Въпреки, че навсякъде по екстериора виждаме емблеми на Hyundai, то Ioniq официално се отдели като самостоятелна марка с дебюта на първия си електрически автомобил. Ioniq 5 е малък кросоувър с интересен дизайн и редица технологии.
Макар доста да ни прилича на обикновен хечбек, то от Ioniq поставят първият си модел в кросоувър сегмента. Дължината му е 4.63м, а междуосието е точно 3м. Височината от земята до тавана е равна на 1.6м, а ширината достига 1.89м.
Както може да видите и от снимките дизайна е доста различен от повечето автомобили на пътя. Линиите са остри, а елементи като арките на калниците са с интересен дизайн, присъщ повече за концептуален модел. Прибиращи се дръжки, фарове и стопове с интересна форма, както и опционалните камери вместо огледала ще отличават още повече Ioniq от другите автомобили на пътя.
Голямото междуосие позволява доста място в интериора, а равния под оставя място за краката, както в предната, така и в задната част. Централната конзола може да се мести заедно със седалките, което на практика осигурява свободно движение между двете предни седалки.
Впечатление правят двата 12-инчови дисплея, подобни на тези при Mercedes, които са монтирани пред водача и в средната част на таблото, а превключвател на скоростите, монтиран на кормилната колона също напомня на германската марка.
Ioniq 5 разполага с багажник с големина от 1600 литра при спуснати седалки и 531 литра, ако те са в нормално положение. Липсата на двигател с вътрешно горене позволява и място за багаж в предната част, което при версията със задно задвижване е 57 литра, а при тази с 4х4 е 24 литра.
Батериите са с големина от 58 кВч. или 72.6 кВч. и позволяват бързо зареждане, благодарение на 800 V архитектура, подобна на тази при Porsche Taycan. Това означава, че тя може да бъде заредена от 10 до 80 процента за 18 минути, при използването на 350 кВ. зарядно, а 5 минути зареждане ще бъдат достатъчни за пробег от 100км. При варианта със задно и по-голямата батерия, максималния пробег на Ioniq 5 е 480 км.
Ако изберете по-малката батерия, то може да я комбинирате с мотор, задвижващ задните гуми, който предлага 168 конски сили и 350 нютон метра, достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч. за 8.5 секунди. Възможно е и задвижване на четирите колела със задно разположен мотор със 161 конски сили и 350 нютона и предно разположен със 71 конски сили и 255 нютона, които дават сумарна максимална мощност от 232 конски сили и 605 нютон метра. При този вариант, ускорението до 100км/ч. е 6.1 секунди.
Спирайки се на по-голямата батерия и вариант за задно, мощността е 215 коня и 350 нютона, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 7.4 секунди. При варианта за задвижване на четирите колела, задните колела получават мотор с 208 коня и 350 нютона, а предните такъв с 94 коня и 255 нютона за сумарна мощност от 302 коня и 605 нютона. Ускорението в най-силната конфигурация бележи 5.2 секунди до 100км/ч.
Още една интересна функция на Ioniq 5 е че той може да бъде използван като генератор. Електромобилът осигурява 3.6 кВ от извод под седалката, а такъв във външната част на купето осигурява ток, дори когато колата е изключена.
Моделът ще се предлага официално на пазара по-късно тази година, а в следващите месеци очакваме премиерата на поне още два модела Ioniq, по-голямо SUV и луксозен седан.