Въпреки все по-широката гама от екстериорни цветове, т. нар. „неутрални“ цветове като бяло, черно и сиво са най-популярните за купувачите на нови автомобили. В този контекст Renault е марката, която поставя най-много цветове на пътя в Европа. Франсоа Фарион, директор дизайн цветове и тапицерии Renault, обяснява този маркер за идентичност.
“HELLO DARKNESS, MY OLD FRIEND”
Бяло, черно, сиво. Наблюдението е ясно: както всяка година през последните 10 години, цветовете, доминиращи в автомобилната индустрия, са доста скучни. Те представляват близо 70% от моделите, продавани в цял свят, според доклад за популярността на автомобилните цветове от Axalta, водещ доставчик на автомобилни бои. Ако разгледаме отблизо, все още най-популярният цвят е бял, който се използва за 38% от новите автомобили, продавани по целия свят, следвани от черния (19%) и сивия (15%).
На фона на тази мрачност, за Франсоа Фарион, директор дизайн цветове и тапицерии, RENAULT УСПЯВА ДА ЛАНСИРА ПО-ЦВЕТНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ ОТ СРЕДНОТО ЗА ПАЗАРА. И ТОВА РАБОТИ, ЗАЩОТО ПРОДАВАМЕ ОКОЛО 10 ПУНКТА ПОВЕЧЕ ЦВЕТОВЕ ОТ ОСТАНАЛИТЕ В ИНДУСТРИЯТА.
RENAULT И ЦВЕТОВЕ: ДЪЛГОГОДИШЕН РОМАНС
В края на Втората световна война европейската автомобилна индустрия възобновява дейността си без да се фокусира върху цветовете. Предстои марката Renault да направи първите крачки в разнообразяването на гамата от налични цветове. Всичко започва през 50-те години с посещение на изпълнителния директор на General Motors. Приветстван от тогавашния шеф на Renault Пиер Лефашо, той не се поколебава да изрази мислите си, когато вижда производствените линии: на тези автомобили им липсва веселие! Важно е да се отбележи, че по това време Съединените щати имат голямо разнообразие по отношение на цвета на автомобила: от ябълково зелено до бонбонено розово, улиците са цветни...
В същото време Пол Маро, талантлив и известен декоратор, се свързва с Пиер Лефашо, с предложение да добави цвят към прекалено "скучното" предложение на Renault, което вече не е адаптирано към желанията на потребителите. Така през 1953 г. започва сътрудничеството между Пол Маро и Renault. В допълнение към репутацията си в сектора на текстила и тапетите, Маро се утвърждава като автомобилен цветен консултант... нова професия, създадена от тази дама. „Именно на нея дължим въвеждането на истински открояващи се цветове в гамата на Renault, които допринасят за успеха на Dauphine, предлаган по онова време с богата палитра от 30 пастелни нюанса...“ заявява Франсоа Фарион. На Пол Маро дължим и създаването на отдела за цветове и тапицерии на Renault.
Очевидно е, че Renault и цветовете имат дългогодишен романс.
ЗАЩО НЕ ПОЗВОЛИТЕ НА RENAULT ДА ВНЕСЕ МАЛКО ЦВЯТ В ЖИВОТА ВИ?
През годините, сред морето от неутрални цветове, Renault продължава да се откроява с по-цветна оферта от средностатистическия производител на автомобили.
Например, всички помнят първото поколение на Renault Twingo... По това време марката Renault променя правилата по отношение на цветове! Автомобилът е представен в мрежата през март 1993 г. в четири цвята: син ултрамарин, кораловочервен, зелен кориандър и индийско жълто. „Жабата“ - както е наричан моделът навремето - белязва своето време. Франсоа Фарион уточнява, че дори не е предлаган в бяло. Смело, нали?
Що се отнася до Renault Captur, моделът дължи част от успеха си на възможностите си за персонализация, 80% от продажбите му са в двуцветна каросерия. Актуалният модел предлага до 90 комбинации за персонализиране на екстериора. Истински „плюс“ за клиентите, които искат да изразят своята индивидуалност чрез избора си на цвят на автомобила! И с основателна причина, ако трябва да вярваме на Франсоа Фарион: ЦВЕТЪТ ЧЕСТО Е ВТОРИЯТ ВЪПРОС, КОЙТО СЕ ЗАДАВА, КОГАТО КАЖЕТЕ НА НЯКОГО, ЧЕ СТЕ СИ КУПИЛИ НОВ АВТОМОБИЛ. ПЪРВИЯТ ВЪПРОС Е: КАКЪВ МОДЕЛ? ВТОРИЯТ Е: КАКЪВ ЦВЯТ?
КАКВО Е БЪДЕЩЕТО ЗА ЦВЕТОВЕТЕ?
Вярна на своята философия, марката Renault е избрала да се фокусира повече от всякога върху цветовете за настоящите си модели. Според Франсоа Фарион: „Марката винаги е търсила цветовете в ежедневието.“ Франсоа допълва, че една от целите на марката е „да внесе цвят по улиците“.
Но според него цветовете неминуемо ще се променят: „Бъдещето налага да се работи повече върху други елементи, отколкото само върху тялото на цвета. Идеята ни е да постигнем нещо, което е малко по-фино и малко по-изтънчено."
Как? Като се наблегне на играта с асоциации, текстури или интерференционни ефекти, благодарение на технологията, която подобно на модата и тенденциите се развива!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
14:43 20.04.2021
2 гост
Коментиран от #3
15:59 20.04.2021
3 гост
До коментар #2 от "гост":
За който не е наясно да иде да пита за цена на пребоядисване , ако ще и на 20 годишна кола във "фирмен сервиз" !!! Ще му струва повече от колата , в някой случаи в пъти !!16:01 20.04.2021
4 Гост
17:23 20.04.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Норвежеца
08:10 22.04.2021
7 тж жтж
07:00 23.04.2021