Концернът Stellantis, който обедини 14 марки под крилото си, представи стратегия за електрификация, която ще му струва 30 милиарда евро. Планът включва четири модулни платформи, унифицирани батерии и семейство от три мащабируеми електрически задвижвания за превозни средства от всички марки и сегменти. До 2030 г. около 70% от автомобилите, продавани от Stellantis в Европа, ще бъдат хибриди или електрически автомобили, а в САЩ тази цифра ще достигне 40%. Най-любопитното е, че дори Dodge няма да се размине с електрификацията. През 2024 г. компанията ще извади на пазара първата в света електрическа "мускулеста" кола.
Все още няма подробности за електрическия Dodge. Но можете да научите нещо от тийзър видеото с ръководителя на компанията Тим Кунискис. Например за позиционирането: Dodge избягва името на електрическата кола, но говори за новия модел като американският eMuscle, тоест електрическа "мускулеста" кола. А самата кола се вижда но покрита във видеото и очевидно е оборудвана с задвижване на всички колела. Дори вече има слоган за нея: "Разкъсайте улиците ... Не планетата".
С новия модел Dodge ще предостави на своите клиенти това, от което се нуждаят най-много феновете - мощна и бърза кола с електрическа задвижваща система. Инженерите на компанията са достигнали границата на възможностите на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електрическа тяга ще позволи на компанията да се издигне на ново ниво. Ако е така, батерийният мускулест автомобил може да е по-мощен от настоящия Challenger SRT Super Stock. Това адско купе дори по американски стандарти е адски мощно. Използва двигател Hemi V8 6.2 с 818 конски сили.
Освен всичко друго, първият електрически Dodge ще може да се похвали с впечатляващ пробег. Според Stellantis всички електрически превозни средства на 14-те марки ще бъдат базирани на една от четирите платформи: STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame, което ще осигури пробег от 500-800 километра. Освен това концернът ще разработи три компактни силови агрегата, които са подходящи за създаване на автомобил с предно, задно и задвижване на всички колела, както и иновационни батерии.