ФАКТИ.БГ

Това вече е прекалено: И масълкарите минават на ток

Първият eMuscle излиза на пазара през 2024 година

Публикувана: 9 Юли, 2021 12:13
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5495
Това вече е прекалено: И масълкарите минават на ток
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.

Концернът Stellantis, който обедини 14 марки под крилото си, представи стратегия за електрификация, която ще му струва 30 милиарда евро. Планът включва четири модулни платформи, унифицирани батерии и семейство от три мащабируеми електрически задвижвания за превозни средства от всички марки и сегменти. До 2030 г. около 70% от автомобилите, продавани от Stellantis в Европа, ще бъдат хибриди или електрически автомобили, а в САЩ тази цифра ще достигне 40%. Най-любопитното е, че дори Dodge няма да се размине с електрификацията. През 2024 г. компанията ще извади на пазара първата в света електрическа "мускулеста" кола.

Все още няма подробности за електрическия Dodge. Но можете да научите нещо от тийзър видеото с ръководителя на компанията Тим Кунискис. Например за позиционирането: Dodge избягва името на електрическата кола, но говори за новия модел като американският eMuscle, тоест електрическа "мускулеста" кола. А самата кола се вижда но покрита във видеото и очевидно е оборудвана с задвижване на всички колела. Дори вече има слоган за нея: "Разкъсайте улиците ... Не планетата".

С новия модел Dodge ще предостави на своите клиенти това, от което се нуждаят най-много феновете - мощна и бърза кола с електрическа задвижваща система. Инженерите на компанията са достигнали границата на възможностите на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електрическа тяга ще позволи на компанията да се издигне на ново ниво. Ако е така, батерийният мускулест автомобил може да е по-мощен от настоящия Challenger SRT Super Stock. Това адско купе дори по американски стандарти е адски мощно. Използва двигател Hemi V8 6.2 с 818 конски сили.

Освен всичко друго, първият електрически Dodge ще може да се похвали с впечатляващ пробег. Според Stellantis всички електрически превозни средства на 14-те марки ще бъдат базирани на една от четирите платформи: STLA Small, STLA Medium, STLA Large и STLA Frame, което ще осигури пробег от 500-800 километра. Освен това концернът ще разработи три компактни силови агрегата, които са подходящи за създаване на автомобил с предно, задно и задвижване на всички колела, както и иновационни батерии.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 9 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
провинциалист
1 Отговор
Хубавата българска думичка "масълкар"... безценно!

Коментиран от #3, #19


Оценка:
-3 +26

Ще,ще,ще..
2 Отговор
А кой ЩЕ изхранва дотогава "инженерите и ядрените физици" от Сенегал,които идват неспираемо? А?

Оценка:
-2 +8

Баф маа му
3 Отговор

До коментар #1 от "провинциалист":


точно и аз се чудех и маех що е туй НЯЩУ "масълкар".
Радо, Радооооо направо си просиш хубавото българско определение за тази професия - БАШ МИСИР

Коментиран от #9


Оценка:
-6 +20

Иво
4 Отговор
Това е прекалено и граничи с извращението. Нямат бъдеще тези "тостери" ако ще и 1000 коня да ги направят пак ще си карам дизела.

Коментиран от #12


Оценка:
-12 +14

123
5 Отговор
Ако не е V8 и не римжи като тигър никакъв мъсъл не е.

Оценка:
-7 +12

Питащ
6 Отговор
Защо да е прекалено? Идеята е много добра. На ток стават още по-яки бегачки.

Оценка:
-12 +12

гост
7 Отговор
Отново радостни новини, електрическият мускул е велик, пушилниците за скрап!!!

Коментиран от #11


Оценка:
-15 +12

пачьо
8 Отговор
електричките им трябва звук от ДВГ.

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +5

гост
9 Отговор

До коментар #3 от "Баф маа му":


Виж ако беше ти я написал на "майчиния руски" , друго щеше да е нали или по-точно , "да" ??? Хахахах

Оценка:
-13 +6

Ти да видиш!
10 Отговор

До коментар #8 от "пачьо":


И едно време така са разправяли, че трябва да се добави пушек дори на електрическите локомотиви, защото всяко дете знае че щом е Локомотив той трябва да пуши!

Коментиран от #13


Оценка:
-3 +11

Грета Тунберг
11 Отговор

До коментар #7 от "гост":


Харесвам Теслата на моят любим гост норвежеца!!! Обаче нещо взе да се крие от мен.

Оценка:
-2 +4

Колко да е прекалено?
12 Отговор

До коментар #4 от "Иво":


Причината е казана от самите инженери. Не чете ли статията? Казват абсолютно същото което аз ви повтарям от доста години :

"Инженерите на компанията са ДОСТИГНАЛИ ГРАНИЦАТА НА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ на двигателите с вътрешно горене и преминаването към ЕЛЕКТРИЧЕСКА тяга ще позволи на компанията ДА СЕ ИЗДИГНЕ НА НОВО НИВО."

Коментиран от #15


Оценка:
-7 +7

пачьо
13 Отговор

До коментар #10 от "Ти да видиш!":


Трябва звук от ръмжящ двиигател, за много то е част от удоволствието. Все едно яздиш звяр.
Могат да го сложат към инфотеймънт системата, да променяш звука на разлиични двигатели илли напълно да го изключиш.
Въпрос на вкус и избор.

Коментиран от #16, #17, #26


Оценка:
-6 +3

Ха наздраве
14 Отговор
А аз минавам от 3 на 5 гроздови...четвъртата не се брои, щот е...по средата на пистата! Га отлепим колесника, всичко е наред...

Оценка:
-0 +4

С други думи
15 Отговор

До коментар #12 от "Колко да е прекалено?":


В бъдеще ще е актуален въпроса шумен и бавен или бърз и тих. Който залага повече на шума отколкото на бързината, ще си купува автомобил с ДВГ. Тези които търсят силни усещания, нелепи ускорения и доускорения(дори при високи скорости), доускорения, пълен контрол върху автомобила с индивидуални настройки на почти всеки параметър спрямо условията и изискванията на шофьора, високи максимални скорости , съчетани с ниски експлоатационни разходи и почти никакво обслужване освен гуми, чистачки, филтър за купето и течност за чистачките, ще изберат електромобилите.

Разбира се ще продължава да има една порода клиенти, които ще си купят автомобил, който ще затворят в стъклена клетка и няма да го изкарат оттам през целия му живот на "автомобил". Тези ще продължат да купуват ДВГ, за "инвестиция"

Оценка:
-4 +8

16
Този коментар е премахнат от модератор.
Рено ентусиаст
17 Отговор

До коментар #13 от "пачьо":


А бе ти го яздиш тоя звяр ама ми минаваш през квартала и не мога да спя от тебе биклук с биклука

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +11

Име
18 Отговор
Това вече е прекалено, прекалено е автори на статии да дават оценка кое е прекалено! Нали уж журналистиката трябва да е обективна!

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +7

Автоманяк
19 Отговор

До коментар #1 от "провинциалист":


Няма българска дума за Масъл Кар. Това е чуждица, но който не е ходил на училище не знае какво е чуждица. Иначе,драскате из нета,неуки и необразовани!

Коментиран от #27


Оценка:
-3 +4

Ти пък?
20 Отговор

До коментар #18 от "Име":


Наистина ли очакваш обективност? Още повече пък, когато заглавието отново контрастира със съдържанието на статията. В статията много ясно е написано, че вече са достигнати пределите на ДВГ и въобще не е прекалено, а напълно логично, бързите автомобили да минат на друга технология, която още с първите си бебешки стъпки е по-бърза от ДВГ и има огромен потенциал за развитие пред себе си.

Досега ограниченията на тези бързи автомобили идваха от двигателите с вътрешно горене, но при електромобилите единствените ограничения ще идват от сцеплението на асфалта с гумите, защото нито мощността нито въртящият момент вече са проблем, както при ДВГ. Теоретично са постижими хиляди коне мощност, но са практически неприложими заради сцеплението.

Оценка:
-2 +7

21
Този коментар е премахнат от модератор.
Тойота
22 Отговор
Браво чааавета. Ще пройипсате ама друг път. Нашето Мирайче сега прави 1000км с едно зареждане. Докато изкрате 1вата си е мъсъл бръкма ще правим 1500 , а докато се научите от къде иде водата 2000км. Не случайно нашето шеф каза , че бъдеще в електричките няма . Поне се вслушайте във вашия Човек Хенри Форд който преди 100г каза че електричката не струва. Тез 30 млрд ги дайте или за коли на водород или за синтетични , био горива. Амгали

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +3

Криско
23 Отговор

До коментар #22 от "Тойота":


Покажи на тея хора как са сменят горивните клетки след 5 до 10 хил. работни часа (тошкова е ресурса при всички леки коли) и колко струват те. Я кажи на тея хора колко 1.50 - 3 евро струва кило водород и колко водородни станции има в БГ - 0 (нула) и колко контакти има у нас - къде половин милиард...

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +0

24
Този коментар е премахнат от модератор.
Ти да видиш!
25 Отговор

До коментар #23 от "Криско":


Къде е този евтин водород? На водородните станции е по 15-ти на долара или поне толкова беше преди няколко месеца като проверявах. Карането на водород е около 4 пъти по-скъпо отколкото на бензин, дори само заради този факт водородните автомобили нямат бъдеще.

Електромобилите дори да струват малко по-скъпо първоначално, ако караш повече километри поне могат да ти спестят голяма част от разходите за гориво.

Оценка:
-1 +1

Пфф
26 Отговор

До коментар #13 от "пачьо":


То на някой може да му харесва и да пуши като парен локомотив на въглища или да гази хора като в GTI . Това не е избор , а неизменно бъдеще . Човекът трябва да премахне част от вредния си егоизъм и да разбере веднъж за винаги , че от това зависи бъдещето на децата му ! Трябва да разбере , че правото на избор е обвързано понякога с нечие друго нещастие ! Правото на избор е обвързано с отговорност към другите . Това показва , що за човек си

Оценка:
-0 +0

Гост
27 Отговор

До коментар #19 от "Автоманяк":


Като няма българска дума се пише както си е на английски - muscle car или поне мъсъл кар. Тва масЪл е като от турски сериал

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Екатерина Захариева
Външният министър Екатерина Захариева с коментар за казуса НДК
Боршош хвърли едни думи във въздуха за обществените поръчки. Като е казал "а", да каже и "б"."

Още бисери
ТОП 5