, но в същото време вие нямате мнение.
Коя година Тесла ще изостане от Плана?
Коя година Тесла ще изостане от Плана?
Коя година Тесла ще изостане от Плана?
понеже четете през ред го написах три пъти дано поне веднъж да прочетете този въпрос, да се сетят да му отговорите?
13:41 28.02.2021
86 И още един въпрос
До коментар #84 от "Дизела":
Нали твърдяхте, че в началото само Тесла имала големи ръстове на продажбите по 80 -100 процента годишно, а после всяка година ръстът на продажбите падал и оттук нататък щял само да пада? Това вярно ли е все още или вече си променихте мнението? Как ще коментираш 30% ръст на продажбите през 2017-та, последван от 140% ръст на продажбите през 2018?На това ли му казвате спад?
Колко ще е спадът през 2021 година. Пак нямате мнение. Кажете го както виждаш може да си го смените по всяко време, както винаги правите когато по изключение дадете някаква цифра и се окаже невярна.
Коментиран от #87
13:47 28.02.2021
87 Дизела
До коментар #86 от "И още един въпрос":
А ти как ще коментираш факта след ръста от 140% през 2018г. следва спад на ръста през 2019г. на 49% и спад на ръста през 2020г. 36% ?Тенденцията през последните две години е надолу.Как мислиш,дали ръста 2021г. няма да е под 36%?16:48 28.02.2021
88 Напълно логично е
Само за декември, Тесла имаше 90 000 продажби. Дали ако беше работила двата месеца, нямаше да постигне 550 000 продажби съответстващи на 50% ръст? Как мислиш? Тази година ще постигне ли 50%? Защо мълчиш? Кажи си мнението или нямаш?
Такъв проблем виждаш, ако ръста е стъпаловиден, а не линеен с точно 50%? Ако една година е 30%, а на другата 150, това ще попречи ли на Тесла да стане световен лидер в продажбите на автомобили след десетина години? Прекалено много се задълбаваш в детайли и подробности и пропускаш важното!
Точно затова и една
17:40 28.02.2021
89 Напълно логично е
Точно затова и една прогноза не можеш да направиш само за 10 месеца напред, а се опитваш да разбереш какво ти говоря за след 10 години. Няма да разбереш по понятни причини!
Работиш с емоции, а не с факти. Вярвай в каквото искаш. Аз бях дотук. Воденето на дискусия с хора без лично мнение е пълна загуба на време! Да ти дори не знаеш дали Тесла ще има ръст или спад на продажбите тази година, да не говорим за конкретна цифра. Мненията са ти безлични! Приятна вечер и не ме занимавай с глупости повече, докато не си изградиш собствено мнение!
Коментиран от #90
17:44 28.02.2021
90 Дизела
До коментар #89 от "Напълно логично е":
То пък много желаещи да спорят с теб.Не желая да правя прогнози.Откъде да знам дали Тесла ще има ръст или спад, не съм гадател?Ти си специалист по прогнозите,които не се сбъдват!Коментиран от #92
17:55 28.02.2021
91 Ти да видиш! Не се сбъдват?
Никой не инвестира повече ресурси за електрифициране от Volkswagen Group, казва шефът на германския гигант Херберт Дийс. Той споделя, че компанията обмисля да похарчи около 73 млрд. евро през следващите пет години за захранване на батерии и дигитализация. "Сега конкуренцията взема същите решения", отбелязва Дийс, загатвайки за обещанията на конкурентите си.
Сред компаниите от старата гилдия VW определено е на шофьорската седалка. Една пета от колите, които продава, ще бъдат електрически до 2025 г. Някои анализатори мислят, че дотогава компанията ще произвежда повече коли от настоящия пазарен лидер Tesla. Дийс е по-предпазлив. Преди година той беше уверен, че фирмата му ще води света на електрическите автомобили след 10 години. Сега не е толкова сигурен и признава, че покачващата се цена на акциите на Tesla й дават ресурси за бърз растеж. Въпреки че преговорите на Apple с автомобилни производители като Hyundai и Nissan се провалиха, очевидният интерес на технологичния гигант към iCar може да го превърне в сила, която трябва да бъде вземана предвид, признава Дийс.
Коментиран от #93
19:59 28.02.2021
92 Да повторя
До коментар #90 от "Дизела":
Някои анализатори мислят, че дотогава компанията ще произвежда повече коли от настоящия пазарен лидер Tesla. Дийс е по-предпазлив. ПРЕДИ ГОДИНА ТОЙ БЕШЕ УВЕРЕН, че фирмата му ще води света на електрическите автомобили след 10 години. Сега НЕ Е ТОЛКОВА СИГУРЕН И ПРИЗНАВА, че покачващата се цена на акциите на Tesla й ДАВАТ РЕСУРСИ ЗА БЪРЗ РАСТЕЖ.Ама какво ли разбира този от автомобилен бизнес, нали? Той е някакъв трол, на когото Тесла плаща да говори, че ще продължат да са пазарен лидер и след 10 години, тоест 2031 година. Ако не знаеш кой е Дийс, провери в интернет и си помисли каква е ползата му да лъже? Просто е реалист като мен. Пред Тесла вече няма препятствия, като преди. Имат и парите и технологиите. При това имат НЕОГРАНИЧЕН финансов ресурс за разрастване, за разлика от останалите, които имат огромни дългове.
20:09 28.02.2021
93 Дизела
До коментар #91 от "Ти да видиш! Не се сбъдват?":
Тези новини съм ги чел в нета.Всеки се прави на пророк,дали предсказанието ще се случи гаранции няма.Аз се замислям с какво да сменя дизела.Ползвам лекотоварни коли от типа на Фолксваген Кади и Пежо Партнер.Мисля един лекотоварен плъгин хибрид ще ми свърши добра работа.Може и на метан.21:11 28.02.2021
94 Дрън-дрън
26 февруари 2021 10:27
"
Както виждаш и за тебе ще има ДВГ, ЗАЩОТО ОТ VOLKSWAGEN НЯМА ДА МОГАТ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ ЧАК ТОЛКОВА МНОГО ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, КОЛКОТО ИМ СЕ ИСКАШЕ!
Коментиран от #95
21:22 28.02.2021
95 Дизела
До коментар #94 от "Дрън-дрън":
А бе познал си вятър.Прочел си го някъде и си копирал изказването.Само да ти подам темата и почваш да цитираш и копираш от нета.Нали ти чета писанията от години.Коментиран от #96
21:29 28.02.2021
96 Въпросът е
До коментар #95 от "Дизела":
Откъде съм го копирал преди 5 години през 2016 година? Тогава всички обясняваха, как Тесла ще фалира в момента в който те пуснат своите модели, които щели да бъдат с много по-добри параметри от Тесла и на много по-добра цена.Тесла била нишов производител и такава щяла да остане, защото те цял век изграждали своите производствени мощности и градили вериги за доставки, а Тесла нямала толкова време, нито средства да постигне това.
Коментиран от #97
22:56 28.02.2021
97 Turbo
До коментар #96 от "Въпросът е":
Ти нещо взе да се вземаш много на сериозно.Стана визионер, правиш дългосрочни прогнози за бъдещето.Нещо като българския вариант на гуруто ти свети Илон Мъск.Повтаряш като папагал каквото си прочел в нета и го представяш като твои идеи.Коментиран от #98
09:17 01.03.2021
98 В нета пише всичко
До коментар #97 от "Turbo":
Включително, че земята е плоска. Някои като вас дори вярват в това. Както вярват, че все още масово ще се продава ДВГ след 2030 година или че въглищните не централи ще работят до 2050 година, въпреки че всеки който има критично мислене е наясно, че нямат с никакви шансове за работа след 2025 година.Също така вярват, че нова атомна централа може да предложи ток на ниска цена. Че след няколко години ще караме на водород и куп подобни глупости, на които вярвате и цитирате.
Хайде сега ми намери през 2016 година, Какво е било всеобщото мнение за бъдещето на Тесла? А за бъдещето на електромобилите? Дали тогава съвпадаше с моето? Всички обясняваха как Тесла ще фалира или ще бъде купена от стогодишните до една-две години. Всички обясняваха как този бизнес модел е балон, който ще изгърми всеки момент. Дали ти сега мислиш по същия начин, по който си мислил през 2016-та по отношение на Tesla и електромобилите? Аз ДА. Все още си държа на думите от 2016 година, повечето от които се сбъднаха. А вашите прогнози?
10:14 01.03.2021
99 Учуден
16:34 01.03.2021
100 Илон
Съзтезанието е кой ще бъде номер 2 след тесла.....
VW групата ще са в топ 5, където ще са още 2 китайски е една корейска фирма.
Казах :)
20:58 01.03.2021
101 Стига
Коментиран от #102
05:07 02.03.2021
102 Turbo
До коментар #101 от "Стига":
Ти да не си сменил дрогата с нещо с ниско качество?3,5 мил. км. с колко смени на батериите ще го постигнеш?ДВГ ще се Упре на всека електричка с пробег до 400 км с едно зареждане и живот на батерията до 400 хил. км.Коментиран от #103
09:08 02.03.2021
103 Продължаваш да лъжеш
До коментар #102 от "Turbo":
Ето ти една Тесла от 2013 година, която вече е на милион и триста хиляди километра, като батерията е сменяна на 470 хиляди километра с употребявана батерия. До 320 хиляди километра са сменени три двигателя, но оттогава насам двигателя не е сменян и е вече на около милион километра.И това със старите батерии с 1000 цикъла на живот, които са с калпави клетки и имат смотано охлаждане, но както виждаш въпреки това изкарват повече от 1000 цикъла.
Всички тези недостатъци вече са отстранени. Новите батерии имат много по-добър топлинен мениджмънт, като се подгрява ти охлаждат с помощта на термопомпа, а клетките вече са с три поколения напред в сравнение с тази Тесла от клипа. В момента работи пилотната линия на четвъртото поколение, което ще започне да се произвежда в Берлин.
10:10 02.03.2021