Отидете към основна версия

8 771 29

Това вече е прекалено: И масълкарите минават на ток

  • dodge-
  • масълкар-
  • електромобил

Първият eMuscle излиза на пазара през 2024 година

Концернът Stellantis, който обедини 14 марки под крилото си, представи стратегия за електрификация, която ще му струва 30 милиарда евро. Планът включва четири модулни платформи, унифицирани батерии и семейство от три мащабируеми електрически задвижвания за превозни средства от всички марки и сегменти. До 2030 г. около 70% от автомобилите, продавани от Stellantis в Европа, ще бъдат хибриди или електрически автомобили, а в САЩ тази цифра ще достигне 40%. Най-любопитното е, че дори Dodge няма да се размине с електрификацията. През 2024 г. компанията ще извади на пазара първата в света електрическа "мускулеста" кола.

Все още няма подробности за електрическия Dodge. Но можете да научите нещо от тийзър видеото с ръководителя на компанията Тим Кунискис. Например за позиционирането: Dodge избягва името на електрическата кола, но говори за новия модел като американският eMuscle, тоест електрическа "мускулеста" кола. А самата кола се вижда но покрита във видеото и очевидно е оборудвана с задвижване на всички колела. Дори вече има слоган за нея: "Разкъсайте улиците ... Не планетата".

С новия модел Dodge ще предостави на своите клиенти това, от което се нуждаят най-много феновете - мощна и бърза кола с електрическа задвижваща система. Инженерите на компанията са достигнали границата на възможностите на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електрическа тяга ще позволи на компанията да се издигне на ново ниво. Ако е така, батерийният мускулест автомобил може да е по-мощен от настоящия Challenger SRT Super Stock. Това адско купе дори по американски стандарти е адски мощно. Използва двигател Hemi V8 6.2 с 818 конски сили.

Освен всичко друго, първият електрически Dodge ще може да се похвали с впечатляващ пробег. Според Stellantis всички електрически превозни средства на 14-те марки ще бъдат базирани на една от четирите платформи: STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame, което ще осигури пробег от 500-800 километра. Освен това концернът ще разработи три компактни силови агрегата, които са подходящи за създаване на автомобил с предно, задно и задвижване на всички колела, както и иновационни батерии.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.

Свързани новини