Отидете към основна версия

10 691 20

Тествахме новото Isuzu D-Max

  • isuzu-
  • d-max-
  • тест

Какво ново предлага Isuzu D-Max?

Isuzu D-Max е единствения модел на марката, който се продава в България. Този пикап направи своя официален дебют в края на миналата година. Сега имахме възможност да тестваме пикапа обстойно и да видим какви са промените спрямо предходното поколение. От компанията обещават повече технологии, по-голяма безопасност и повече възможности извън пътя, но дали е така, се опитахме да разберем.

Екстериор

Още на пръв поглед може да познаете новото Isuzu D-Max по характерната предница. Тя включва голяма предна решетка с доста агресивен дизайн, която при нашия екземпляр беше боядисана в цвят графит, заедно с огледалата и дръжките на четирите врати. Фаровете са с LED дневни светлини, а автоматична смяна на къси и дълги светлини, също бяха част от оборудването при нашата версия. Странични стъпенки и 18-цолови гуми допълваха външния вид, а оранжевият цвят със сигурност се отличаваше доста на пътя.

Интериор

Интериорът предлага достатъчно място, както за шофьора и пасажера в предната част, така и за пътниците на втория ред седалки. Отзад могат да се возят спокойно двама човека, но при малък компромис с мястото, трима души също могат да се поберат. Салонът предлага и доста различни места за съхранение на различни предмети, джобовете във вратите са големи и събират спокойно бутилка от литър и половина.

Версиите в по-горните нива на оборудване разполагат с кожено табло с декоративен шев, а материалите които докосвате най-често са меки на пипане. Разбира се има и твърди пластмаси, но те са в долните части, където не се очаква голямо взаимодействие с тях. Шофьорската седалка се регулира електрически, както нагоре, така и напред и назад, заедно с настройка на лумбалната опора. Подгряване на седалките и климатроник с физически бутони за настройка също правят впечатление в новата генерация на пикапа.

В средата на таблото е разположен 9-инчов екран, като отново виждаме няколко физически бутона за бърз достъп, но за съжаление инфотеймънт системата не може да се похвали с много функции. Една от най-важните и разширяваща доста възможностите ѝ е безжичната свързаност с Android Auto и Apple CarPlay, които ние използвахме по време на целия тест. След като свържете телефона си може да изберете предпочитана навигация, както и да приемате или отхвърляте обаждания чрез волана. Гласови команди също са налични и използват вградения асистент на съответната операционна система.

Ходови характеристики

Под капака на новото Isuzu D-Max може да се намери същият мотор от старото поколение, който се е доказал през годините и именно за това остава единствен вариант за цялата гама. При базовите версии може да се поръча единствено задвижване на задните колела, но все пак ще препоръчаме варианта с 4х4. Двигателя е с обем от 1.9-литра и разполага със 164 конски сили, които са достатъчни, но не впечатляват с особено ускорение.

Скоростната кутия при нашия екземпляр беше автоматична с 6 предавки, но механична също може да бъде избор при конфигуриране. Големият ъпгрейд спрямо предишното поколение е заключването на задния диференциал, което дава огромно предимство извън пътя в комбинация с A/T гумите с размер 265/65/18 и режима 4LOW, осигуряващ така наречените бавни предавки.

Минус който може да отбележим е при автоматичната скоростна кутия, която е леко мудна и не сменя предавките, по начина по който сме свикнали при останалите автомобили от последните години, но това може да бъде решено лесно с поръчката на автомобил с механична такава. Максималната скорост е 180км/ч., която не успяхме да тестваме, но пък тежащият близо 2 тона пикап ни изненада със стабилност при по-динамично шофиране. Окачването е малко по-твърдо от това което очаквахме, но това е нормално, имайки предвид, че в задната част можем да намерим листови ресори.

Камера за заден ход, предни и задни парктроници позволяват сравнително лесното паркиране на пикапа, а различни асистенти при шофиране могат да са доста полезни. Един от тях е адаптивният круиз контрол, a заедно със системата следене на лентите може да коригира волана при леки завои. Система за следене на мъртвата точка и такава за предупреждение от удар са доста полезни, както при шофиране, така и при излизане от парко-места на заден ход.

Заключение

В заключение можем да кажем, че новото Isuzu D-Max е идеален избор за хората които се опитват да съчетаят „работен кон“ със семеен автомобил. Пикапът предлага редица нови технологии и екстри, като същевременно запазва и дори подобрява поведението си извън пътя.

От гледна точка на цена, D-Max предлага по-ниска от тази на конкурентите си като Toyota Hilux, Ford Ranger и Volkswagen Amarok, като за базовия вариант ще са ви нужни 55 хиляди лева, а за такъв с богато оборудване като този който тествахме ние, цената нараства до близо 80 хиляди лева. Повече за цените може да видите в таблицата.

Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 23 гласа.

Свързани новини