Isuzu D-Max е единствения модел на марката, който се продава в България. Този пикап направи своя официален дебют в края на миналата година. Сега имахме възможност да тестваме пикапа обстойно и да видим какви са промените спрямо предходното поколение. От компанията обещават повече технологии, по-голяма безопасност и повече възможности извън пътя, но дали е така, се опитахме да разберем.
Екстериор
Още на пръв поглед може да познаете новото Isuzu D-Max по характерната предница. Тя включва голяма предна решетка с доста агресивен дизайн, която при нашия екземпляр беше боядисана в цвят графит, заедно с огледалата и дръжките на четирите врати. Фаровете са с LED дневни светлини, а автоматична смяна на къси и дълги светлини, също бяха част от оборудването при нашата версия. Странични стъпенки и 18-цолови гуми допълваха външния вид, а оранжевият цвят със сигурност се отличаваше доста на пътя.
Интериор
Интериорът предлага достатъчно място, както за шофьора и пасажера в предната част, така и за пътниците на втория ред седалки. Отзад могат да се возят спокойно двама човека, но при малък компромис с мястото, трима души също могат да се поберат. Салонът предлага и доста различни места за съхранение на различни предмети, джобовете във вратите са големи и събират спокойно бутилка от литър и половина.
Версиите в по-горните нива на оборудване разполагат с кожено табло с декоративен шев, а материалите които докосвате най-често са меки на пипане. Разбира се има и твърди пластмаси, но те са в долните части, където не се очаква голямо взаимодействие с тях. Шофьорската седалка се регулира електрически, както нагоре, така и напред и назад, заедно с настройка на лумбалната опора. Подгряване на седалките и климатроник с физически бутони за настройка също правят впечатление в новата генерация на пикапа.
В средата на таблото е разположен 9-инчов екран, като отново виждаме няколко физически бутона за бърз достъп, но за съжаление инфотеймънт системата не може да се похвали с много функции. Една от най-важните и разширяваща доста възможностите ѝ е безжичната свързаност с Android Auto и Apple CarPlay, които ние използвахме по време на целия тест. След като свържете телефона си може да изберете предпочитана навигация, както и да приемате или отхвърляте обаждания чрез волана. Гласови команди също са налични и използват вградения асистент на съответната операционна система.
Ходови характеристики
Под капака на новото Isuzu D-Max може да се намери същият мотор от старото поколение, който се е доказал през годините и именно за това остава единствен вариант за цялата гама. При базовите версии може да се поръча единствено задвижване на задните колела, но все пак ще препоръчаме варианта с 4х4. Двигателя е с обем от 1.9-литра и разполага със 164 конски сили, които са достатъчни, но не впечатляват с особено ускорение.
Скоростната кутия при нашия екземпляр беше автоматична с 6 предавки, но механична също може да бъде избор при конфигуриране. Големият ъпгрейд спрямо предишното поколение е заключването на задния диференциал, което дава огромно предимство извън пътя в комбинация с A/T гумите с размер 265/65/18 и режима 4LOW, осигуряващ така наречените бавни предавки.
Минус който може да отбележим е при автоматичната скоростна кутия, която е леко мудна и не сменя предавките, по начина по който сме свикнали при останалите автомобили от последните години, но това може да бъде решено лесно с поръчката на автомобил с механична такава. Максималната скорост е 180км/ч., която не успяхме да тестваме, но пък тежащият близо 2 тона пикап ни изненада със стабилност при по-динамично шофиране. Окачването е малко по-твърдо от това което очаквахме, но това е нормално, имайки предвид, че в задната част можем да намерим листови ресори.
Камера за заден ход, предни и задни парктроници позволяват сравнително лесното паркиране на пикапа, а различни асистенти при шофиране могат да са доста полезни. Един от тях е адаптивният круиз контрол, a заедно със системата следене на лентите може да коригира волана при леки завои. Система за следене на мъртвата точка и такава за предупреждение от удар са доста полезни, както при шофиране, така и при излизане от парко-места на заден ход.
Заключение
В заключение можем да кажем, че новото Isuzu D-Max е идеален избор за хората които се опитват да съчетаят „работен кон“ със семеен автомобил. Пикапът предлага редица нови технологии и екстри, като същевременно запазва и дори подобрява поведението си извън пътя.
От гледна точка на цена, D-Max предлага по-ниска от тази на конкурентите си като Toyota Hilux, Ford Ranger и Volkswagen Amarok, като за базовия вариант ще са ви нужни 55 хиляди лева, а за такъв с богато оборудване като този който тествахме ние, цената нараства до близо 80 хиляди лева. Повече за цените може да видите в таблицата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатъра на Хана
Коментиран от #5
10:38 09.03.2021
2 Тунберг
10:39 09.03.2021
3 пффф
Коментиран от #9, #11
10:45 09.03.2021
4 Дедо Клец
Коментиран от #6
10:59 09.03.2021
5 Бегай бе
До коментар #1 от "Сатъра на Хана":
ти си у Америка колко аз съм,на Луната.........Освен ако,не са кръстили така някое изоставено Българско село!11:02 09.03.2021
6 Толкова си чел
До коментар #4 от "Дедо Клец":
И двете неща ги пише11:08 09.03.2021
7 vikilexus
Коментиран от #8
11:46 09.03.2021
8 Komapak
До коментар #7 от "vikilexus":
Не виждам проблем. Всички полицаи във френските Алпи са със същото исузу. Включително и няколко репатрака. Явно има защо. Апропо немски недоразумения тук не се срещат.12:50 09.03.2021
9 Буха ха
До коментар #3 от "пффф":
Изобщо карал ли си някога автомобил с “бавни”? Ако е така, първа бърза на коя бавна отговаря като предавателно число?14:52 09.03.2021
10 Джуган
Коментиран от #18
15:29 09.03.2021
11 гост
До коментар #3 от "пффф":
Що Нивата като е с 1.7 да не умира?17:14 09.03.2021
12 ПАЧО
18:43 09.03.2021
13 Алекс
Груб американски камион но просторен като ЗИЛ!!!
19:11 09.03.2021
14 Алексей
20:54 09.03.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Пич
19:58 10.03.2021
18 Invektoplktor
До коментар #10 от "Джуган":
И кое точно му е предимството? Ssang Yong Musso също е с 5-годишна гаранция, но е много по-мощно, проходимо и луксозно.02:16 11.03.2021
19 аееи
10:16 11.03.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.