22 Август, 2022 10:34 3 871 35

Сбогом, масълкари! Здравейте, електромобили!

  • dodge-
  • charger-
  • chalenger

Dodge се отказва от масълкарите и ще спре да произвежда Challenger и Charger за сметка на електромобили

Сбогом, масълкари! Здравейте, електромобили! - 1

Американската компания Dodge официално обяви, че ще спре производството на моделите Challenger и Charger през 2023 г., тъй като автомобилният производител иска да се концентрира върху производството на електрически автомобили, съобщава CNBC.

Компанията планира да пусне гама от специални превозни средства и продукти в знак на почит към култовите модели. Така компанията ще може да "отпразнува" края на производството на автомобили в сегашния им вид. Всички тези автомобили от 2023 моделна година ще имат надпис „Last Call“ под капака.

Изпълнителният директор на Dodge Тим Кунискис също намекна, че имената Charger и Challenger могат по-късно да се използват за бъдещи електрически превозни средства, включително за електромобил, планиран да бъде пуснат на пазара през 2024 година.

Charger и Challenger се произвеждат в завода на марката в Канада. Компанията казва, че този завод е произвел повече от 3 милиона автомобила, включително 1.5 милиона Charger и повече от 726 000 Challenger, продадени в САЩ.

По-рано Кунискис отбеляза, че автомобилите с ДВГ остават в миналото, най-вече заради емисиите. Компанията майка на Dodge, Stellantis (бивш Fiat Chrysler), се класира най-зле сред големите производители в САЩ по отношение на средната корпоративна икономия на гориво и въглеродни емисии, от което става ясно защо Dodge се отказва от култовите си Challenger и Charger.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 8 Отговор
    А уж клиентът имал право !
    А уж клиентът избира !
    А уж пазарът решава !
    А то, като Форд -
    "Може да купите какъвто цвят Форд, желаете - стига да е черен !"

    Коментиран от #5, #6, #10

  • 2 Опааа

    28 3 Отговор
    Ужас! 🤦‍♂️ Само тролеи ще се произвеждат.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Aлфа Bълкът

    9 10 Отговор
    Те Додж освен пикапи друго не могат да правят, мъсълкарите им са само за прави пътища и там се обръщат. Ще изкльопат нещо като Ел мустанга и ще замразят Ел проекта си за някой година, и ще пуснат още една генерация на ДВГ.
  • 5 Е именно де!

    6 19 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Точно защото клиентите досега нямаха право, политиците трябваше да се намесят отдавна и да им дадат избор. Както виждаш забраните са за 2035 година, но когато автомобилните компании започнаха да предлагат електромобили, клиентите избират тях пред автомобилите с ДВГ, а автомобилните компании ако искат да оцелеят са длъжни да поддържат потребителското търсене.

    Досега автомобилните компании умишлено не предлагаха електромобили, защото печелят повече от ДВГ, основно от следпродажбеното обслужване за което са абонирани клиентите им, а клиентите им нямаха избор.

    Ако не бяха Тесла китайците, поне 10 години никой нямаше да чуе за електромобил. Toyota и досега отказва да произвежда електромобили и се опитва да убеди клиентите си, че те нямат бъдеще.


    Сега, когато клиентите имат избор, ще си проличи кое се търси повече. И това ще си проличи много преди 2035 година, когато се очаква да спрат продажбите на ДВГ. Ако хората толкова искат да карат автомобили с ДВГ, по всички пазарни принципи след 2030-та година продажбите им ще се увеличат за да се запасят хората с нещо което ще бъде забранено за продажба но ще може да се ползва още дълги години.

    Според мен обаче ще се случи точно обратното, продажбите на автомобили с ДВГ още днес започнаха да падат и няма да спрат да падат в дългосрочен план. Преминаването към електромобили ще се ограничи само от производствените възможности, а не от търсенето от клиентите.

    Коментиран от #7, #9

  • 6 Коко Н

    4 9 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    А твоята задача е да си направиш устата на буквата "О.
    Отворко!
  • 7 Цецо

    8 5 Отговор

    До коментар #5 от "Е именно де!":

    Продава се това което се рекламира по телввизията и интернет, и това което плащат да кара Ким Кардашиан. А за държави като нас се кара каквото е евтино на +10 години. Отдавна беше доказано че блъскащите колички не могат да заменят ДВГ или петрола, в момента се търси синтетична версия на петрола и това е. За съжаление големите Американски корпорации биха следвали новия тик-ток тренд преди да измислят някоя свястна кола пинеже са масово ръководени от маркетинг.
  • 8 Гост

    2 2 Отговор
    Кар е ясно какво е, ама масъл какво е?

    Коментиран от #11, #12

  • 9 Цецо

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Е именно де!":

    Само още едно нещо, политиците единствено се намесиха защото изкупиха масово акции и направиха сумсти лобита и следователно държавни поръчки за ел. прахосмукачките, прочети от всички PC запъдни държави колко се оплакват от ел. Колите, но алгоритъма филтрира
  • 10 3-фазния

    6 13 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Клиенте, преди да си късаш ризата, се запознай с теория на правото. Кога "правата" ти са незначителни.
    МПС-то ти гори въздуха, който аз, човекът, дишам --> МПС-то ти си заминава
    Живея в тих и чист град.
    МПС-то ти прави страната ми бедна и зависима от вносни горива --> МПС-то ти си заминава. Произвеждам и купувам 100% чист, роден ток. Парите ми остават тук.

    Коментиран от #13, #14, #16, #17, #20

  • 11 Хохо секса

    5 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    произлиза от маясъл
  • 12 Научете го този английски

    3 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Масъл е мускул на английски.

    Тоест това е мускулеста кола.

    Точно както повечето с напомпани мускули, нямат сила и издържливост, точно така и тази кола единственото и предимство е че има много коне, но не може да ги използва рационално и единственото и може да се кара само направо.

    Коментиран от #18

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "3-фазния":

    Ти първо накарай КАТ да обясни какви са онези НЛО по улиците ‼️
    електроМОТОР имат , ама не са
    МОТОРНО Превозно Средство, не са МПС, ама не са и ППС ‼️
    Щом за тях не са нужни никакви документи - защо искат документи за онези на Мъск 🤔🤔🤔
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "3-фазния":

    И не искаш да четеш , колко е вредния отпечатък при производството на една ел.ка! Дали защото не я правят в Женева 🤔🤔🤔
  • 15 Българин

    2 4 Отговор
    От Тойота са прави като не искат да произвеждат електромобили, а стигат само до хибриди.Всъщност ,въпрос на време е и балонът електромобил ще се спука.Цялата логика на автомобилния свят води до този извод.Когато глупавите политики за еко и т.н. надделяват на икономическите социалните, техническите даденостти, това не води до никакво добро и прогрес.В този ред на мисли, считам, че най добрия вариант е хибрид- ДВГ извън града и в града на ток.
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "3-фазния":

    За чистия ток на ТЕЦ "Брикел", ТЕЦ Гълъбово ...... не искаш да чуваш нали 🤔
  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "3-фазния":

    Не си късай ризата, просто хвани и "0"-та ‼️
  • 18 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #12 от "Научете го този английски":

    Може да насочим призива "Научете го този английски" към автора на статията. Питай един английскоговорящ как ще произнесе muscle - дали мъсъл или масъл.
  • 19 Научете го този английски

    1 2 Отговор
    Тази достатъчно добре ли говори английски?

    Това е първото ми попаднало видео. Хайде сега ти намери някой който да казва мЪсъл.

  • 20 Турбо

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "3-фазния":

    Ауспуха на Тесла е всеки ТЕЦ на въглища.В Германия се запасяват от лятото с кюмюр.

    Коментиран от #21

  • 21 Дрън-дрън

    2 7 Отговор

    До коментар #20 от "Турбо":

    Пак се опитваш с изключение от правилото да доказваш тенденции за бъдещето. Не ти се получава.

    Всички знаем, че отварянето на въглищните централи е заради форсмажорни обстоятелства, а именно заради тези форсмажорни обстоятелства, не само германците, а навсякъде се запасяват с фотоволтаични централи и вятърни централи, чиято себестойност за изграждане при днешните цени на централите и на тока, е горе-долу колкото произвеждат на година.

    Тоест всеки инвестиран милион носи на инвеститора си по милион всяка година или 100% годишна възвръщаемост. Инвеститорите въобще не се интересуват че ще намалят пушеците от въглища, а го правят по напълно икономически причини и почти никакви екологични причини и никой не може да ги спре да продължават.

    Въпрос на време е въглищните централи отново да бъдат затворени, но този път завинаги и да си останат студен резерв за подобни форсмажорни обстоятелства.

    Представи си какво щеше да прави Франция тази зима, ако германците не бяха изградили толкова слънчеви и вятърни централи и не можеха да пуснат въглищните си централи, за да продават ток на Франция?

    Коментиран от #22

  • 22 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Дрън-дрън":

    На калпава ракета,космоса и крив.

    Коментиран от #23

  • 23 Ти да видиш!

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Турбо":

    Да не твърдиш че можеш да различиш ракета от Космос вече и не мислиш, че са едно и също? Ако е така, определено имаш напредък! Продължавай в същия дух!

    Коментиран от #24

  • 24 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Ти да видиш!":

    А ти различаваш ли Тесла от тесла?
  • 25 Миналата зима в Тексас

    10 1 Отговор
    като спря тока за 10 милиона американци за цял един месец, добре че бяха дизеловите камиони, иначе щеше да умрът от глад и жажда! Ха-ха-ха-ха-ха-ха!

    Коментиран от #26

  • 26 Така е!

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Миналата зима в Тексас":

    Само че ако имаше достатъчно електрически камиони, батерии и възобновяеми източници, токът въобще нямаше да спира. Спря защото замръзнаха газопроводите които захранваха тецовете, както и замръзна една от атомните централи.

    Тоест поредния проблем създаден от изкопаемите горива. Същия проблем като "липсата на ток" в Европа в момента и през следващата зима, кога това може да изпитаме преживяното от тексасци на гърба си, пак заради недостига на изкопаемо гориво - газ.

    Само след пет години, когато има достатъчно батерии и ВЕИ източници, такива проблеми ще са много по-малко вероятни.

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Така е!":

    Проблема дойде от зелените източници,от липсата на вятър и слънце през зимата.АЕЦ и ТЕЦ не са спирали,но не успяха да покрият повишеното потребление.

    Коментиран от #28

  • 28 Пак ли Таково животно нема?

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Вярно че замръзнаха и няколко перки, но според регулаторните органи на тях се е разчитало за 4% от потреблението и с или без тях не е имало кой знае колко значение.

    Проблемът дойде когато им замръзнаха газопроводите и АЕЦ, които пък създадоха ефекта на доминото, защото спряха помпените станции и на останалите газопроводи и не можеше да се транспортира газ дори по незамръзналите.

    И да викаш и да не викаш Е па таково животно нема, това са отминали лесно проверими факти, които няма да могат да се променят или изчезнат само защото не ти харесват и не ти се връзват на опорната точка.

    Тексас в момента се подготвя за избягване на подобни сценарии с инсталирането на повече възобновяеми източници и батерии, които да поддържат газопроводите при прекъсване на тока в бъдеще.

    А спирането на тока беше за няколко денонощия, за които електрическия пикап на ford може да захранва къщата, дори при прекъсване на тока.

    В бъдеще когато във всяка къща има електромобил който може да я захранва, малко хора ще се притесняват от сценарий като в Тексас.

    Коментиран от #29, #30

  • 29 Зелената енергия

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Пак ли Таково животно нема?":

    е причина за кризата в Тексас.Метана замръзва при много ниска температура, въглищата горят и замръзнали,а на атомна централа работеща денонощно няма какво да и замръзне.Кое зелено НПО ти плаща да пишеш "умни" неща?

    Коментиран от #32

  • 30 на гаджето на Грета

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пак ли Таково животно нема?":

    зелената ми приличаш.
  • 31 Само цитирам факти

    0 1 Отговор
    На 14-15.02 настъпва голямата буря и част от газовите централи излизат от строя поради различни причини - недостиг на гориво, замръзнала инфраструктура и други аварии. Сондажите в почти цял Тексас са замръзнали и не дават нищо. Един блок в ядрените централи отпада, защото някаква тръбичка (на открито) замръзнала!!! Връзката с останалата част от САЩ (само 600 MW) също не подава ток. Стават и множество аварии по далекопроводи, които изваждат и някои въглищни централи от сметките... И настъпва немислимото - голяма част от енергийното сърце на Америка остава без ток.
    На 18-19.02 вече положението е под контрол и мрежата в голямастепен работи нормално с изключение на "класическите" зимни аварии по електроразпределението в отделни квартали.



    Въглищните централи се оказват най-надеждни по време на кризата. За разлика от газовите, които имат запаси за часове и се зависими от външни доставки, въглищните стандартно имат запаси за седмици (дори месеци) работа на пълна мощност.



    Ядрените също по принцип са изключително надеждни във всякакви условия. В случая има отпадане на един блок, защото в Тексас са имали неблагразумието да оставят турбините на открито, а не в зала... както се прави в "белите" страни като България.
  • 32 Сега като прочете фактите

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Зелената енергия":

    Има ли с нещо с което да не си съгласен и да кажеш че такова животно нема?

    Месецът ли продължава от 14 до 19 февруари? Е то вярно че февруари е най-краткият месец ама чак пък да е от три до пет дена?

    Кладенците ли не са замръзнали? Не е ли спрял атомен блок?

    С лъжи и отричане на очевидни факти, само демонстрирате безсилието си.
  • 33 незнайко

    0 0 Отговор
    Електромобила се произвежда по лесно и струва по СКЪПО !!! Няма какво да се чудите !!!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.