General Motors възроди емблематичния Hummer като традиционен "джип" с двуобемна каросерия. В техническо отношение GMC Hummer EV SUV до голяма степен повтаря едноименния пикап, който дебютира през октомври миналата година: и двата Hummer-а са брутални превозни средства с висока проходимост, с гигантски пътен просвет и с електрически силов тракт.
General Motors все още не е разкрил размерите на Hummer EV SUV, но е известно, че новият продукт е малко по-компактен от пикапа. Междуосието на версията с пет врати е с 227 милиметра по-малка, като задният надвес също е намален, така че купувачите могат да очакват дължина от около 5.1-5.2 метра от броня до броня.
Каросериите на SUV-то и пикапа са унифицирани, доколкото е възможно. Високопроходимите автомобили са напълно идентични с изключение на задната част. Независимо от типа на каросерията, покривните панели са подвижни - секциите могат да бъдат демонтирани и поставени в предния багажник. В задната част електрическият всъдеход прилича на предшествениците си, задвижвани с гориво, с характерните си вертикални светлини и пълноразмерно резервно колело, окачено на петата врата.
По отношение на шасито, SUV-то и пикапът също са идентични: богато оборудваните Hummer-и имат въздушно окачване и напълно управляемо шаси с режим CrabWalk. Стандартният пътен просвет е 257 милиметра, но клиренсът извън пътя може да бъде увеличен до 302 милиметра, а с допълнителната екстра Extract Mode - до 404 милиметра. Така всъдеходът може да се справи с препятствия от 660 мм.
Всъдеходът Hummer EV може да побере петима, а интериорът е същият като този на пикапа както по функционалност, така и по пространство. Интериорът е умишлено брутален на вид, таблото е цифрово с диагонал на екрана 12.3 инча, а сензорният дисплей на информационно-развлекателния комплекс е малко по-голям - 13.4 инча.
Поради скъсената база, SUV-тата GMC Hummer EV са оборудвани с по-малка батерия, а електрическия тракт с мощност 1014 конски сили не се монтира. Пиковата мощност на двуобемния, тримоторен автомобил в максималната конфигурация Edition One струва 105 600 долара и е с мощност от 842 конски сили. Максималният въртящ момент е 15 590 Нм, а разстоянието, което всъдеходът може да измине с едно зареждане на батериите е около 480 километра.
Електрическата система от 800 волта е стандартно оборудване. Срещу доплащане от пет хиляди долара можете да поръчате 35-цолови офроуд гуми, подсилено окачване, набор от 18 камери (включително две под дъното) и заключващи се диференциали. С такъв арсенал, предназначен за пресечена местност, автономността ще бъде намалена до 450 километра.
Предлагат се и по-достъпни версии с два двигателя. Средната версия на EV2X струва 90 хиляди долара, електрическите двигатели развиват 634 конски сили и 10 033 Нм пиков момент. Автономният пробег е 480 километра. Базовият Hummer във версията EV2 струва 80 хиляди долара и разполага с обичайното пружинно окачване, няма напълно контролирано шаси, а електрическата система е опростена (400 волта) и автономността е намалена до 400 километра.
General Motors ще започне продажбите на Hummer EV SUV с богатите нива на оборудване. Топ Edition One ще бъде наличен на пазара през първото тримесечие на 2023 г., а средното ниво на оборудване ще е при дилърите през пролетта на 2023-а. Базовият EV2 ще бъде забавен с една година. Иначе, масовите доставки на пикапи Hummer EV трябва да започнат тази есен.