Отидете към основна версия

3 934 9

Как цветът на автомобила влияе върху решенията за покупката му

  • автомобили-
  • цветове

88% от купувачите на автомобили виждат цвета като ключов фактор в решението си за покупка

Снимки: Shutterstock

Axalta, компания за течни и прахови покрития, публикува проучване за популярността на автомобилните цветове сред потребителите през 2021 година. В проучването са участвали повече от 4 000 души на възраст от 25 до 60 години от Китай, Германия, Мексико и САЩ. Според проучването в 88% от случаите цветът е бил ключов фактор за вземане на решение за покупка.

Китай:


99% от анкетираните казват, че цветът на новата кола е много важен за тях. Най-популярните цветове в тази страна са бялото (29%) и черното (26%). 64% от анкетираните отбелязват, че ако няма желания цвят, биха помислили за автомобили от друг производител. 93% от анкетираните от тази група избират цвят сами и само 7% разчитат на съвети и помощ отвън.

Германия:


За 83% от анкетираните цветът е важен фактор при закупуването на кола. 63% от анкетираните сами избират цвят, а 37% се консултират с членове на семейството. 32% от анкетираните предпочитат черното, второто място в тази страна е синьото (16%). Германските собственици на автомобили вярват, че черното е символ на елегантност, а синьото е символ на стабилност. Малко над една четвърт от участниците в проучването на този пазар (27%) притежават компактни черни автомобили.

Мексико:


В Мексико цветът на колата е важен за 90% от анкетираните. Най-популярният цвят е червеният, той е предпочитан от 22% от анкетираните. Четирима от десет заявяват, че ако няма подходящия цвят, ще обмислят закупуването на автомобили с различна марка. Според проучването 64% ​​от анкетираните карат седани. Проучването установи още, че респондентите от Мексико свързват червеното с елегантност, докато синьото предизвиква положителни емоции.

САЩ:


Цветът на автомобила е важен за 79% от анкетираните. 82% от анкетираните казват, че сами избират цвят, а 53% казват, че семейството им има повече от една кола. Тук черният цвят се счита за най-популярния, но собствениците на големи автомобили избират по-ярки цветове - син (втори в класацията) и червен (трети). За американските участници в проучването синьото предизвиква положителни емоции, докато червеното олицетворява духа на приключението.

Проучването също така анализира предпочитанието към типа покритие и присъствието на ефектни частици. Покритията с гланц са фаворити на всички проучени пазари, с изключение на Китай. В Китай обаче предпочитанията бяха разделени почти по равно - (48% за цвят с блясък и 52% за матов).

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.

Свързани новини