Axalta, компания за течни и прахови покрития, публикува проучване за популярността на автомобилните цветове сред потребителите през 2021 година. В проучването са участвали повече от 4 000 души на възраст от 25 до 60 години от Китай, Германия, Мексико и САЩ. Според проучването в 88% от случаите цветът е бил ключов фактор за вземане на решение за покупка.
Китай:
99% от анкетираните казват, че цветът на новата кола е много важен за тях. Най-популярните цветове в тази страна са бялото (29%) и черното (26%). 64% от анкетираните отбелязват, че ако няма желания цвят, биха помислили за автомобили от друг производител. 93% от анкетираните от тази група избират цвят сами и само 7% разчитат на съвети и помощ отвън.
Германия:
За 83% от анкетираните цветът е важен фактор при закупуването на кола. 63% от анкетираните сами избират цвят, а 37% се консултират с членове на семейството. 32% от анкетираните предпочитат черното, второто място в тази страна е синьото (16%). Германските собственици на автомобили вярват, че черното е символ на елегантност, а синьото е символ на стабилност. Малко над една четвърт от участниците в проучването на този пазар (27%) притежават компактни черни автомобили.
Мексико:
В Мексико цветът на колата е важен за 90% от анкетираните. Най-популярният цвят е червеният, той е предпочитан от 22% от анкетираните. Четирима от десет заявяват, че ако няма подходящия цвят, ще обмислят закупуването на автомобили с различна марка. Според проучването 64% от анкетираните карат седани. Проучването установи още, че респондентите от Мексико свързват червеното с елегантност, докато синьото предизвиква положителни емоции.
САЩ:
Цветът на автомобила е важен за 79% от анкетираните. 82% от анкетираните казват, че сами избират цвят, а 53% казват, че семейството им има повече от една кола. Тук черният цвят се счита за най-популярния, но собствениците на големи автомобили избират по-ярки цветове - син (втори в класацията) и червен (трети). За американските участници в проучването синьото предизвиква положителни емоции, докато червеното олицетворява духа на приключението.
Проучването също така анализира предпочитанието към типа покритие и присъствието на ефектни частици. Покритията с гланц са фаворити на всички проучени пазари, с изключение на Китай. В Китай обаче предпочитанията бяха разделени почти по равно - (48% за цвят с блясък и 52% за матов).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #2, #5
10:36 01.06.2021
2 Сара
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Не бъди толкова сигурен . Много от хората предпочитат сив металик .Коментиран от #3
10:47 01.06.2021
3 Шопландец
До коментар #2 от "Сара":
Аз харесвам сини коли10:57 01.06.2021
4 Просто шега
11:04 01.06.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ТриГлав Змей
13:10 01.06.2021
8 Мустафа
13:24 01.06.2021
9 Турчин
21:14 01.06.2021