9 Юли, 2021 12:13 8 756 29

Това вече е прекалено: И масълкарите минават на ток

  • dodge-
  • масълкар-
  • електромобил

Първият eMuscle излиза на пазара през 2024 година

Това вече е прекалено: И масълкарите минават на ток - 1

Концернът Stellantis, който обедини 14 марки под крилото си, представи стратегия за електрификация, която ще му струва 30 милиарда евро. Планът включва четири модулни платформи, унифицирани батерии и семейство от три мащабируеми електрически задвижвания за превозни средства от всички марки и сегменти. До 2030 г. около 70% от автомобилите, продавани от Stellantis в Европа, ще бъдат хибриди или електрически автомобили, а в САЩ тази цифра ще достигне 40%. Най-любопитното е, че дори Dodge няма да се размине с електрификацията. През 2024 г. компанията ще извади на пазара първата в света електрическа "мускулеста" кола.

Все още няма подробности за електрическия Dodge. Но можете да научите нещо от тийзър видеото с ръководителя на компанията Тим Кунискис. Например за позиционирането: Dodge избягва името на електрическата кола, но говори за новия модел като американският eMuscle, тоест електрическа "мускулеста" кола. А самата кола се вижда но покрита във видеото и очевидно е оборудвана с задвижване на всички колела. Дори вече има слоган за нея: "Разкъсайте улиците ... Не планетата".

С новия модел Dodge ще предостави на своите клиенти това, от което се нуждаят най-много феновете - мощна и бърза кола с електрическа задвижваща система. Инженерите на компанията са достигнали границата на възможностите на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електрическа тяга ще позволи на компанията да се издигне на ново ниво. Ако е така, батерийният мускулест автомобил може да е по-мощен от настоящия Challenger SRT Super Stock. Това адско купе дори по американски стандарти е адски мощно. Използва двигател Hemi V8 6.2 с 818 конски сили.

Освен всичко друго, първият електрически Dodge ще може да се похвали с впечатляващ пробег. Според Stellantis всички електрически превозни средства на 14-те марки ще бъдат базирани на една от четирите платформи: STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame, което ще осигури пробег от 500-800 километра. Освен това концернът ще разработи три компактни силови агрегата, които са подходящи за създаване на автомобил с предно, задно и задвижване на всички колела, както и иновационни батерии.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    27 3 Отговор
    Хубавата българска думичка "масълкар"... безценно!

    Коментиран от #3, #19

  • 2 Ще,ще,ще..

    8 2 Отговор
    А кой ЩЕ изхранва дотогава "инженерите и ядрените физици" от Сенегал,които идват неспираемо? А?
  • 3 Баф маа му

    21 6 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    точно и аз се чудех и маех що е туй НЯЩУ "масълкар".
    Радо, Радооооо направо си просиш хубавото българско определение за тази професия - БАШ МИСИР

    Коментиран от #9

  • 4 Иво

    14 13 Отговор
    Това е прекалено и граничи с извращението. Нямат бъдеще тези "тостери" ако ще и 1000 коня да ги направят пак ще си карам дизела.

    Коментиран от #12, #29

  • 5 123

    12 8 Отговор
    Ако не е V8 и не римжи като тигър никакъв мъсъл не е.
  • 6 Питащ

    13 13 Отговор
    Защо да е прекалено? Идеята е много добра. На ток стават още по-яки бегачки.
  • 7 гост

    13 16 Отговор
    Отново радостни новини, електрическият мускул е велик, пушилниците за скрап!!!

    Коментиран от #11

  • 8 пачьо

    6 7 Отговор
    електричките им трябва звук от ДВГ.

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #3 от "Баф маа му":

    Виж ако беше ти я написал на "майчиния руски" , друго щеше да е нали или по-точно , "да" ??? Хахахах
  • 10 Ти да видиш!

    12 3 Отговор

    До коментар #8 от "пачьо":

    И едно време така са разправяли, че трябва да се добави пушек дори на електрическите локомотиви, защото всяко дете знае че щом е Локомотив той трябва да пуши!

    Коментиран от #13

  • 11 Грета Тунберг

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Харесвам Теслата на моят любим гост норвежеца!!! Обаче нещо взе да се крие от мен.
  • 12 Колко да е прекалено?

    8 7 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Причината е казана от самите инженери. Не чете ли статията? Казват абсолютно същото което аз ви повтарям от доста години :

    "Инженерите на компанията са ДОСТИГНАЛИ ГРАНИЦАТА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ на двигателите с вътрешно горене и преминаването към ЕЛЕКТРИЧЕСКА тяга ще позволи на компанията ДА СЕ ИЗДИГНЕ НА НОВО НИВО."

    Коментиран от #15

  • 13 пачьо

    4 6 Отговор

    До коментар #10 от "Ти да видиш!":

    Трябва звук от ръмжящ двиигател, за много то е част от удоволствието. Все едно яздиш звяр.
    Могат да го сложат към инфотеймънт системата, да променяш звука на разлиични двигатели илли напълно да го изключиш.
    Въпрос на вкус и избор.

    Коментиран от #16, #17, #26

  • 14 Ха наздраве

    5 0 Отговор
    А аз минавам от 3 на 5 гроздови...четвъртата не се брои, щот е...по средата на пистата! Га отлепим колесника, всичко е наред...
  • 15 С други думи

    10 5 Отговор

    До коментар #12 от "Колко да е прекалено?":

    В бъдеще ще е актуален въпроса шумен и бавен или бърз и тих. Който залага повече на шума отколкото на бързината, ще си купува автомобил с ДВГ. Тези които търсят силни усещания, нелепи ускорения и доускорения(дори при високи скорости), доускорения, пълен контрол върху автомобила с индивидуални настройки на почти всеки параметър спрямо условията и изискванията на шофьора, високи максимални скорости , съчетани с ниски експлоатационни разходи и почти никакво обслужване освен гуми, чистачки, филтър за купето и течност за чистачките, ще изберат електромобилите.

    Разбира се ще продължава да има една порода клиенти, които ще си купят автомобил, който ще затворят в стъклена клетка и няма да го изкарат оттам през целия му живот на "автомобил". Тези ще продължат да купуват ДВГ, за "инвестиция"
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Рено ентусиаст

    12 1 Отговор

    До коментар #13 от "пачьо":

    А бе ти го яздиш тоя звяр ама ми минаваш през квартала и не мога да спя от тебе биклук с биклука

    Коментиран от #21

  • 18 Име

    8 2 Отговор
    Това вече е прекалено, прекалено е автори на статии да дават оценка кое е прекалено! Нали уж журналистиката трябва да е обективна!

    Коментиран от #20

  • 19 Автоманяк

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "провинциалист":

    Няма българска дума за Масъл Кар. Това е чуждица, но който не е ходил на училище не знае какво е чуждица. Иначе,драскате из нета,неуки и необразовани!

    Коментиран от #27

  • 20 Ти пък?

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "Име":

    Наистина ли очакваш обективност? Още повече пък, когато заглавието отново контрастира със съдържанието на статията. В статията много ясно е написано, че вече са достигнати пределите на ДВГ и въобще не е прекалено, а напълно логично, бързите автомобили да минат на друга технология, която още с първите си бебешки стъпки е по-бърза от ДВГ и има огромен потенциал за развитие пред себе си.

    Досега ограниченията на тези бързи автомобили идваха от двигателите с вътрешно горене, но при електромобилите единствените ограничения ще идват от сцеплението на асфалта с гумите, защото нито мощността нито въртящият момент вече са проблем, както при ДВГ. Теоретично са постижими хиляди коне мощност, но са практически неприложими заради сцеплението.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Тойота

    3 3 Отговор
    Браво чааавета. Ще пройипсате ама друг път. Нашето Мирайче сега прави 1000км с едно зареждане. Докато изкрате 1вата си е мъсъл бръкма ще правим 1500 , а докато се научите от къде иде водата 2000км. Не случайно нашето шеф каза , че бъдеще в електричките няма . Поне се вслушайте във вашия Човек Хенри Форд който преди 100г каза че електричката не струва. Тез 30 млрд ги дайте или за коли на водород или за синтетични , био горива. Амгали

    Коментиран от #23

  • 23 Криско

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Тойота":

    Покажи на тея хора как са сменят горивните клетки след 5 до 10 хил. работни часа (тошкова е ресурса при всички леки коли) и колко струват те. Я кажи на тея хора колко 1.50 - 3 евро струва кило водород и колко водородни станции има в БГ - 0 (нула) и колко контакти има у нас - къде половин милиард...

    Коментиран от #25

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Ти да видиш!

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Криско":

    Къде е този евтин водород? На водородните станции е по 15-ти на долара или поне толкова беше преди няколко месеца като проверявах. Карането на водород е около 4 пъти по-скъпо отколкото на бензин, дори само заради този факт водородните автомобили нямат бъдеще.

    Електромобилите дори да струват малко по-скъпо първоначално, ако караш повече километри поне могат да ти спестят голяма част от разходите за гориво.
  • 26 Пфф

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "пачьо":

    То на някой може да му харесва и да пуши като парен локомотив на въглища или да гази хора като в GTI . Това не е избор , а неизменно бъдеще . Човекът трябва да премахне част от вредния си егоизъм и да разбере веднъж за винаги , че от това зависи бъдещето на децата му ! Трябва да разбере , че правото на избор е обвързано понякога с нечие друго нещастие ! Правото на избор е обвързано с отговорност към другите . Това показва , що за човек си
  • 27 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Автоманяк":

    Като няма българска дума се пише както си е на английски - muscle car или поне мъсъл кар. Тва масЪл е като от турски сериал
  • 28 urod

    0 0 Отговор
    Масълкар змучи смешно, като преса за биене на масло... но хитът на 'факти' е "Сув-то". Това членуване е достойно за Гинес..
  • 29 Лисицата и гроздето

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иво":

    Зелено е това грозде...