Концернът Stellantis, който обедини 14 марки под крилото си, представи стратегия за електрификация, която ще му струва 30 милиарда евро. Планът включва четири модулни платформи, унифицирани батерии и семейство от три мащабируеми електрически задвижвания за превозни средства от всички марки и сегменти. До 2030 г. около 70% от автомобилите, продавани от Stellantis в Европа, ще бъдат хибриди или електрически автомобили, а в САЩ тази цифра ще достигне 40%. Най-любопитното е, че дори Dodge няма да се размине с електрификацията. През 2024 г. компанията ще извади на пазара първата в света електрическа "мускулеста" кола.
Все още няма подробности за електрическия Dodge. Но можете да научите нещо от тийзър видеото с ръководителя на компанията Тим Кунискис. Например за позиционирането: Dodge избягва името на електрическата кола, но говори за новия модел като американският eMuscle, тоест електрическа "мускулеста" кола. А самата кола се вижда но покрита във видеото и очевидно е оборудвана с задвижване на всички колела. Дори вече има слоган за нея: "Разкъсайте улиците ... Не планетата".
С новия модел Dodge ще предостави на своите клиенти това, от което се нуждаят най-много феновете - мощна и бърза кола с електрическа задвижваща система. Инженерите на компанията са достигнали границата на възможностите на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електрическа тяга ще позволи на компанията да се издигне на ново ниво. Ако е така, батерийният мускулест автомобил може да е по-мощен от настоящия Challenger SRT Super Stock. Това адско купе дори по американски стандарти е адски мощно. Използва двигател Hemi V8 6.2 с 818 конски сили.
Освен всичко друго, първият електрически Dodge ще може да се похвали с впечатляващ пробег. Според Stellantis всички електрически превозни средства на 14-те марки ще бъдат базирани на една от четирите платформи: STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame, което ще осигури пробег от 500-800 километра. Освен това концернът ще разработи три компактни силови агрегата, които са подходящи за създаване на автомобил с предно, задно и задвижване на всички колела, както и иновационни батерии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 провинциалист
Коментиран от #3, #19
12:17 09.07.2021
2 Ще,ще,ще..
12:19 09.07.2021
3 Баф маа му
До коментар #1 от "провинциалист":
точно и аз се чудех и маех що е туй НЯЩУ "масълкар".Радо, Радооооо направо си просиш хубавото българско определение за тази професия - БАШ МИСИР
Коментиран от #9
12:20 09.07.2021
4 Иво
Коментиран от #12, #29
12:23 09.07.2021
5 123
12:24 09.07.2021
6 Питащ
12:28 09.07.2021
7 гост
Коментиран от #11
12:28 09.07.2021
8 пачьо
Коментиран от #10
12:30 09.07.2021
9 гост
До коментар #3 от "Баф маа му":
Виж ако беше ти я написал на "майчиния руски" , друго щеше да е нали или по-точно , "да" ??? Хахахах12:32 09.07.2021
10 Ти да видиш!
До коментар #8 от "пачьо":
И едно време така са разправяли, че трябва да се добави пушек дори на електрическите локомотиви, защото всяко дете знае че щом е Локомотив той трябва да пуши!Коментиран от #13
12:36 09.07.2021
11 Грета Тунберг
До коментар #7 от "гост":
Харесвам Теслата на моят любим гост норвежеца!!! Обаче нещо взе да се крие от мен.12:38 09.07.2021
12 Колко да е прекалено?
До коментар #4 от "Иво":
Причината е казана от самите инженери. Не чете ли статията? Казват абсолютно същото което аз ви повтарям от доста години :"Инженерите на компанията са ДОСТИГНАЛИ ГРАНИЦАТА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ на двигателите с вътрешно горене и преминаването към ЕЛЕКТРИЧЕСКА тяга ще позволи на компанията ДА СЕ ИЗДИГНЕ НА НОВО НИВО."
Коментиран от #15
12:39 09.07.2021
13 пачьо
До коментар #10 от "Ти да видиш!":
Трябва звук от ръмжящ двиигател, за много то е част от удоволствието. Все едно яздиш звяр.Могат да го сложат към инфотеймънт системата, да променяш звука на разлиични двигатели илли напълно да го изключиш.
Въпрос на вкус и избор.
Коментиран от #16, #17, #26
12:45 09.07.2021
14 Ха наздраве
12:47 09.07.2021
15 С други думи
До коментар #12 от "Колко да е прекалено?":
В бъдеще ще е актуален въпроса шумен и бавен или бърз и тих. Който залага повече на шума отколкото на бързината, ще си купува автомобил с ДВГ. Тези които търсят силни усещания, нелепи ускорения и доускорения(дори при високи скорости), доускорения, пълен контрол върху автомобила с индивидуални настройки на почти всеки параметър спрямо условията и изискванията на шофьора, високи максимални скорости , съчетани с ниски експлоатационни разходи и почти никакво обслужване освен гуми, чистачки, филтър за купето и течност за чистачките, ще изберат електромобилите.Разбира се ще продължава да има една порода клиенти, които ще си купят автомобил, който ще затворят в стъклена клетка и няма да го изкарат оттам през целия му живот на "автомобил". Тези ще продължат да купуват ДВГ, за "инвестиция"
12:47 09.07.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Рено ентусиаст
До коментар #13 от "пачьо":
А бе ти го яздиш тоя звяр ама ми минаваш през квартала и не мога да спя от тебе биклук с биклукаКоментиран от #21
13:25 09.07.2021
18 Име
Коментиран от #20
13:30 09.07.2021
19 Автоманяк
До коментар #1 от "провинциалист":
Няма българска дума за Масъл Кар. Това е чуждица, но който не е ходил на училище не знае какво е чуждица. Иначе,драскате из нета,неуки и необразовани!Коментиран от #27
14:04 09.07.2021
20 Ти пък?
До коментар #18 от "Име":
Наистина ли очакваш обективност? Още повече пък, когато заглавието отново контрастира със съдържанието на статията. В статията много ясно е написано, че вече са достигнати пределите на ДВГ и въобще не е прекалено, а напълно логично, бързите автомобили да минат на друга технология, която още с първите си бебешки стъпки е по-бърза от ДВГ и има огромен потенциал за развитие пред себе си.Досега ограниченията на тези бързи автомобили идваха от двигателите с вътрешно горене, но при електромобилите единствените ограничения ще идват от сцеплението на асфалта с гумите, защото нито мощността нито въртящият момент вече са проблем, както при ДВГ. Теоретично са постижими хиляди коне мощност, но са практически неприложими заради сцеплението.
14:20 09.07.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Тойота
Коментиран от #23
22:51 09.07.2021
23 Криско
До коментар #22 от "Тойота":
Покажи на тея хора как са сменят горивните клетки след 5 до 10 хил. работни часа (тошкова е ресурса при всички леки коли) и колко струват те. Я кажи на тея хора колко 1.50 - 3 евро струва кило водород и колко водородни станции има в БГ - 0 (нула) и колко контакти има у нас - къде половин милиард...Коментиран от #25
03:35 10.07.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Ти да видиш!
До коментар #23 от "Криско":
Къде е този евтин водород? На водородните станции е по 15-ти на долара или поне толкова беше преди няколко месеца като проверявах. Карането на водород е около 4 пъти по-скъпо отколкото на бензин, дори само заради този факт водородните автомобили нямат бъдеще.Електромобилите дори да струват малко по-скъпо първоначално, ако караш повече километри поне могат да ти спестят голяма част от разходите за гориво.
14:17 10.07.2021
26 Пфф
До коментар #13 от "пачьо":
То на някой може да му харесва и да пуши като парен локомотив на въглища или да гази хора като в GTI . Това не е избор , а неизменно бъдеще . Човекът трябва да премахне част от вредния си егоизъм и да разбере веднъж за винаги , че от това зависи бъдещето на децата му ! Трябва да разбере , че правото на избор е обвързано понякога с нечие друго нещастие ! Правото на избор е обвързано с отговорност към другите . Това показва , що за човек си12:42 11.07.2021
27 Гост
До коментар #19 от "Автоманяк":
Като няма българска дума се пише както си е на английски - muscle car или поне мъсъл кар. Тва масЪл е като от турски сериал21:26 11.07.2021
28 urod
17:35 03.08.2021
29 Лисицата и гроздето
До коментар #4 от "Иво":
Зелено е това грозде...07:37 27.08.2021