17 Март, 2021 18:45 4 392 10

Ioniq 5 ще предлага соларни панели като опция

  • ioniq-
  • ioniq 5-
  • hyundai

Те ще осигуряват до 2000 километра годишно за кросоувъра

Ioniq 5 ще предлага соларни панели като опция - 1
Снимки: Ioniq

Ioniq 5 бе представен преди няколко седмици, като първият самостоятелен модел на марката, която се отдели от Hyundai. Както дизайнът, така и технологиите му са доста интересни, а както и тогава споменахме, Ioniq 5 ще може да бъде използван като източник на енергия.

Ioniq 5 ще предлага соларни панели като опция

Соларни панели, монтирани върху тавана на кросоувъра ще осигуряват енергия, която според корейската компания ще бъде достатъчна за около 5-6км в слънчеви дни. За съжаление те няма да позволяват пълно зареждане на батерията, но пък при хубаво време и постоянно слънце ще осигуряват до около 2000 километра годишно.

Ioniq 5 ще предлага соларни панели като опция

Друга полезна функция за която могат да бъдат използвани е именно тази за зареждане на други превозни средства на ток. Ако батерията на Ioniq e над 15%, той може да бъде използван като източник на енергия за други електромобили, електрически тротинетки, велосипеди и други.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 5-6км

    14 2 Отговор
    Ако могат да захранят климатика и стереото, докато колата е спряла, пак е добре.
  • 2 българина

    10 5 Отговор
    за северна европа, а тя е половината, тия слънчеви дни са 25 пр годишно, страшен ефект !!!!
  • 3 българина

    6 11 Отговор
    като почнат ел гиганти да правят и те сони самсунг хуауей и т.н. сиреч азия, немците ще увяхнат като лятно кокиче. бъдещето е на Азия, ес е умряла кочина
  • 4 Ivan S

    8 3 Отговор
    Мого е хубава, но е доста скъпа. Кона с голямата батерия отива 70 хилки. Отделно в БГ няма помощи никакви.
  • 5 S Class

    4 8 Отговор
    открийте разликите

    Коментиран от #7

  • 6 Компетентните

    7 3 Отговор
    Голямата разлика е че те вози за 1,5лв/100км. и не се казва Mercedes скапана класа.

    Коментиран от #10

  • 7 pffff

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "S Class":

    От ляво ти ли си?
  • 8 гост

    0 0 Отговор
    максимум 1квч на ден, това стига за бордовата електроника, диспей, вентилация, но не и за охлаждане, там са нужни киловати, не е случайно, че разумните производители минаха на термопомпа, малко по-скъпа е, но спестява много енергия спрямо обикновенните реотанчета, а това са съвременни коли. Представете си купе на Ес клас и двигател на заз, горе-долу това им представлява вентилацията на коли като фв, смарт и др. Подигравка е 30% от пробега да отива за топло/студено, защото фв са се стиснали за по-адекватна технология.
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    Въпреки това не е случайност, че Тесла не монтира такива. Първо това означава допълнително тегло, второ ефективността е ниска, понеже ъгълът е лош, трето доста по-скъпо е отколкото стъклото. Тесла затова е изградила зарядни станции, които черпят зелен ток от инсталации на солар сити. Проверете ги, сегашните покриви са по-евтини отколкото стандартен покрив след приспадане на генерирания ток. Защо да не монтираш панели под правилен ъгъл и да генерираш много повече ток, с който после да си заредиш колата?
  • 10 S Class

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Компетентните":

    1.5 лева ще гори само ако засиля в някоя стена със на братчеда X-класата