Отговорът на този въпрос на "пръв поглед" е елементарен. Поради поскъпването на всички части и компоненти, от които са произведени автомобилите, се покачват и цените на самите автомобили. Например стоманата, използвана за каросерия, скоростна кутия и части на рамата, дори пластмасата, обвита около броните и облицовките на вратите съставляват голяма част от производствените разходи, а тези продукти непрекъснато поскъпват.
Също така си струва да се добавят повишаващите се заплати на работниците, логистиката, инвестициите в нови технологии и пълзящата инфлация. Всичко това силно влияе на производителите на автомобили. В такава ситуация намаляването на производството помага, но само за кратко. Така че, дори в такива трудни условия, производителите не разочароват своите акционери.
Закриването на заводи не пречи на компаниите да се представят добре. Въпреки че са сглобени по-малко автомобили, отколкото преди няколко години, те са с по-високо качество, но и са по-скъпи. Спадът в производството обаче продължава, този път поради недостиг на микрочипове. Така според прогнозите ще бъдат произведени 4 милиона автомобила по-малко.
За много производители тези фактори могат да бъдат сериозен тест. Автомобилната индустрия има високи фиксирани разходи. За да останат на повърхността, компаниите не трябва да търпят загуби. А спадът в производството само увеличава разходите. Има няколко начина за възстановяване на печалбите. Купувачите няма да могат да приемат увеличението на цените на автомобилите.
Таванът е 12% увеличение на цената. В същото време индексът на достъпност на превозните средства започна да намалява, тоест сега много по-малко хора са готови да дадат повече пари за нова кола. Спадът в продажбите поради по-високите цени на автомобилите неизбежно ще предизвика загуби.
Същото обаче ще се случи и ако цените се поддържат на същото ниво, но производството се намали. Това постепенно ще доведе и до друг проблем - дори употребяваните автомобили ще стават по-скъпи. И какво остава нас потребителите. Ще бъдем принудени да избираме между по-скъпа кола или да останем без такава изобщо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #13
13:20 29.05.2021
2 Това е мандра
13:22 29.05.2021
3 Стоян Александров
13:24 29.05.2021
4 тарикату
13:41 29.05.2021
5 mi6osp
14:02 29.05.2021
6 gost
Коментиран от #29
14:23 29.05.2021
7 Размисли и страсти
Коментиран от #10
14:30 29.05.2021
8 анонимен
14:37 29.05.2021
9 1212
Коментиран от #11, #12
14:41 29.05.2021
10 гост
До коментар #7 от "Размисли и страсти":
Ти на снимка ли ги видя и "прецени" , че са едни и същи ?? Сигурно ще си много изненадан , ама не позна , ама хич !! Ама карай , то това не те грее , щото пропада опорката за "добрия Китай" и "лошия ЕС " , нали ??Коментиран от #15
14:45 29.05.2021
11 гост
До коментар #9 от "1212":
Всъщност и двете ги мачкат и правят кутии за консерви от тях , ама това не звучи "Ентелегентно" , според тебе нали ?? А всъщност идеята е , че колата трябва да се експлоатира като пералня , ремонти само в гаранционния срок за сметка на производителя и след това при повреда в моргата !! Никой не си купува пералня втора употреба !! Е поне от белите хора , тука и пералните и колите може и трета да си купят !14:49 29.05.2021
12 гост
До коментар #9 от "1212":
И още една разлика , най-съществената , ако питаш мен !! Разходите за "експлоатация" на пералня са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО малка част в сравнение с цената и в магазина , между 5 и 10 % в зависимост от цената на вода , ток и перилни препарати !! А разходите за експлоатация на петролка са между 200 и 500 % от цената и !!! И колкото по-дълга е експлоатацията , толкова повече са последните ! И с времето даже се увеличават , така че покупната цена ти е последната грижа !!Коментиран от #17, #18
14:56 29.05.2021
13 сектант
До коментар #1 от "гост":
За съжаление всичко днешно време се прави ЗА ПАРИ. Щом вече бутат ъпдейти на електромобили които вдигат мощността и предлагат дори по добър интерфейс ако си плащаш вип пакети на инфотейнмънта НА МЕСЕЦ... всичко е да те навие да плащаш на месец и с колите това искат защото това са сигурни суми всеки месец и се печели и от таксички и банките и те са доволни. Трябва да държат дяловладелците от уолстрийт щастливи. На никой не му пука за качеството вече дори повечето марки гледат на клиент като на грешка в матрицата. Преди клиента беше на първо място сега гледат само как да те отпратят по-бързо. Така ще е. Накрая излиза, че тия със старите си таратайки са по-големи тарикати от балъка с чисто нов Шкода супърб комби от 2018та който сега се продава за 26 000 лева демек за 3 години е изгубил 40 бона от цената си като нов. И балъка ще продължи да плаща на месец като поп за новата конфекция. Колата не е каквото беше. Свиквайте.15:29 29.05.2021
14 сектант
15:37 29.05.2021
15 Сметки
До коментар #10 от "гост":
Хич не схващаш какво ти казва човека.Какъв добър Китай, каква лоша Европа ?
Въпроса е защо VW продава едни и същи ламарини на много различни цени ?
Да не би като ги замъкнат до Китай, заради транспорта да поевтиняват, вместо да ги оскъпява това
Искат с 1500 кг желязо и електроника реално колкото 2 playstation конзоли да изкарат 90% печалба върху вложените материали при продажбите в Европа.
Коментиран от #27
16:10 29.05.2021
16 Амчи то
Коментиран от #63
16:15 29.05.2021
17 Дизела
До коментар #12 от "гост":
Ти редо вен ли си?Смяна на масло с консумативи е 300 лева.Смяна ангренажен ремък 500 лв на 200 000 км.При цена на Кади 40 000 лв е под 1% и се прави на 30 000 км.За 100 000 км ще изгоря нафта за 10 000лв.Къде ги видя 200 до 500 % от цената?Коментиран от #20, #22
16:27 29.05.2021
18 Дизела
До коментар #12 от "гост":
Купи си Тесла на дебела цена и после говори за покупната цена била последна грижа.После си приготви една пачка за смяна на батериите и електромотора след 180 000 км, защото толкова им е гаранцията.Приготви си и кредитна/дебитна карта за бързи зарядни станции.Коментиран от #19
16:39 29.05.2021
19 MagnaVolt
До коментар #18 от "Дизела":
Що бе, кво против имаш Taycan Cross turismo, i-Pace, iX3, EQC и E-Tron Sportback? Никой авер досега не е хвърлил батерия, както ти хвърляш дюзи. И да стане, батко ти Дунев сменя отделни клетки в сервиза на 4-ти км. Ти за 8 години и 160 хил. си 30 бона напред само от гориво и още 10 от ремонти и поддръжка. Разход 2 кинта на 100 (ако нямаш солари, ако имаш е 0, безплатно!), ремонти няма, поддръжка няма, платено паркиране няма, данъци няма, само газ и кеф! Колата на ток е съвършеното МПС, което ти плаща да го караш хехехехееее!Коментиран от #23, #61
18:40 29.05.2021
20 MagnaVolt
До коментар #17 от "Дизела":
Тук говорим за коли, не за дрехи18:47 29.05.2021
21 Куку руку ку
Колата трябва да има климатик и да вдига 220... всичко друго е изгъзица.
19:17 29.05.2021
22 Дфен
До коментар #17 от "Дизела":
Смяна на ремък на кади е 1200 лв. Ти си лудКоментиран от #24
19:22 29.05.2021
23 Дизела
До коментар #19 от "MagnaVolt":
Нищо против нямам,само цената на колата.Ти да не караш Taycan?Минавам 500 000 км пробег дюзи не съм сменял.За 2 лева на бърза зарядна не може да заредиш.19:41 29.05.2021
24 Дизела
До коментар #22 от "Дфен":
Зависи какво още си сменял освен ремъка и в кой сервиз са ти го сменяли.19:44 29.05.2021
25 гост
Коментиран от #26, #28
20:27 29.05.2021
26 Дизела
До коментар #25 от "гост":
Пак нещо си сънувал свети Илон Мъск.Всички автомобилни производители започнаха да правят електрически автомобили и хибриди.Това означава край на въглеродните емисии за Тесла.Като спрат и субсидиите за електромобили и цената на Теслите е яко нагоре.Мечтиии тесларски.Коментиран от #31, #32
21:47 29.05.2021
27 гост
До коментар #15 от "Сметки":
Фолксваген и да иска НЕ МОЖЕ да продава едно и също и не е луд да го прави !! Затова има отделни заводи в Китай , които произвеждат САМО за Китай !!! Както и всички други !! Китайските модели са различни от европейските колкото земята от луната !! Първо китайските не се подлагат на краштестове , щото няма такова изискване !! Затова китайските модели не издържат на европейските тестове и повечето не могат да се продават в Европа !! Също така нямат задължителни за Европа системи , доскоро дори АБС беше рядко като серийно оборудване , да не говорим за системи за стабилност , против пробоксуване и куп други , без които в ЕС не можеш да продаваш нищо !! И накрая дори нормите за емисии са други !! Фолксваген продава в Китай модели отпреди 2-3 поколения , орязани от почти цялата електроника и не говоря за "ел. пакет" , щото обикновено това знаете вие за електроника !! В ЕС вече се изисква новите модели при катастрофа САМИ да се обаждат на 112 примерно и още един куп неща , системи за автоматично спиране , за ограничение на скоростта над позволената и т.н. !!! Това в Китай го НЯМА и няма да го има ! И стига със селските ви "разсъждения" , щом се казва Голф и тук и в Китай , значи са еднакви !! Еднакви са , ама дръжки , иди си вземи китайски голф и ще видиш , че отдолу е Голф 5-6 най-много , а в Европа продават 8 !!!Коментиран от #34, #43
23:18 29.05.2021
28 Домакин
До коментар #25 от "гост":
Тия мечти тесларски и друг път си ги дъвкал,ама след първия път вече НЕ са интересни!23:26 29.05.2021
29 Boxer 3
До коментар #6 от "gost":
Докато Федералният "Резерв" печата планини от долари - така ще е!Докато в реалната икономика се вливат морета от фалшиви пари - цените ще растат.
Нулите няма къде да отидат!
Важи за всички стоки и услуги!
А, оправданието? - Кризата, предизвикана от Ковид - колко удобно!
Коментиран от #30
23:44 29.05.2021
30 Чете ли статията?
До коментар #29 от "Boxer 3":
Очевидно мислиш по инерция и не виждаш разликата между инфлация, която си описал и при която всичко се вдига заради наводняването с пари и чистите пазарни механизми по които в момента са се вдигнали цените, а за разлика от инфлацията, покупателната способност на населението намалява, защото производството не се е вдигнало от налетите пари.В случая става въпрос за нарушени вериги за доставки заради коронавируса, а вдигането на цените е заради недостига на определени стоки и материали, чиито цени са вдигат. По принципа на махалото, към момента производството им е много печелившо и много инвестиции от "напечатаните" ще се вложат там и ще предизвикат излишък на тези стоки и материали, който на своя страна ще бутне цените им драстично. Нищо ново под слънцето. Така е било, така е сега, така и ще бъде.
Коментиран от #33
08:59 30.05.2021
31 Чети внимателно?
До коментар #26 от "Дизела":
Къде в поста на госта видя Тесла? Замисли се Как работи подсъзнанието ти! В момента в който прочетеш думата електромобил, веднага го асоциираш с Тесла. Защо ли?А сега да се върнем на думата - като си казал Volkswagen, Какво се случва с цените на електромобилите им и на останалите автомобили, като погледнеш в ретроспекция? Кои се качват и кои падат?
09:03 30.05.2021
32 А сега за Тесла
До коментар #26 от "Дизела":
Както виждаш, Тесла продължава да получава пари от останалите заради въглеродни кредити, но въпреки това тази седмица за пети път вдигна цените за тази година, за да ограничи поръчките. Първите четири вдигания на цените очевидно не са постигнали желания ефект и все още не могат да смогнат с поръчките. Следователно цените не се диктуват от въглеродните кредити, а от търсенето. Когато не могат да си продават всички произведени бройки, чак тогава ще свалят цените, както направиха в края на миналата година. Чак тогава ще направят и представителства в други страни, за да разширят пазара без да им се налага да свалят много цените. Пак чиста пазарна икономика. И както правилно отбеляза, Тесла не предлага нещо ексклузивно като ferrari, за да ограничи изкуствено произведените бройки за да вдигне цената. По-скоро ще е обратното - ще продава максимален възможен брой автомобили на възможно най-ниска цена.09:15 30.05.2021
33 Boxer 3
До коментар #30 от "Чете ли статията?":
"Чисти пазарни принципи" - за съжаление не съществуват сега.Сега има финансова диктатура, не по-малка от комунистическата, навремето. Сега ФЕД решава кои фирми и сектори да стимулира с евтини пари , както БКПто едно време с дотациите, което е едно и също. Важното, че няма свободна икономика, сега е управляема, ( едно време й казваха "планова"). Печаташ пари, стимулираш производства, които са на минус и иначе биха си потънали. Има много болестни процеси в съвременната икономика и определено не са по-малко от преди!
Това води до дефицити, непредвидимост и нестабилност в производството, което до какво води? Спекула!
Всички болестни процеси са налице!
Но аз съм съгласен с тебе, че нищико не се е променило и няма и да се промени, нищо ново под слънцето, за съжаление...
Коментиран от #35, #64
09:26 30.05.2021
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 За съжаление си прав
До коментар #33 от "Boxer 3":
Няма как да не се съглася с тебе. Политиците и парите съвсем изкуствено дават предимство на която сфера решат, а ако говорим за България дават предимство на когото решат. Няма да забравя, как гордостта на държавата едно време беше пушещите комини. Тогава здравето на хората дори не беше включено в уравнението, ако изключим строежа на болници, които не се грижат за здравето, а за болестите.Хубавото е, че в момента голяма част от политиките са насочени към здравето и добруването на хората, но тези политики влизат в конфликт с начина на печелене на пари от миналото, а в много случаи и са поредния начин за изкарване на лесни пари, както коронавируса към момента. Получава се така, че сега когато много се грижат за здравето на хората с всякакви регулации, сме по-болни отколкото преди, когато комините си пушеха на воля и никой не знаеше какво е това катализатор за автомобил.
Така че нищо не е това, което изглежда, а за някой политики са необходими десетилетия, за да се види резултата.
Коментиран от #58
09:41 30.05.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Хайл
До коментар #34 от "Грета Тунберг":
Скъпа, колко пъти ти обяснявам, че не съм във Факултета в Норвегия, а във Факултето в София и не мога да оставя кабела за зареждане през нощта, защото братчедите като видят кабел и не могат да устоят да не го приберат.Коментиран от #38
09:51 30.05.2021
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 много си тъп Саше
До коментар #36 от "гост":
В Норвегия да спре тока?Пак си си играл цяла нощ с вибратора дженди и бушоните са изключили.10:03 30.05.2021
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 много си тъп Саше
До коментар #38 от "turbo":
Талкова му е акъла. На нас двамата не ни трябваше вибратор снощи, нали? Добре си изкарахме, палавнико!10:10 30.05.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Сметки
До коментар #27 от "гост":
Знаеш ли колко е разликата като себестойност на един Голф 5 и един голф 8, в който има една шепа повече електроника ?Никаква
Коментиран от #51
10:14 30.05.2021
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 гост
До коментар #46 от "Грета Тунберг":
На 40% заряд на батерията съм.Докъде ще стигна, максимум 150 километра.Ще почакаш скъпа!Коментиран от #50
10:41 30.05.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Грета Тунберг
До коментар #48 от "гост":
Пали пушилника и идвай,екологията няма значение за двама влюбени.10:46 30.05.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Като прочетох коментарите
Коментиран от #54
13:19 30.05.2021
54 гост
До коментар #53 от "Като прочетох коментарите":
Хапче ли да ти дам хахахахах или сам ще си вземеш легена хахахахахах15:48 30.05.2021
55 Сметки
До коментар #51 от "гост":
Пак недоразбран...Не ти казвам каква цена са им сложили, то е ясно че по техните сметки струват много. Казвам ти знаеш ли, че реално всичките им електроники и системи и дивотии се събират в една малка торбичка от Била. Колкото един playstation са. Нереални са тези 20-30 хиляди отгоре
Коментиран от #56
17:43 30.05.2021
56 гост
До коментар #55 от "Сметки":
Е да де , то по твоята "логика" най-скъпото в колата са ламарините , щото са най-големи и най-тежки , хахахах !!!! Че и боядисани даже , хахаха !!!18:52 30.05.2021
57 Гост
17:58 31.05.2021
58 Димов
До коментар #35 от "За съжаление си прав":
A! A! A! Ш'са сетиш. Аз това ти го разправям от 3 години.19:13 31.05.2021
59 агсдф
Автоматизираха сума процеси т.е. им излиза по-евтина "работната ръка", правят повечето части в общи заводи с което също намаляват разходите и т.н.
А и отделно нали трябва да прокарат замърсяващите планетата електрички...
10:34 01.06.2021
60 Стар пън
21:17 01.06.2021
61 mexeee
До коментар #19 от "MagnaVolt":
само ток да има нали?22:17 01.06.2021
62 Nekoi
13:44 09.07.2021
63 Инсайдър
До коментар #16 от "Амчи то":
В новия световен ред няма място за мобилност.Тенденцията ще е все по малко хора да си позволяват нови коли,а старите ги забраняват.Както казваше Дейвид Айк още преди десетина години,настъпва световен комунизъм,ама тоя истинския на Маркс.без частна собственост.без семейства,деца собственост на държавата,без свободна воля и т.н....с изключение на управляващия елит от хазарски произход21:55 06.01.2022
64 Инсайдър
До коментар #33 от "Boxer 3":
Така е ,защото капитализма и комунизма са печени в една и съща фурна...лондонското Сити и филиала му уолстрийд22:01 06.01.2022