Въпреки, че навсякъде по екстериора виждаме емблеми на Hyundai, то Ioniq официално се отдели като самостоятелна марка с дебюта на първия си електрически автомобил. Ioniq 5 е малък кросоувър с интересен дизайн и редица технологии.
Макар доста да ни прилича на обикновен хечбек, то от Ioniq поставят първият си модел в кросоувър сегмента. Дължината му е 4.63м, а междуосието е точно 3м. Височината от земята до тавана е равна на 1.6м, а ширината достига 1.89м.
Както може да видите и от снимките дизайна е доста различен от повечето автомобили на пътя. Линиите са остри, а елементи като арките на калниците са с интересен дизайн, присъщ повече за концептуален модел. Прибиращи се дръжки, фарове и стопове с интересна форма, както и опционалните камери вместо огледала ще отличават още повече Ioniq от другите автомобили на пътя.
Голямото междуосие позволява доста място в интериора, а равния под оставя място за краката, както в предната, така и в задната част. Централната конзола може да се мести заедно със седалките, което на практика осигурява свободно движение между двете предни седалки.
Впечатление правят двата 12-инчови дисплея, подобни на тези при Mercedes, които са монтирани пред водача и в средната част на таблото, а превключвател на скоростите, монтиран на кормилната колона също напомня на германската марка.
Ioniq 5 разполага с багажник с големина от 1600 литра при спуснати седалки и 531 литра, ако те са в нормално положение. Липсата на двигател с вътрешно горене позволява и място за багаж в предната част, което при версията със задно задвижване е 57 литра, а при тази с 4х4 е 24 литра.
Батериите са с големина от 58 кВч. или 72.6 кВч. и позволяват бързо зареждане, благодарение на 800 V архитектура, подобна на тази при Porsche Taycan. Това означава, че тя може да бъде заредена от 10 до 80 процента за 18 минути, при използването на 350 кВ. зарядно, а 5 минути зареждане ще бъдат достатъчни за пробег от 100км. При варианта със задно и по-голямата батерия, максималния пробег на Ioniq 5 е 480 км.
Ако изберете по-малката батерия, то може да я комбинирате с мотор, задвижващ задните гуми, който предлага 168 конски сили и 350 нютон метра, достатъчни за ускорение от 0 до 100км/ч. за 8.5 секунди. Възможно е и задвижване на четирите колела със задно разположен мотор със 161 конски сили и 350 нютона и предно разположен със 71 конски сили и 255 нютона, които дават сумарна максимална мощност от 232 конски сили и 605 нютон метра. При този вариант, ускорението до 100км/ч. е 6.1 секунди.
Спирайки се на по-голямата батерия и вариант за задно, мощността е 215 коня и 350 нютона, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 за 7.4 секунди. При варианта за задвижване на четирите колела, задните колела получават мотор с 208 коня и 350 нютона, а предните такъв с 94 коня и 255 нютона за сумарна мощност от 302 коня и 605 нютона. Ускорението в най-силната конфигурация бележи 5.2 секунди до 100км/ч.
Още една интересна функция на Ioniq 5 е че той може да бъде използван като генератор. Електромобилът осигурява 3.6 кВ от извод под седалката, а такъв във външната част на купето осигурява ток, дори когато колата е изключена.
Моделът ще се предлага официално на пазара по-късно тази година, а в следващите месеци очакваме премиерата на поне още два модела Ioniq, по-голямо SUV и луксозен седан.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 5473
10:29 23.02.2021
3 Немците ще ядат чепа следващите10 години
10:31 23.02.2021
4 тарикату
10:38 23.02.2021
5 Факт!
10:39 23.02.2021
6 1234
Коментиран от #10
11:25 23.02.2021
7 Вихъра
Коментиран от #8
11:27 23.02.2021
8 Аха
До коментар #7 от "Вихъра":
И какво караш? Статистиката за България говори друго, но пък може да караш някакво Порше, което да доставя удоволствие! А защо мислиш, че електрическите не доставят удоволствие?11:53 23.02.2021
9 530d
До коментар #1 от "S Class":
а пък това е сглобката на тесла12:04 23.02.2021
10 Дрън-дрън
До коментар #6 от "1234":
Ако реалния пробег е 300 км и минаваш по 16000 км на година, ще трябва да я зареждаш веднъж на седмица. През лятото пробега ще е по-голям така че зареждането ще е още по-рядко.12:16 23.02.2021
11 Гост
12:36 23.02.2021
12 12345
Коментиран от #14, #16
14:00 23.02.2021
13 Нико
До коментар #1 от "S Class":
Само разгледай класациите за надеждност на автомобилите и няма да видиш Мерцедес в първата десетка. Пък си говори каквото искаш. Когато фактите говорят само идиотите спорят. Поздрави! :-*14:06 23.02.2021
14 Бъркаш
До коментар #12 от "12345":
Поклонниците на ДВГ мечтаят за вечни коли с ДВГ, а с тези новини им разваляте съня!14:12 23.02.2021
15 123
Коментиран от #25
14:24 23.02.2021
16 Чети между редовете
До коментар #12 от "12345":
Илон Мъск не каза че ще продава 20 милиона Tesla през 2028 година. Каза че ще осигури батерии за 20 милиона автомобили, което е нещо коренно различно. Като например "няма оправдание да не произвеждате поне 40 милиона автомобила през 2028 година. Ако не желаете, аз ще произведа поне половината от тях в световен мащаб през 2028 година"Направо им разби опорната точка на стогодишните на пух и прах. Хайде сега да обясняват как нямало търсене или нямало батерии. Ето затова харесвам е Илон Мъск, но бихме си купили електромобил от която и да е марка, стига да ни устройва като възможности и цена.
14:27 23.02.2021
17 Край
То и на деда ви му беше мъчно за каруцата с воловете -ама. Нема ги вече.
Коментиран от #20
14:32 23.02.2021
18 Хмммм
15:57 23.02.2021
19 Гост
20:07 23.02.2021
20 Гост
До коментар #17 от "Край":
На центъра на София минават конски каруци с електората на баце. Никой нищо не им забранява. Забраните са за такива като тебе, които трябва да пълнят гушата на лапачи като Мъск.Коментиран от #21, #22
20:08 23.02.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Гошко
До коментар #20 от "Гост":
А ти пробва ли се да минеш с каручка през центъра на София? Щото ако беличък, няма да ти се получи, вервай ми...Коментиран от #23
22:07 23.02.2021
23 Гост
До коментар #22 от "Гошко":
Нали това казвам бе? Четеш ли?22:44 23.02.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 123,не знаеш ли?
До коментар #15 от "123":
Китайците и корейците са специалисти по кражби на дизайн и технологии от Европа и Америка.01:30 08.04.2021